Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Vi har nok blitt for gamle FEH og spøkelset :p Folk man kjenner har flytta, fått unger, er lei av livet selv osv.

Drikke blir det lite av for min del. Orker rett og slett ikke fylla så ofte. Og når man ikke orker fylla i Norge, så betyr det at 90% av sosiale sammenhenger i helgene blir slitsomme sånn ca klokka 22, for da blir alle alt for fulle, og skal henge over en med alkoholånde og mase. Det finnes jo ingen mellomting. Det går jo an å ta Petter Stordalen-approachen. Komme, hilse på og prate med alle, "gå på do" og stikke i ca 22 tiden. Da har man fått med seg det meste, vært tilstede og kanskje rukket å få noen nye bekjentskaper.

 

Jeg leser masse bøker, mediterer, trener osv for å holde motivasjonen oppe. Jobber med energien om dagen, fordi lav energi er noe dritt. Leser for tiden "Awaken the giant within" av Tony Robbins, og prøver å ta tak i ALT som står der. Massive action som det heter på engelsk..

Jeg trur problemet mitt(og kanskje deres) er at jeg har mistet momentum. Det er jo nok mennesker i Norge til at jeg skal kjenne så mange at det skjer nok til å ikke sitte og glo, uansett når man vil finne på noe. Men, problemet var at på et tidspunkt så trakk jeg meg litt for mye inn i meg selv, og sluttet å connecte med nye mennesker, slettet facebook, og da bare dabbet alt av. Man må alltid være "på" for å ikke miste momentum. For meg ble det slitsomt en periode, og jeg ville bare sitte for meg selv.

 

Samme hva grunnen er, det handler nok om at man har mistet momentum.

 

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver hfthomas ! Spesielt det med "at man alltid må være på for å ikke miste momentum"  

 

Det er vel og bra å lese bøker, men jeg tror det sitter ganske langt inne for mennesker som i utgangspunktet er ganske avbalanserte og rolige av natur, å være "den som alltid er på".  Da er det nok en god ide å jobbe med energien slik du skriver at du gjør. Det er nettopp det jeg også føler at jeg mangler.

 

Leser selv "the magic of thinking big". En inspirerende og god bok på alle måter, og prinsippene i boken har jeg virkelig tro på. Likevel føles det så kunstig å prøve å integrere denne måten å tenke på i meg selv. Føler at det blir påtatt og slitsomt. At jeg ikke er meg selv.  Har nok alt for lett for å gi opp uten å gi ting et skikkelig forsøk. 

 

For min del har det ikke noe med alder å gjøre. Det var mer ment som en spøk ;) Hos meg handler det om at mine behov har endret seg i utakt med den klikken jeg var i, og jeg har da feilet i å tilpasse meg de behovene, som ville vært å henge med de som fyller de behovene, istedefor å kutte ut det meste av sosialliv utenom de aller næreste. Noen fikk unger, og noen fortsatte som de holdt på når de var 18-19. Da falt jeg mellom to stoler med en gang.

 

Jeg "cold approachet" ei på instagram for noen uker siden forresten. Ei som har trent mye på senteret der jeg trener, og jobbet i butikken under kontoret vi hadde før. Skal høre om hu har ledig tid til noe i helgen. Det er jo en fin mulighet for å komme inn i det igjen for min del ihvertfall. Jeg vurderer egentlig å spørre om hu skal ha en fest ellerno, for da kan jeg ta med et par kompiser, og så er det flere andre tilstede. Det er så lenge siden jeg har vært 1on1 med ei dame at jeg ville tru det fort kan bli klein stemning. Greia er at det virker som om den vennegjengen hennes er forholdsvis behagelige, og ikke på rein flatfylla. Passer perfekt isåfall :) Så blir det å dra fram litt rustne sjekkeskills og komme i gang igjen!

Kjenner til følelsen av å falle mellom 2 stoler ja. Det samme har jeg på sosiale medier :p

 

Jeg har en stusselig profil både på facebook og instagram. Er ikke mye verdi og/eller sosialverdi å spore der. Jeg misliker så sterkt hvordan folk holder på å bedømme andre ut ifra hvilke bilder de poster og hvor perfekte de etterstreber etter å fremstå , at jeg rett og slett har styrt unna. Om jeg tar kontakt med en attraktiv jente på Instagram, tenker hun sikkert: "for en tulling med bare 30 followers og 2 bilder"

 

Hvertfall bra at du muligens får noe ut av denne arenaen ;)

 

Veldig enig i det du sier angående momentum hfthomas. Jeg har mistet mitt, som jeg hadde bygd godt opp i fjor, men som sakte men sikkert begynte å forsvinne for ca. et år siden og ebbet omsider ut før sommeren i år hvor jeg egentlig bare resignerte fullstendig. Siden sommeren har jeg vært ute ca. 2-3 ganger. Totalt i år er det under 10 ganger som må være rekordlavt siden jeg først begynte å dra ut for over 10 år siden. Har vært på én date i hele år.

