Gå til innhold

Solgte iPhone 5, kjøper melder feil etter 2,5 mnd


Heike

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har man virkelig angrerett ved kjøp av brukt elektronikk???

Ved kjøp fra butikk har man det.

 

Greit å presisere at det kun gjelder ved kjøp utenfor fast utsalgssted (nett, telefon osv...).

 

Alt for mange som tror det gjelder i vanlige "fysiske" butikker også.

 

Ser at Mixy nevner det samme, men det drukner litt i diskusjonen rundt reklamasjonsrett pga. en misforståelse.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

 

Men da har jo ikke denne damen som prøver seg mot trådstarter noen rettigheter i det hele tatt, da hun kjøpte en brukt mobil av en privatperson(og da gjelder ikke angreretten på det kjøpet?)

Fikk du ikke med deg hva jeg skrev? Hun kan reklamere, altså gjøre gjeldende mangler ved telefonen.

 

Ja det skjønte jeg og, men denne tråden dreide seg jo om hun kunne komme tilbake til selger å få selger til å heve kjøpet. Det skal da ikke gå ann da det ikke er angrefrist på brukt elektronikk man kjøper gjennom privatpersoner?

Lenke til kommentar

Jeg hadde en tilsvarende situasjon. Jeg kjøpte brukt iphone 5 til min kjæreste, annonsen opplyste om ingen feil. Vi testet telefonen ved overtagelse og betalte. Dagen etterpå oppdaget vi at låseknappen var tilnærmet udugelig. Det var utrolig vanskelig/hardt å aktivere låseknappen. 

 

Jeg følte meg lurt av selger og konfronterte vedkommende med dette. Hans svar var at det var konen sin telefon, og han solgte den for henne. Konen hadde trodd dette var normalt.

 

Løsningen ble noen hundrelapper i avslag fra selger, samt. at han sendte originalkvittering. Jeg tok så dette med meg til telenor (butikken selger hadde kjøpt mobilen fra) og reklamerte på dårlig knapp. Jeg fikk etter 2-3 uker tilsendt "ny" (refurbished) telefon helt uten riper og kosmetiske defekter. God kjøp tross alt =)

 

NB! Denne telefonen var rett under 2 år, så det kan hende dette gikk på garanti og ikke reklamasjon... Uansett bør jo kjøper reklamere mot butikken telefonen var kjøpt

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar

Jeg fikk etter 2-3 uker tilsendt "ny" (refurbished) telefon helt uten riper og kosmetiske defekter. God kjøp tross alt =)

NB! Denne telefonen var rett under 2 år, så det kan hende dette gikk på garanti og ikke reklamasjon... Uansett bør jo kjøper reklamere mot butikken telefonen var kjøpt

 

Den er like "ny" som de du kjøper i butikk ferdig innpakket\forseglet ;)

 

Ellers har Apple 1 års begrenset garanti.

Lenke til kommentar

Akkurat =) Da var det jo et enda bedre kjøp ;) Jeg trodde at slike mobiler man får på garantien (refurbished) var en sammensetning av brukte, men 100% fungerende deler. Altså at jeg fikk en "gammel" telefon med helt ny innpakning/deksler/glass =)

 

Samme for meg, telefonen fungerte flott =) Nå er den solgt igjen... Kommer alltid noe nytt :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...