Gå til innhold

Muntlig kontra skriftlig avtale/kontrakt?


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Jeg meldte meg inn i et treningsstudie for rundt et år siden og spurte om et medlemskap på et år. Jeg spurte gjentatte ganger om han kunne ordne en kontrakt som utgår etter ett år og ikke noe mer, da jeg visste at jeg ville være bortreist etter den tid.. Han svarte og sa at det skulle gå fint. 

 

Nå etter at avtalen egentlig skulle utgå har de fortsettet og trekke meg. Jeg sendte dem en mail hvor jeg forklarte situasjonen min, men fikk bare som svar at jeg hadde 12 måneders bindingstid, og 3 måneders oppsigelsetid. I tillegg må jeg skrive under på at jeg vil kansellere medlemskapet til tross for at jeg skrev ganske tydelig at jeg ville melde meg ut. De svarte ikke på hvorfor han som stod i disken har feilinformet meg. Vi var forresten to stykk som meldte oss inn samtidig og spurte etter de samme betingelsene og er dermed i samme situasjon.

 

En annen ting som kanskje er verdt å nemne er at en felles bekjent av oss fikk bare 1 måneds oppsigelsetid, men han inngikk kontrakten på et senere tidspunkt. Har dette noe å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fått noke som helst skriftlig? Eller er alle innbetalingane basert på den same muntlige avtalen?

Kva er det du måtte skrive under på for å kanselere, og korleis er dette dokumentet forskjellig frå det du har skrevet med beskjed om at du ville melde deg ut?

 

Ein muntlig avtale er like bindande som ein skriftlig avtale, spørsmålet blir då bevissituasjonen.

Dersom du har hatt ein løpande avtale slik at treningssenteret får trekke beløp frå kontoen din så har du ein litt tyngre veg å gå sidan det er meir arbeidskrevande å kreve tilbakebetalt eit beløp enn det er å holde tilbake betalinga.

 

Uansett det du bør gjere no er å sjekke kva som finnes av skriftlig dokumentasjon på avtalen, deretter skrive du ned det som du meiner blei avtalt, tidspunkt for avtaleinngåelsen, pris, oppsigelse/opphør, osv. Du må også snakke med den representanten som du ingikk avtalen med.

Det kan være så enkelt at den du snakka med om å avslutte medlemsskapet ikkje viste om din avtale og dermed presanterte deg for standardbetingelsane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...