Gå til innhold

Tråden for oss som spiller Runescape! :)


Anbefalte innlegg

Hvordan greier egentlig Jagex å oppdage at det er en bot og ikke et menneske som spiller? I disse dager står jeg utelukkende og dreper bandits, trykker til tider kun på 1 og 2 i timer i strekk. Det virker som signaturen til en bot spør du meg.

Etter hva jeg har forstått, leser den javascriptet om spawnere osv, hadde det blitt laget en bot som kunne gjenkjenne banditene gjennom det visuelle, tror jeg ikke Jagex vil kunne merke botten, men slike botter er vel nærmest umulig å lage..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Robotz In Disguise er vel eneste offentlig tilgjengelige boten som leser det du har på skjermen, og ikke injecter informasjon inn i klienten slik tradisjonelle boter gjør.

 

Nå har de derimot vært inaktive i noen måneder. Kan nevne at 2 bekjente har blitt perm banned for botting de siste ukene nå, så ville ikke tatt den risken selv hvertfall.

Lenke til kommentar

Hvordan greier egentlig Jagex å oppdage at det er en bot og ikke et menneske som spiller? I disse dager står jeg utelukkende og dreper bandits, trykker til tider kun på 1 og 2 i timer i strekk. Det virker som signaturen til en bot spør du meg.

De har et ekstremt avansert program kalt Botwatch, som analyserer alt du gjør og lager en "profil" på deg. Hvis du bruker en bot, blir denne profilen nesten identisk med alle de andre som bruker samme profil, og da bannes dere. Botwatch er visstnok så sensitiv på nyanser at den kan skille mellom to forskjellige personer som bruker samme konto, men spiller på forskjellige tidspunkt, og den vet om du er høyre- eller venstrehendt, hva du spiste til frokost, etc.

Lenke til kommentar

 

Hvordan greier egentlig Jagex å oppdage at det er en bot og ikke et menneske som spiller? I disse dager står jeg utelukkende og dreper bandits, trykker til tider kun på 1 og 2 i timer i strekk. Det virker som signaturen til en bot spør du meg.

De har et ekstremt avansert program kalt Botwatch, som analyserer alt du gjør og lager en "profil" på deg. Hvis du bruker en bot, blir denne profilen nesten identisk med alle de andre som bruker samme profil, og da bannes dere. Botwatch er visstnok så sensitiv på nyanser at den kan skille mellom to forskjellige personer som bruker samme konto, men spiller på forskjellige tidspunkt, og den vet om du er høyre- eller venstrehendt, hva du spiste til frokost, etc.

 

Her mista du meg assa.

 

Står litt her, men ingen info om at den er avansert.

Endret av Insomniatic
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Javel, noen som spiller? Litt ergerlig at jeg aldri har prøvd runescape før for det er skikkelig moro og gir meg en herlig gammeldags mmo følelse.

 

Men er fryktelig ensom, det er fælt få som har tid eller gidder å snakke ingame. Og jeg har mye å lære.

 

Må si at f2p varianten var ekstremt begrenset og det kan jo fort bli et problem.

 

Friends?

Endret av Everket
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Har spillet i ca. en uke nå, og er combat level 68. Det er en ting jeg vil ta opp her, og det handler om bottere. De er jævla idioter og ruinerer spillet. Jeg må ofte gå på 20+ forskjellinge worlds for å finne en det det ikke er en botter på Wine of Zamorak. Hater bots, og denne ene jeg laster opp bilde av her heter 71thunder976. Hun er alltid på world 5, Norsk member world. 24/7.

JagexLauncher 2015-04-10 21-19-46-65.bmp

Endret av Sigaruto
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 år senere...

Er det noen som fortsatt spiller dette? Hadde vært gøy om tråden ble aktiv igjen, slik at man kan diskutere Runescape med noen norske folk. Er gøy å se tilbake til denne tråden og se gamle screenshot fra min tid før jeg ble member, og tiden rett etter at jeg ble member hvor mye ting har forandret seg. :)

 

Fant forøvrig et innlegg hvor jeg i 2010 skrev "tror jeg slutter for godt denne gangen" da Dungeoneering-skillen kom ut. Jeg spiller fortsatt i 2018, og er level 101 i Dung. Man slutter aldri å spille Runescape. :p

Endret av m20k
Lenke til kommentar

Ble "Maxed" (99 i alle skills, men ikke 120) for noen år siden, spillet stagnerte og Jagex bare pøste på med P2W rewards. Så jeg sluttet for snart 2 år siden da det ble drittkjedelig.

Startet en ironman på OSRS for 2 måneder siden og storkoser meg med det! :) Stilen og systemet jeg husker fra 2005 da jeg først startet å spille.

 

Å spille Ironman nå er slik jeg spilte i gamle dager, da G.E ikke fantest og å skaffe tingene selv oftest var det raskeste.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...