Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i venstre testikkel...


maomaomao

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er flere ting som kan gjøre at testikkelen gjør vondt, det kan være en liten betennelse på en av delene på testikkelen eller det kan f.eks være en blodåre som er noe utvidet og trykker mot et sensitivt punkt eller kanskje det er noe som trykker mot en eller flere blodårer. Det du kan gjøre er å kjenne etter om

- testiklene er like store

- testiklene veier det samme
- testiklene henger i omtrent samme høyde

- testiklene har noen utvidelser

 

Jeg synes du skal gå til legen, så både ser og kjenner legen på testiklene dine for å komme frem til hva som gjør at de av og til gjør vondt. Som regel er dette helt ufarlig, og som du sier så kan dette være litt irriterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er flere ting som kan gjøre at testikkelen gjør vondt, det kan være en liten betennelse på en av delene på testikkelen eller det kan f.eks være en blodåre som er noe utvidet og trykker mot et sensitivt punkt eller kanskje det er noe som trykker mot en eller flere blodårer. Det du kan gjøre er å kjenne etter om

- testiklene er like store

- testiklene veier det samme

- testiklene henger i omtrent samme høyde

- testiklene har noen utvidelser

 

Jeg synes du skal gå til legen, så både ser og kjenner legen på testiklene dine for å komme frem til hva som gjør at de av og til gjør vondt. Som regel er dette helt ufarlig, og som du sier så kan dette være litt irriterende.

De er like store, veier det samme, henger på samme høyde og ingen utvidelser ( kuler etc, følte ingenting ihvertfall ) veldig rart.. Noen ganger sitter jeg veldig mye, er det kanskje derfor?

Lenke til kommentar

Det er klart at kun en lege kan gi deg et eksakt svar på hvorfor du har de smertene. De punktene jeg ramset opp er noe som kjennetegner normale testikler, og man kan selv veldig enkelt gjøre en rask liten "undersøkelse" for å se om testiklene er normale eller ikke.

Hvis smertene i testikkelen ikke gir seg, så ville jeg gått en tur til legen som jeg skrev i forrige innlegg. Selv om man føler at dette problemet ikke er så stort, så kan det være greit allikevel å få en sjekk, og kanskje finner man en fin løsning på problemet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er klart at kun en lege kan gi deg et eksakt svar på hvorfor du har de smertene. De punktene jeg ramset opp er noe som kjennetegner normale testikler, og man kan selv veldig enkelt gjøre en rask liten "undersøkelse" for å se om testiklene er normale eller ikke. 

 

Hvis smertene i testikkelen ikke gir seg, så ville jeg gått en tur til legen som jeg skrev i forrige innlegg. Selv om man føler at dette problemet ikke er så stort, så kan det være greit allikevel å få en sjekk, og kanskje finner man en fin løsning på problemet. 

smertene har fortsatt ikke forsvunnet..

venter til etter påskeferie med og gå hvis de ikke har forsvunnet.

har en smerte som stråler opp til magen og i korsryggen har jeg vondt, er det 

epidymitt? 
Lenke til kommentar

http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/infeksjoner/bitestikkelbetennelse-epididymitt-2346.html?page=1

 

Vel, det er vanskelig for oss å si om det er det du spør om epidymitt..

 

Men, jeg har hatt en svært øm testikkel en gang. Gikk da til legevakten, fordi det begynte å bli så jævlig uutholdelig. Så fant legen på å skulle kjenne og klemme på testikkel. Det var jævelig vondt når han klemte på den ene av dem. Men, han ønsket å undersøke det grundig, også fant jeg ut at han var kreftspesialist attpåtil. Så han kunne nok sakene sine. Det var jo bare slumpetreff at han skulle være kreftspesialist da.

 

Han foretok ingen prøver, som informasjonen i lenken ovenfor impliserer at skal gjøres. Men, han skrev ut antibiotika. Når jeg tok denne antibiotikaen, så gikk det svært raskt over. Så fikk jo god hjelp, selv om det aldri ble foretatt dyrkningsprøve, eller noe sånn.

 

Føler med deg. Håper du får det bedre snart, for det er lite greit å ha smerte i testikkel. Det kan jeg skrive under på.

Endret av G
Lenke til kommentar

http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/infeksjoner/bitestikkelbetennelse-epididymitt-2346.html?page=1

 

Vel, det er vanskelig for oss å si om det er det du spør om epidymitt..

 

Men, jeg har hatt en svært øm testikkel en gang. Gikk da til legevakten, fordi det begynte å bli så jævlig uutholdelig. Så fant legen på å skulle kjenne og klemme på testikkel. Det var jævelig vondt når han klemte på den ene av dem. Men, han ønsket å undersøke det grundig, også fant jeg ut at han var kreftspesialist attpåtil. Så han kunne nok sakene sine. Det var jo bare slumpetreff at han skulle være kreftspesialist da.

 

Han foretok ingen prøver, som informasjonen i lenken ovenfor impliserer at skal gjøres. Men, han skrev ut antibiotika. Når jeg tok denne antibiotikaen, så gikk det svært raskt over. Så fikk jo god hjelp, selv om det aldri ble foretatt dyrkningsprøve, eller noe sånn.

 

Føler med deg. Håper du får det bedre snart, for det er lite greit å ha smerte i testikkel. Det kan jeg skrive under på.

 

 

Smerten er ikke uutholdene, den er bare irritterendes, jeg våkner ikke om natten av det eller noe.

Er ikke vondt når jeg klemmer heller..

Fant en bulk eller noe på toppen av testikkelen da, er dette en kul eller normalt? 

 

Men, skal gå til legen etter påskeferien 100% :)

Endret av maomaomao
Lenke til kommentar

PÅ toppen av testikkel sitter noe som epididymis, dette er en del av testikkelen, som strekker seg videre nedover på baksiden av testikkelen. Ved epidymitt så er det denne som er betent. 

Jeg synes du skal gå til legen og få det undersøkt. Kanskje du får medisiner som ordner problemet, og da er det ingen vits i å gå med smertene/irritasjonen. 

Lenke til kommentar
Du kan redigere innlegget ditt slik at teksten din kommer utenfor quote-boksen, men ser du er nybegynner på forumet. Om du vil ha full redigeringskontroll, så finnes det en på/av-bryter for det øverst i venstre hjørne. Trykke Rediger som første steg. Så en gang på den "bryteren". Da kan du klippe ut og lime det inn igjen utenfor quote-taggene. Det finnes en egen test-seksjon, der du kan leke deg uten at det plager noen.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=64

 

 

 

Vel, det er mulig du kjenner selve bitestikkelen, og tror at dette er denne bulken. Bi-testikkel sitter ovenfor testikkel, og er "limet" som er i mellom selve testikkel og sædleder som leder fram til urinrøret i penis.

 

mannens_forplantningsorgan668x375.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Håper jeg noensinne slipper å måtte melde meg inn i "en-balle-klubben", eller sammen med den gjengen som må oppleve prostatakreft. Jeg vil nødig bli "prostata-kastrert", eller få en jævlig "dildo" opp endetarmen og få prostata kokt, eller noe sånn. Jeg unner heller ingen å bli undersøkt i urinrøret av urolog. Det høres bare helt for jævlig vondt ut. Har det tilgode..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...