 

Nå er det antageligvis mange og sammensatte grunner til at alt havner i grøfta, men på en annen side er det kanskje nødvendig å gi opp en gang i blant? Innse at det man gjør ikke er bra nok riktig fremgangsmåte, rykke tilbake til start og prøve på nytt. Jeg føler på en måte at jeg har mye mindre å tape nå som jeg bare har erkjent nederlaget og senket flagget.

 

Ambisiøs som jeg er har jeg latt arbeid og karriere komme forant alt annet i år, men nå får jeg ny kontrakt før nyttår og kan slappe av litt mer økonomisk sett. Det ligger noe i at alt er dobbelt så dyrt når man er alene om lån, bil +++ :p Lite overskudd økonomisk har jeg erfart over de siste to årene at gir lite overskudd til andre ting også.

 

Har lastet ned/kjøpt et par bøker i det siste som jeg tenkte jeg skulle bli ferdig med før nyttår. Tar gjerne i mot flere anbefalinger/tips?

Dårlig økonomi kan være slitsomt og demotiverende ja. Personlig tror jeg at det er mange faktorer det faktisk er mulig å rydde opp i, som spiller inn på det psykiske. Jeg har f.eks tatt meg skikkelig sammen når det kommer til rydding og orden i hus, bil og på arbeidsplass. Når alt rundt meg er på stell, føler jeg meg mye mindre stresset og oppnår en slags følelse av vellykkethet:)

 

Jeg leser nå som nevnt over  "The magic of thinking big" Anbefales. Ellers er også bøkene til Bertrand Larsen ganske bra.

 

Spøkelset, foreslår at du går på byn helt uten å ha et mål om å treffe jenter. De lukter det lang vei, og de liker det ikke. Forstå det den som kan. Ha det gøy, vis at du er en fyr som har noe å tilby. Jentene er ute etter å treffe noen de også, de vil observere at du er trygg og komfortabel med deg selv og komme for en smakebit.

Hehe, tro meg jeg har forsøkt. Var en periode hvor jeg satt meg skikkelig inn i dette med sjekketeori, uten at det ga merkbare resultater. Var vel stort sett RSD sitt materiale det gikk i.

 

Det du sier er helt forbanna sant :) Jeg tror faktisk også at jeg så smått begynner å å forstå hva problemet mitt er:

 

Istedenfor å bygge stein for stein. Bygge sin egen identitet, karisma og genuine personlighet, så skulle jeg ha resultater kjappest mulig.Jeg tenkte at tiden løper ifra meg.

 

Nå ser jeg annerledes på det. Istedenfor å vedkjenne seg en selvfølelse man egentlig ikke har bygget enda, og prøve å virke selvsikker når man egentlig ikke er det, velger jeg heller å akseptere at jeg per dags dato ikke er noen attraktiv fyr som jenter vil være sammen med. MEN, tingen er at jeg er SKAL bli det. Jeg skal bli det fordi jeg jobber med meg selv hver dag og jeg VIL bli det.

 

Da holder det ikke å lese en bok eller ta et kurs, slik som mange hevder. Det kan hjelpe , men dette er noe som må bygges over tid. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Så kjekt. Mitt tips til deg er å slappe helt av og ta ting med ro, så blir stemningen god :) lykke til!

Er i en ganske god flow for tiden. Føles som jeg kan skape en god atmosfære med hvem som helst. 2016 har startet helt fantastisk, så selvtilliten er på topp. Ut fra egen erfaring, er det ofte lettere å ta ting med ro når selvtilliten er der den skal være.

Lenke til kommentar

Noen som kjører på med såkalt "daygame" her? 

 

Så en absolutt nydelig jente på trikken i dag. Fikk dessverre ikke øyekontakt eller et smil, noe som hadde gjort det enklere. Hun gikk av på samme stopp som meg (skolen) sammen med en hel gjeng. Altså hun var alene, men masse folk rundt oss.

