Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mulig ADHD. Ingen effekt av Concerta


Gjest MuligADHD

Anbefalte innlegg

Gjest MuligADHD

Hei

 

Jeg er en 23 år gammel gutt. Har veldig stor mistanke om ADHD. (ADHD, Predominantly Inattentive Type, etter DSM-IV). Går ikke i symptomene i detalj her, men finner det overveiende sannsynlig at jeg har ADD. Jeg har tidligere skaffet en stykk Concerta 36mg pille. Denne er opp til to år gammel.

 

Tok denne sammen med frokosten i dag kl 09, men har ikke merket noen effekt eller bivirkninger. Hva betyr dette?

 

- At jeg ikke har ADHD/ADD

- Effekten er dårlig pga. utgått dato

- Lav dose for voksen

- Kroppen min får ikke noe effekt av akurat denne typen medikasjon.

 

Det kan nevnes at jeg vanligvis får lav effekt av medisinert, og må ha sterkere doser.

 

Skriver som gjesteposter da jeg ikke vil bli gjenkjent og det kan få konsekvenser for min utredning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på om det var en depot eller korttidsvirkende tablett du fikk tak i. Var det en depot det var, noe som er sannsynlig når den var på 36 mg. Det skal sies at det kan ta opp til 4 uker før man når full effekt etter daglig inntak. Sjansen for at du merker noe etter bare 1 tablett er varierende fra person til person. Jeg synes du skal legge vekk denne erfaringen fra denne ene tabletten. Dette er ikke et stoff man skal eksprimentere med, selv om det er populært bland rusmissbrukere. Det beste er at en spesialist har oversyn med medisineringen.

 

- Det kan altså ikke fjernes en ADHD diagnose basert på prøve av 1 tablett

- Effekten er sannsynlig noe nedsatt.

- Dosen er ikke for lav for en voksen, maksdose for voksne er 54 mg/døgn

- Såfremt du ikke har vært rusmissbruker fra før å har opparbeidet deg en toleranse mot preparater, vill du ha effekt av regelmessig medisinering

Lenke til kommentar
Gjest Muligadhd

Hadde nok ikke eksperimert selv dersom helsevesenet hadde vært litt mer effektiv.. Det sterkeste jeg tar av piller er ibux/antihistaminer.. Er måteholden med alkohol, røyker ikke. Bruker ellers ikke noen rusmidler. Har prøvd cannabis to ganger, uten effekt.

 

Det var en depottablett ja. Må prøve å få tak i Ritalin. Uten å være moraliserende, kan slik medisin gjøre noe skade? Har selvfølgelig sjekket mulige kontraindikasjoner på forhånd.

Lenke til kommentar
Gjest MuligADHD

En liten oppdatering:

 

Følte jeg fikk litt effekt utover dagen.

 

Ble kanskje litt mer glad, og sosial.

 

Nå utpå kvelden føler jeg meg litt smådeppa, litt hodepine, unnviker nærkontakt med andre.

 

Er det noen andre som erfaringer med Ritalin og/eller Concerta. Med eller uten ADD/ADHD?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...