Gå til innhold

Hvorfor Android nå dominerer markedet


Dominansen til Android  

189 stemmer

  1. 1. Hvilken prosentandel av smartmobilmarkedet tror du Android har i 2014 (world wide)



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel nå er det ikke aktiveringer per dag eller eller antall android telefoner i bruk utelukkende spill/app utviklere ser etter.

 

Her er jeg litt uenig med deg. Utviklere retter seg mot den største målgruppen (som idag er iOS), de følger også med hvem som blir størst og hvem som vokser raskest. Android har f.eks over 100.000 flere utviklere enn iOS nå, og Android Market tar innpå App Store. Dette er et resultat over at Android OS har blitt så populært på så kort tid.

 

Idag er det flere downloads på app store, men dette er i ferd med å snu seg etterhvert som Android vinner mer og mer markedsandel. Det er derfor dette er interessant å diskutere. La oss si at Android får mellom 40-50% world wide. Det må være en fryd å publisere de mest populære applikasjonene til denne plattformen da. Det er flere som har innsett dette, spesielt med hundre tusen flere developers til et OS som er et år yngre.

 

Om kort tid, vil alle de største utviklerne gi ut samme app til iOS, Android, WP osv. Dette er noe vi ser skjer allerede idag. Markedet vil nok bli gjevnt for oss brukere.

Okey. Du er litt uenig i hva jeg skrive. Jeg skriver altså, at det er ikke UTELUKKENDE aktiveringer per dag eller antall android telefoner i bruk spill/app utviklere ser etter.

Du er altså uenig, så det må bety at du mener at det er utelukkende det de ser etter.. Javel..

 

 

 

Lenke til kommentar

Android sliter dessverre med sikkerheten. De lekker mye data, gir en høy signaliseringstrafikk, vesentlig høyere enn blant annet iOS.

Jeg er veldig fornøyd med Android, men stiller spørsmål til sikkerheten.

 

- Mortis

Ikke for å virke dum, men dette blir det samme når det anngår Windows. Windows er utsatt for veldig mye virus og spywares osv osv. Men de fleste ser på dette som ikke noe problem, fordi det er mulig å beskytte seg mot slikt.

 

Og blir det samme med Android. Hvis du installerer det ene programmet etter den andre uten å vite hva du trykker på eller hva du installerer, så går Windows maskinen / telefonen / infoen om deg til helsike.

Lenke til kommentar

My bad Urge. Gikk litt fort i svingene:) Litt merkelig formulering dog hehe.

 

 

Mortis:

Denne rapporten indikerer at det er tryggere å bruke en androidenhet kontra PC. Sikkerheten i Honeycomb får ros, noe som tyder på at Android 4.0 i slutten av året kan bli bra på dette området.

Den samme rapporten sier også at iOS er bedre på sikkerhet enn Android - se sammenligning på side 17 - men det er for så vidt ikke noe nytt...

Lenke til kommentar

Nå er tråden på tur til å bli en fanboykrig. Man skal vokte seg vel før man ymter frempå at noe er bedre enn det enkelte brukere på forumet måtte foretrekke. Slik var det også da symbian var det som ble ansett som det perfekte os/ui. Eller rettere sagt Nokias s-60. Jeg kan fremdeles observere spor av denne holdningen, både hos enkelte brukere, men også hos redaksjonen i amobil. Se bare hvordan amobil presenterer nokia n9. Skulle tro det var snakk om den perfekte telefonen med det perfekte os. Tilogmed at den var laget i plast, var fantastisk!!?? Android er ikke hjertebarnet til amobil, og heller ikke til hardcore forumrytterne her. Det merker man fort. Hvorfor amobil ikke har trykket android til sitt bryst vet jeg ikke, men det eneste jeg kan komm på må være at Nokia ikke har tatt i bruk android, ennå... For de av oss som opplevde uiq, så husker vi godt fordelene ved det, men amoil klarte ikke å se disse fordelene, uansett om vi lyste med lykter for å vise dem de. Men da nokia ga ut sin første s-60 telefon med trykkfølsomt ui, som minnet mye om uiq, ja da så plutselig amobil fordelene.

