Gå til innhold

valg av nettleser


toffensko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opera.

 

Brukte Opera for første gang på 90-tallet. Har siden den gang brukt mye Opera og Firefox. Siste årene har det gått mest i Firefox men bestemte meg for å prøve Opera igjen etter at versjon 10 kom ut. Nå bruker jeg Opera på alle min maskiner både hjemme og på jobb.

 

Men, om du bruker Chrome allerede, er ikke det et dårlig valg heller. Smak og behag. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hørt rykter om at det er svært lett å cracke passord til feks nettbank på firefox.. (snakker da selvfølgelig om erfarne hackere..) Hva er grunnen? Og hva er det som gjør at firefox er "tha shit"

sikkert fordi firefox lagrer paassordene i klartekst.

 

Ellers, jeg bruker Opera og har brukt det i mange år, og vil nok fortsette å bruke det i mange år fremover.

Lenke til kommentar

Grunnet til at FF er "tha shit" er at det er et veldig vel- etablert merkenavn. Alle kjenner til det, og ikke minst at det har historie for å være både stabilt og lettkjørt. Det er plattform- uavhengig, og følger med de aller fleste Linux- distroer. Det er i tillegg en av de få gamle nettleserne som faktisk har overlevd (F.eks overlevde ikke Netscape oppkjøp av en kommersiell bedrift). På grunn av alderen er det tilsvarende mange som i det hele tatt kjenner til FF.

 

I tillegg er det open source (?), så bred støtte samt at FF er oppdatert gjør det til en relativt god og trygg nettleser. Kombiner dette med et superdårlig alternativ (IEx), og du har en populær nettleser.

 

Chrome er langt nyere, og har ikke fått det samme fotfestet enda, men er blitt min favoritt! Bytter alltid ut IE med chrome når jeg får spørsmål om "kan du gjøre sånn at dataen går fortere?". Dette skjer alltid med suksess.

 

Browser er smak og behag. Husker en kamerat som ikke kunne skjønne hvorfor jeg ikke brukte den internettingen som gjorde at alt ble fortere og "bedre". Han viste meg FF..

Lenke til kommentar

Chrome er ennå BETA stadie... jeg syns det er mye bug...

liker Opera best! MEEEEEEN det er lettest å innstalere og det finnes FLERE "Plug-ins" til Firefox...

Man har plugins for det meste man treng i opera, f.eks Flash.

Ellers, i den nyeste versjonen som fremdeles er i alpha kan man legge inn extensions, men er jo ikke så mye ute enda, er jo splitter nytt

Lenke til kommentar

Chrome er ennå BETA stadie... jeg syns det er mye bug...

liker Opera best! MEEEEEEN det er lettest å innstalere og det finnes FLERE "Plug-ins" til Firefox...

Man har plugins for det meste man treng i opera, f.eks Flash.

Ellers, i den nyeste versjonen som fremdeles er i alpha kan man legge inn extensions, men er jo ikke så mye ute enda, er jo splitter nytt

 

joda, det er sant... men det finnes fler som er compatible for firefox...

bare de aller viktigste er kompatible til opera.. måtte instalere noen plugins manuelt.. ikke at det var spess vanskelig, men irriterende, når firefox gjorde det kun vet et tastetrykk...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...