Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Eier ikke selvrespekt


Gjest Slettet-lYlo5C

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lYlo5C

Har i det siste innsett at jeg ikke eier selvrespekt. Eneste som stopper meg fra i å gjøre dummere ting enn jeg gjør, er respekten jeg har for andre. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å bygge opp selvrespekten igjen, men det er iallefall helt nødvendig. Kan gjøre dumme ting som jeg ikke forstår er over mine grenser før etterpå. Jeg vet ikke hvor grensene mine er, jeg vet ikke hva jeg vil, og jeg vet ikke hvorfor jeg skal bry meg om meg selv.

 

Dette høres kanskje ut som en bagatell, men det plager meg virkelig. Kan liksom ikke bare innbille meg en respekt som ikke er der heller, så trenger sårt tips :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle må trå over grensene for å finne ut hvor dem er... akkurat som du beskriver. Tipper dette har med sex å gjøre og at du føler du gir bort for mye av deg selv der.

De fleste mennesker velger å ikke utforske hvor grensen ligger og kaller det såkalt "selvrespekt" men spør du meg har du mere selvrespekt ved å faktisk finne ut hvor grensene dine går i steden for å aldri vite....

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Har i det siste innsett at jeg ikke eier selvrespekt. Eneste som stopper meg fra i å gjøre dummere ting enn jeg gjør, er respekten jeg har for andre. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å bygge opp selvrespekten igjen, men det er iallefall helt nødvendig. Kan gjøre dumme ting som jeg ikke forstår er over mine grenser før etterpå. Jeg vet ikke hvor grensene mine er, jeg vet ikke hva jeg vil, og jeg vet ikke hvorfor jeg skal bry meg om meg selv.

 

Dette høres kanskje ut som en bagatell, men det plager meg virkelig. Kan liksom ikke bare innbille meg en respekt som ikke er der heller, så trenger sårt tips :(

 

Har en kompis som er helt likedan, kan hooke dere opp så han slipper å bruke tiden siden på kødde med meg publicly.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Hahah nei ellers takk

Hadde nok gått galt as

 

Men jeg har egentlig ikke så lyst til å begynne hos psykolog for jeg sitter bare der og sier "ja" "nei" "vetikke" "kanskje" "samme for meg" osv. Føler ikke det er særlig givende

Lenke til kommentar

Hahah nei ellers takk

Hadde nok gått galt as

 

Men jeg har egentlig ikke så lyst til å begynne hos psykolog for jeg sitter bare der og sier "ja" "nei" "vetikke" "kanskje" "samme for meg" osv. Føler ikke det er særlig givende

 

Det er lov å bytte til en annen psykolog dersom du ikke føler at du har kjemi med den du gikk til. Jeg har prøvd et par, og han andre hjalp meg mye bedre enn han første jeg gikk til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

 

 

Men føler ikke det er kjemien det står på, er mer det at jeg ikke klarer ånåpne meg for fremmede

huff.. jeg er stikk motsatt deg! Klarer å være full åpen med legen min, men når det kommer til mine nære og venner- er jeg musestille om mine problemer.. Har du da ikke en nær venn som du kan diskutere dette med?

Klarer egentlig ikke snakke med venner om personlige ting heller, og vet ikke hvor nyttig det er med tanke på at de ikke har kompetanse..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...