 

Det var ikke en veldig enkel situasjon. Jeg hadde muligheten, men feiget ut.

 

Har blitt ganske flink på å kapitalisere på hverdagslige situasjoner (trening, skole, heisen, cafe, butikker, etc.), men helt ut av det blå som det der er fortsatt skummelt. Har faktisk stoppet en jente jeg så på trikken en gang før og fikk en veldig positiv respons (og en date).

 

Men krever litt baller :) 



Anonymous poster hash: 5e364...07f
Lenke til kommentar

 

Får vel litt dritt nå, men bruker noen her fortsatt Tinder? Begynte nylig å bruke det selv, og har vel fått med meg at det har "dødd ut" litt? Irriterende at jeg faktisk visste om det veldig tidlig (når det visstnok var meget bra), men aldri fikk dratt meg til å registrere. 

 

Uansett: Jeg har matchet med en god del, fleste er ikke særlig pene, men et par veldig søte jenter. Problemet er at de megadigge ofte ikke svarer meg når jeg skriver til dem, og flere av samtalene mine dør ut fort (det er begrenset hvor mye jeg gidder å "desperat" holde samtalen gående på egenhånd). 

 

Jeg har litt inntrykk av at mange jenter har hundrevis av kontakter og at mange bare blir liggende der, en kompis av meg har 100 + kontakter, dødsmange som han ikke snakker med, er det normen nå? Likevel har jo et par av mine bekjente veldig grei suksess med appen, noen tips til hva man burde åpne med for å øke sjansene sine, noe man kan gjøre for å skille seg ut litt ol? 

 

Bryr meg egentlig ikke så mye om folk mener at jenter bruker appen for å booste egoet sitt og whatnot, ser bare på det som en ting jeg kan dille litt med på bussen osv og som øker sjansene for sex/forhold. 

 

 

 

Anonymous poster hash: 7d721...8f9

 

 

Som jente foretrekker jeg de som foreslår at man skal treffes med en gang. Hvis man chatter frem og tilbake i ukesvis uten at det blir noe treff, dør samtalen ut. Når det er så lett å få nye matcher, gidder man ikke å chatte med de som aldri kan treffes. 

 

Og ikke foreslå treff klokka halv to på fredag kveld. Eller, hvis du kun ønsker et kjapt ONS, så kan du prøve, men da må du også tåle at hun ikke gidder å snakke med deg mer. 

 

Noe du kan gjøre for å skille deg ut? Nå snakker jeg for meg selv, men ikke ha helt lik profil som alle andre. Ting du ikke bør skrive: høyde og snapchat-navn o.l. (profiler hvor det kun står "190cm. Snap: xxx" skriker "jeg er kun ute etter sex"), "spør hvis du lurer på noe" (det VERSTE man kan skrive, i mine øyne), "liker trening, øl og å chille med venner" (alle liker det). Jeg foretrekker at folk skriver om hvem de faktisk er og hva de brenner for, og viser i profilen at de faktisk er interessert i å treffe noen og ikke bare lagde en profil for moro skyld. 

Ikke legg ut gruppebilder. Vi regner alltid med at du er den styggeste (det gjør sikkert dere når jenter legger ut gruppebilder også), IKKE legg ut bilde sammen med en jente, ingen bar overkropp.

 

Det kan godt være en del jenter er villige til å ha ONS gjennom Tinder, men vi vil ikke innrømme det, ikke for oss selv en gang, og vi liker derfor ikke profiler der det er tydelig hva mannen vil. 

 

Herregud, så dømmende overfor jenter denne posten var. Jeg snakker for meg selv. Andre jenter kan godt være helt annerledes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye bra som har blitt skrevet her i det siste. Har ikke rukket å få satt med ned å skrevet noe før, for har vært en del opptatt med "selvutvikling". Godt det ikke bare er meg som har det sånn da... 

"the magic of thinking big" har jeg faktisk lastet ned som lydbok, uten å høre på den. Skal lyttes til  :yes:

 

Ang, Instagram så har jeg også ganske stusselig profil. Jeg har et par bilder fra reiser jeg har. Blandt annet et bilde av at jeg og noen bader i et basseng i et hus vi leide i Frankrike i sommer (ikke noe overkropp som synes), bilde fra toppen av gaustatoppen, bilde av en bunke med bøker som jeg hadde kjøpt, bilde av sykkeltrening og litt diverse småting som viser at jeg ikke sitter helt på ræva.

