Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Overnatting


Gjest Overnatting

Anbefalte innlegg

Gjest Overnatting

hei.

Jeg er en På 14 år jeg haR alltid hatt lyst til å overnatte hos kompiser, men hva tror dere foreldrene mine sier… selfølgelig NEI.

 

Hva tror dere grunnen er, hva kan jeg gjøre for at jeg kan få lov?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi foreldrene dine vet at du er bare 14 år, og at 14-åringer er svært lette å lure vel..

 

Stikkord: Graviditet, kjønnssykdommer. Nei, vent til du er trygg på en nær venn og på kroppen din.

 

Sier ikke at seksuell kontakt er det du er ute etter, men det er det dine foreldre tenker.

Lenke til kommentar

Fordi foreldrene dine vet at du er bare 14 år, og at 14-åringer er svært lette å lure vel..

 

Stikkord: Graviditet, kjønnssykdommer. Nei, vent til du er trygg på en nær venn og på kroppen din.

 

Sier ikke at seksuell kontakt er det du er ute etter, men det er det dine foreldre tenker.

 

Tror ikke gutter har så lett for å bli gravide. Men HIV forekommer vel.

 

 

 

Synes det er litt merkelig at de ikke lar deg ligge over hos bestevenner som du feks. har kjent i flere år? Jeg kan forstå de hvis de ikke kjenner hverken foreldrene eller aldri har truffet vennen/vennene du vil ligge over hos. Men nå var jo ikke det tilfelle her

 

Edit: Du kan jo be om en grunn, når du er såpass gammel så synes jeg det er på tide.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Rart, det er egentlig bare å si hva dere skal gjøre, la foreldrene ringe til foreldrene til vedkommende du skal sove hos.

 

Personelig har jeg alltid ringt sånn i 11-12 tiden om kveld ( er 15 nå), og sagt "Jeg sover hos X' jeg." Har de sagt nei, så sier jeg bare "jo. Jeg gjør faktisk det", og de gidder ikke krangle på det lenger, for de er klare over hvor sta jeg er på akkuratt det. Så nå har de gått over fra "nei", til "Husk kondom"(Når jeg sover hos jenter, når jeg over hos gutter er det "Ikke drikk da", den kommer i flere variater, som "ikke drikk for mye" også).

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Oi. Synes jeg så at det var jente.. :p

 

Nei, da er det forferdelig merkelig!

 

Jeg fikk ligge over hos kompiser allerede da jeg var 10, og får det ennå, er 17 nå da men.. :p

 

Rart, det er egentlig bare å si hva dere skal gjøre, la foreldrene ringe til foreldrene til vedkommende du skal sove hos.

 

Personelig har jeg alltid ringt sånn i 11-12 tiden om kveld ( er 15 nå), og sagt "Jeg sover hos X' jeg." Har de sagt nei, så sier jeg bare "jo. Jeg gjør faktisk det", og de gidder ikke krangle på det lenger, for de er klare over hvor sta jeg er på akkuratt det. Så nå har de gått over fra "nei", til "Husk kondom".

 

Oppsummering:

 

- Du er gutt

- 15 år (1995)

- Du ligger over hos foskjellige mennesker

- Foreldrene dine bryr seg ikke

- Husk kondom...

 

Vet ikke hvordan jeg skal tolke disse rammene heller. Høres utrolig merkelig ut spør du meg.

Lenke til kommentar

 

Oppsummering:

 

- Du er gutt

- 15 år (1995)

- Du ligger over hos foskjellige mennesker

- Foreldrene dine bryr seg ikke

- Husk kondom...

 

Vet ikke hvordan jeg skal tolke disse rammene heller. Høres utrolig merkelig ut spør du meg.

 

ja, det stemmer egentlig ganske bra. Men det kan være at vi faktisk har en forhold som gjør at de stoler på meg. De vet at jeg ikke drikker meg sørpe dritings, og at jeg faktisk ikke liker alkohol så veldig godt.

De vet at jeg gidder ikke å sove hos så veldig mange, så det er bare 2-3 personer det har begranset seg til siste året pga. for mye sport i helgene.

Kondom er en viktig sak for å unngå barn og kjønnssykdommer.

"Forskjellige mennesker" er venner, som mine foreldre har møtt. Opptil flere ganger.

Lenke til kommentar

Vil si jeg ha relativt stor respekt for morchan og farschan, kanskje litt mer enn jeg liker å si tilogmed? :) Men jeg vet at om jeg ikke er drittunge, så får jeg egentlig lov til det meste, innenfor rimelighetens grenser, og kanskje litt over.

 

Det er litt over grensen at en femtenåring blir fortalt, "ikke drikk for mye". All empirisk data på emnet viser at de som blir oppfordret til å drikke, eller gitt drikke fra sine foreldre - de drikker mer enn de på motsatt side.

 

For å si det enkelt: Vet ikke helt hvorvidt man burde oppmuntre femtenåringer til mer drikkekultur enn nødvendig.

Lenke til kommentar

Hørtes jo veldig snålt ut at en guttunge ikke skal få sove hos andre guttunger? Jeg har vel overnattet hos folk fra en svært ung alder.

 

Du kan jo sette deg ned med foreldrene dine og ta en "alvorsprat" for å se deres argumenter og beslutninger i forhold til overnatting hos andre.

Lenke til kommentar

Det er litt over grensen at en femtenåring blir fortalt, "ikke drikk for mye". All empirisk data på emnet viser at de som blir oppfordret til å drikke, eller gitt drikke fra sine foreldre - de drikker mer enn de på motsatt side.

 

For å si det enkelt: Vet ikke helt hvorvidt man burde oppmuntre femtenåringer til mer drikkekultur enn nødvendig.

Jeg kan love deg at jeg ikke får drikke av de, om jeg har spurt, så har jeg fått en slurk når jeg var litt mindre, og jeg tror vi alle kan være enige om at øl smaker dritt.

Og jeg drikker ikke, av den enkle grunn at jeg passer på formen, og prøver meg faktisk på idrett :)

Lenke til kommentar

Det er litt over grensen at en femtenåring blir fortalt, "ikke drikk for mye". All empirisk data på emnet viser at de som blir oppfordret til å drikke, eller gitt drikke fra sine foreldre - de drikker mer enn de på motsatt side.

 

For å si det enkelt: Vet ikke helt hvorvidt man burde oppmuntre femtenåringer til mer drikkekultur enn nødvendig.

Jeg kan love deg at jeg ikke får drikke av de, om jeg har spurt, så har jeg fått en slurk når jeg var litt mindre, og jeg tror vi alle kan være enige om at øl smaker dritt.

Og jeg drikker ikke, av den enkle grunn at jeg passer på formen, og prøver meg faktisk på idrett :)

 

Øl smaker absolutt ikke dritt! Forferdelig godt med en iskald pils!

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om, så smaker slikt bare bedre og bedre for vær gang. Men så sjeldent jeg får i meg alkohol, så kommer det ikke til å smake godt før jeg er gammel nok til å kjøpe selv. ( Det er typ to-tre ganger i året, hvor jeg får littegranne av min storebror )

 

Hvordan endte det btw TS? Får du sove hos venner?

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...