Så vi, og resten av verden om noen år, som har sett lyset med android, blir nok ikke å oppleve amobils hyllest over android, før eventuelt Nokia kommer på banen med android. Da vil vi se at både hardcore forumbrukere og amobil vil gi andrpid den hyllesten det fortjener. Inntill da, kos dere med android og la "de andre" leve i mørket... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da missforstår du. Jeg hyller android som os, og har selv i familien 3 forskjellige androidtelefoner. Min sønn på 8 ønsket seg en ipod, men da han oppdaget android så var han frelst. Hvorfor kjøpe en dings til ett par tusen som man må kjøpe det meste til, når man får en android, til ca 1500, som har mye av det samme, bare gratis? Galaxy s2 har jeg prøvekjørt, og ble imponert. Men i forhold til min DHD, så føltes den "billig" og ingenting den gjorde var så mye bedre enn det min DHD gjør, at jeg fremdeles holder aluminiumchassi som en klar fordel. Dessutn så har jeg helt falt for sence. Sence gjør android komplett. Men det er min subjektive mening, og jeg skjønner at andre har andre preferanser. Men jeg skjønner ikke at noen kan kjøpe en gammeldags symbiantelefon, når det fimnes et hav av androider å velge mellom. Kameraet på N8 er slettes ikke bedre enn det du finner på andre flaggskip. Det er kun propaganda spredd av diverse media...

Lenke til kommentar

Vil tro markedet fordeler seg litt jevnere enn nå. Før hadde man ikke så mange gode valg dersom man var interessert i touch mobil med smart os. Dette vil jo derimot forandre seg og eksisterende os vil stadig forbedre seg noe som er i forbrukers interesse.

Lenke til kommentar

Jeg føler meg rimelig trygg på at Google tar de rette grepene, hvis det skulle vise seg at android skulle stagnere. Rim er vel det som dominerer i usa, uten at jeg tror det vil dominere noe som helst i europa. Rim er vel usa sitt svar på symbian. Gammelt utdatert, "must have" som snart vil bli avslørt for hva det egentlig er...

Lenke til kommentar

My bad Urge. Gikk litt fort i svingene:) Litt merkelig formulering dog hehe.

 

 

Mortis:

Denne rapporten indikerer at det er tryggere å bruke en androidenhet kontra PC. Sikkerheten i Honeycomb får ros, noe som tyder på at Android 4.0 i slutten av året kan bli bra på dette området.

Den samme rapporten sier også at iOS er bedre på sikkerhet enn Android - se sammenligning på side 17 - men det er for så vidt ikke noe nytt...

Men iOS er heller ikke noe sikker i følge Symantec selv. Her kan du lese hva dem sier om begge OS'ene.

 

Så selv om iOS er hakket bedre på sikkerhet over Android, så er det ikke noe å lage en halleluja stemning over for iOS av den grunn.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Sikkerhet er absolutt viktig å ha fokus på, spesielt med tanke på den infoen vi bærer på en så personlig enhet. Men når det så og si ikke er rapportert noe stjeling av data, hacking osv. Så er det ikke grunn til bekymring enda. Spesielt ikke når rapporten sier at det er tryggere å bruke Android enn PC.

 

Men litt over til topic igjen nå:) Takk for alle de som har vært med å stemt. Gjerne begrunn svaret for valget. Jeg kunne godt tenkt meg å hørt grunnen til de som svarer 10-20% osv:)

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Okey såpass dårlig altså. Det tar seg nok raskt opp siden det nå er kommet så utrolig mange tablets på markedet.

 

Jeg vet ikke hva antall apps har å gjøre med temaet hehe, men det er nok betyydelig mindre enn på iPad. Forøvrig er jeg ikke imponert over nettbrettene med Android. Galaxy Tab 10.1 er svært bra og asus transformer selv om den ser svært kjedelig ut. Det er heller ikke mye reklame ute å går, kanskje de venter til Android 4.0 til høsten før de satser for fullt? Hvis nettbrett med Android slår til for fult, så vil aktiviseringstallet stige enda mer. Det er bare å vente å se..

Lenke til kommentar

Utviklere til Android trenger ikke lage appene sine spesial laget for tablets, bare se på Angry birds. Der måtte de til med egen versjon for iPad, mens samme versjon fungerer for telefoner og tableter med Android.

Lenke til kommentar

Okey såpass dårlig altså. Det tar seg nok raskt opp siden det nå er kommet så utrolig mange tablets på markedet.

 

Jeg vet ikke hva antall apps har å gjøre med temaet hehe, men det er nok betyydelig mindre enn på iPad. Forøvrig er jeg ikke imponert over nettbrettene med Android. Galaxy Tab 10.1 er svært bra og asus transformer selv om den ser svært kjedelig ut. Det er heller ikke mye reklame ute å går, kanskje de venter til Android 4.0 til høsten før de satser for fullt? Hvis nettbrett med Android slår til for fult, så vil aktiviseringstallet stige enda mer. Det er bare å vente å se..

 

Tablets har nå vært en del av dette forumet, så når du snakker om Android så tenker i allefall jeg på mobiler og tablets. Men du gjør kanskje ikke det? Nei foreløpig har vel android på tablet og android tablets stort sett floppet. Synd for Apple trenger konkurranse så de ikke blir slappe.

 

 

SindreNK: Tøvete innlegg uten hold i virkeligheten gidder jeg ikke svare på.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...