Ingen bilder av meg selv, men hun jeg tok kontakt med hadde liket et bilde av meg på fetteren min sin insta og litt sånn, så da følte jeg det ble mer naturlig å ta kontakt også. Det gikk jo bra så.

 

 

Tilbake til selvutvikling, så har jeg blitt veldig balansert, på den måten jeg føler at balansert skal være. Har jobbet med å bygge opp et godt fundament i det siste. Trener også hardt, både studio og kondis(trening hjelper mot alle psykiske problemer imo), tar yoga, mediterer og også nofap. Momentum går sakte, fordi jeg har mye jobb og andre ting. Er fornøyd med framgangen min fordet. Jeg har vært så lavt nede med sosial angst og mye drit, og det er jeg så og si ferdig med. Men, da er det resten igjen.

Skulle egentlig kjøpe meg hus, men det har blitt litt utsatt. Men, den gode nyheten er at min beste venn skal få seg hus i august. Så vi har planen klar når det kommer til å bli kjent med nye folk :whistle:

 

 

 

 


Herregud, så dømmende overfor jenter denne posten var. Jeg snakker for meg selv. Andre jenter kan godt være helt annerledes. 

 

 

Etter hva jeg har erfart så er jo posten din spot on. Det er jo en guide til tinder for menn jo.

Jeg har ingen beskrivelse i bio dog. Det ene er selfie av meg i dress(jeg tenkte kanskje det var litt tryhard, men det virker i mitt tilfelle. Bare ikke ta med svart dress og et stygt slips. Og husk PS), ett at jeg ligger med hodet inntil en kattunge og koser :blush: , ett er i bassenget i huset i frankrike (ser ikke overkroppen, og naturlig tatt bilde, ikke noe gun show eller noen ting), ett er at jeg står ved siden av en gammel fiat 500, ser mot kameraet og er hallveis på vei til å gå inn i bilen.

 

Med disse bildene danker jeg lett ut de andre gangene jeg har prøvd sjekke apps. Og det virker som om damene svarer mye oftere enn før, uansett hva jeg har å si, og er mye mer automatisk med.

Skal ta tipset om "nå eller aldri" til etterretning. Jeg har mange som jeg har lagt på "vent" fordi jeg ikke har hatt tid akkurat da osv. Det bare dør ut, og de glemmer deg nesten til du har tid igjen. Egentlig så burde jeg ikke lekt med den appen i det hele tatt pga lite tid til dating, men det er så moro når man matcher med mange.

 

Som skadi sier, mange jenter er også sånn som du beskriver. Enten gruppebilder (og da er det de minst attraktive), snapchat i bio, eller gutter på bildet som de henger over.

Forskjellen er vel at mange gutter liker bare så lenge dama er pen og driter i det andre, mens for damer er det litt helhet inni bildet. Ikke vet jeg. Jeg går ikke rundt og tenker "det oser one night stand av profilen hennes, så da gidder jeg ikke å like hu" :p Og der er vel forskjellen.

Lenke til kommentar

 

 

Herregud, så dømmende overfor jenter denne posten var. Jeg snakker for meg selv. Andre jenter kan godt være helt annerledes. 

 

 

Etter hva jeg har erfart så er jo posten din spot on. Det er jo en guide til tinder for menn jo.

Jeg har ingen beskrivelse i bio dog. Det ene er selfie av meg i dress(jeg tenkte kanskje det var litt tryhard, men det virker i mitt tilfelle. Bare ikke ta med svart dress og et stygt slips. Og husk PS), ett at jeg ligger med hodet inntil en kattunge og koser :blush: , ett er i bassenget i huset i frankrike (ser ikke overkroppen, og naturlig tatt bilde, ikke noe gun show eller noen ting), ett er at jeg står ved siden av en gammel fiat 500, ser mot kameraet og er hallveis på vei til å gå inn i bilen.

 

Med disse bildene danker jeg lett ut de andre gangene jeg har prøvd sjekke apps. Og det virker som om damene svarer mye oftere enn før, uansett hva jeg har å si, og er mye mer automatisk med.

Skal ta tipset om "nå eller aldri" til etterretning. Jeg har mange som jeg har lagt på "vent" fordi jeg ikke har hatt tid akkurat da osv. Det bare dør ut, og de glemmer deg nesten til du har tid igjen. Egentlig så burde jeg ikke lekt med den appen i det hele tatt pga lite tid til dating, men det er så moro når man matcher med mange.

 

Som skadi sier, mange jenter er også sånn som du beskriver. Enten gruppebilder (og da er det de minst attraktive), snapchat i bio, eller gutter på bildet som de henger over.

