Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde noe lignende selv, men det forsvant da jeg tilfeldigvis begynte å ta kromtilskudd. Jeg har aldri hørt om denne type symptomer på krommangel, men det var som natt og dag for min del.

En stor kilde til krom er via kornprodukter og det kan rime ganske bra siden jeg kuttet ut alt av det for flere år siden.

 

Uansett kommer det tilbake etter en ukes tid hvis jeg ikke tar tilskudd.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Spør også om tablettene kan ha noe med saken å gjøre, bivirkninger? Legene blir ikke lei av deg, de trenger deg for å tjene penger :)

 

Har sluttet med de tablettene for en stund siden. Så tror ikke de kan ha noe invirkning nå mer..

 

 

Den kuren kan gjøre mye dritt med kroppen under kuren, og man vet lite om langtidseffekten, det kan godt hende du har fått komplikasjoner pga antibiotikaen.

 

Hør med legen om han kan sjekke vitaminmangel, sporstoffmangel, hormonverdier.

Lenke til kommentar

Slike symptomer skyldes vanligvis dårlig kostohold og/eller for lite aktivitet i hverdagen. Disse tingene fører til både kjemisk ubalanse i hjernen og mangler i kroppen. Så du bør kanskje tenke litt på hva og hvor mye du spiser, og kutte ned på det du vet er skadelig, som sukker, mye fet mat, osv, og spise mer av det som er bra. Mangel på vitamin D og B12 kan ofte forårsake nøyaktig det du beskriver, så jeg råder deg til å lese litt om forskjellig frukt/grønt og hva de inneholder. Så synes jeg du bør mase litt på legen din.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg sover og er omtrent trøtt hele tiden. Merker ikke forskjell om eg sover 2, 7, 10 eller 15 timer dagen. Er like trøtt uansett.

 

Jobber eg eller gjør en del fysiske aktivitetet blir eg ganske svimmel, og øynene ser litt småskyggete. Litt uklart øynene ser. Men når eg ikke gjør noe så er alt normalt. Da ser eg perfekt og alt. Trenger ikke briller, dette er undersøkt.

 

Føler eg mangler noe i kroppen for å fungere. Men jeg vet ikke helt hva det er. Er bare lei av og være så trøtt og sliten hele tiden. Jeg prøver og trene men det går dårlig ettersom jeg er så trøtt.

 

Noen tips?

 

De mest nærliggende tipsene mine ville være å gå til lege, men også ta en titt på hva du putter i deg og livet generelt. Legen/helsevesenet kan gjerne påvise hva som er feil ved tester hvis du bare forteller eksakt hvilke problem du har. Et allsidig kosthold er heller ikke skadelig har jeg hørt. Hvis legen/helsevesenet ikke finner noe medisinsk/fysisk feil hos deg, kan det være den mentale biten som spiller deg et puss.

 

Selv hadde jeg en periode for noen år siden der jeg slet så psykisk at jeg ble fysisk syk. Men der var mangel på søvn en viktig faktor. Sov kanskje 10 timer i uken over en lengre periode. Gikk til både psykiater og psykolog, og det fikk meg over den verste kneika, men det alene gjorde ikke alt bra igjen, skal vite. Man må jobbe litt selv med problemene. Treningen ble "redningen" min (resulterte i bl.a. mer og ikke minst, bedre søvn og så mye mer overskudd), og jeg tror de fleste har godt av det også rent psykisk, men folk er forskjellig ...

 

Apropos for trøtt til å orke å trene. Et tips er å drikke en halv kopp kaffe ca en halvtime før trening. Vel og merke hvis du ikke drikker mye kaffe allerede da ... men først må du jo finne ut av hva som gjør deg svimmel da ...

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Er flere års venteliste på søvnutredning. Står selv på venteliste med timegaranti innen 2 år.

What?! Tror jeg fortalte til fastlegen min hva jeg ønsket, så fikk jeg innkalling til søvnregistrering et par måneder senere. Etter den tok det et par måneder til før jeg kalt inn for tilpassing av CPAP.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

istedet for å sitte på stolen og fundere på et forum om hva som feiler deg kan du vel ringe til legekontoret og bestille en fastlegetime slik at du faktisk kan få svar på det du lurer på.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...