Forskjellen er vel at mange gutter liker bare så lenge dama er pen og driter i det andre, mens for damer er det litt helhet inni bildet. Ikke vet jeg. Jeg går ikke rundt og tenker "det oser one night stand av profilen hennes, så da gidder jeg ikke å like hu" :p Og der er vel forskjellen.

Høres ut som en grei profil, men litt tekst hadde nok vært bra. Jeg swiper i hvert fall alle uten tekst til vestre.

 

Det er så mange små signaler som hinter til at menn kun er ute etter ONS og da gidder jeg ikke mer. Spørsmål som "hva er du ute etter på Tinder da?" liker jeg ikke for jeg aner ikke hva jeg er ut etter på Tinder, sånn egentlig. Man treffer jo de menneskene man treffer og plutselig kan man bli forelska, eller så får man lyst til å ligge med en uten at man egentlig var på jakt etter akkurat det. Virker som om menn har en mye klarere idé om hva de vil på Tinder. Enten vil de ha dame eller sex. Og hvis jeg svarer på dette spørsmålet, og stiller det tilbake, IKKE svar "ser etter litt moro/kos/gøy/leke litt ;)" aah, tåler ikke når folk bruker slike barnslige uttrykk om sex.

 

En ting jeg lurer på, er den en greie i Norge at menn skryter av hvor mange tenner de har? For i UK ser jeg hele tida menn som skriver "have all my teeth" og jeg skjønner ikke greia. Om man er stolt av tennene sine, får man legge ut smilebilde da. Det at noen har trukket en visdomstann er ikke dealbreaker liksom.

Lenke til kommentar

Og hvis jeg svarer på dette spørsmålet, og stiller det tilbake, IKKE svar "ser etter litt moro/kos/gøy/leke litt ;)" aah, tåler ikke når folk bruker slike barnslige uttrykk om sex.

Jeg pleier å skrive at jeg er ute etter noen å ha dype og meningsfulle samtaler med over et glass vin. Men jeg tror folk tror at jeg tuller... (I ain't.)

Lenke til kommentar

 

Noen som kjører på med såkalt "daygame" her? 

 

Så en absolutt nydelig jente på trikken i dag. Fikk dessverre ikke øyekontakt eller et smil, noe som hadde gjort det enklere. Hun gikk av på samme stopp som meg (skolen) sammen med en hel gjeng. Altså hun var alene, men masse folk rundt oss.

 

Det var ikke en veldig enkel situasjon. Jeg hadde muligheten, men feiget ut.

 

Har blitt ganske flink på å kapitalisere på hverdagslige situasjoner (trening, skole, heisen, cafe, butikker, etc.), men helt ut av det blå som det der er fortsatt skummelt. Har faktisk stoppet en jente jeg så på trikken en gang før og fikk en veldig positiv respons (og en date).

 

Men krever litt baller :)

 

Anonymous poster hash: 5e364...07f

 

Hei !

 

Kjenner til daygame ja. Hvordan kan jeg kontakte deg, hadde vært sykt morsomt å få til noe.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 99685...776

Lenke til kommentar

 

 

Skal satse på å legge ved tekst. Bare så lett å si noe feil, men da får jeg bare holde det til å ikke vise tendenser til å ville ha ONS, enkelt og greit.

 

Engelskmennene er vel glad for at de har alle tennene sine da. De har jo ikke rykte på seg for å ha bra tannhygiene akkurat.

 

 

Hvordan starter man en tinder samtale best? Hva gjør dere? Jeg har ikke så mange matcher (50 kanskje), men det er så mange som ikke svarer. Jeg pleier å åpne med et enkelt "Hei :)" men det treffer kanskje 1 av 5 ganger.

 

Tips?

 

"Hei" er det bare å drite i. Som Admiral sa, ett eller annet som gjør at dere kan treffes med en gang

 

Jeg holder meg unna å invitere på kaffe, ihvertfall på de 18/19-åringene jeg matcher med.

 

Pleier som regel å si "bli med på (insert det du skal gjøre her)". Men, holder meg unna "bli med på sex" "bli med på eventyr" "bli med på tur i skogen" og litt sånne sketchy ting som kan tolkes som at du er en serievoldtektsmann.

Har hu på skiutstyr på ett av bildene, så sier jeg "bli med på ski :) ". Det hjelper da at man faktisk har ski selv og ikke er helt noob. Men, det var et eksempel.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...