Gå til innhold

Prøver elkjøp å hale ut leveringstiden? Hva er rimelig ventetid før evnt erstatningskrav


Anbefalte innlegg

Hei,

Det sitter litt inne hos meg å skrive denne tråden, all den tid jeg virkelig undres om elkjøp virkelig haler ut situasjonen.

 

Kort forklart:
Nyttårssalget inneholdt en macbook pro 15,4" DA prissatt normalt til 16000 kr, normalt på salg ned til 14 000 de siste månedene.

Denne var 2. januar satt til 12 990, med 700 i Norge til den prisen.

 

Jeg var på nettet og så den på siden til elkjøp rundt 5-10 min over 7 da salget startet og slo til. Lagerstatus var da jeg bestilte "<5" . Dette var 2. januar.

 

Tidsløp:

 

5. januar: Jeg ringer inn og lurer på om pakken blir sendt. Damen forteller meg fint at de fikk mange ordre ved salget og denne skal sendes mandag/tirsdag og burde ha innen slutten av uken.

 

7/6. januar: Da er pakken plutselig forsinket og forventes sendt 12. januar. Dette lover nærmest om ikke personen jeg snakket med, og jeg var i kontakt med to den dagen siden de ikke ringte tilbake.

 

12. januar: Snakker da med 3 personer som _alle_ sier pakken er sendt/skal sendes den dagen og jeg måtte bare vente til tirsdag så skulle sms komme.

 

13. januar: ingen sporing, jeg ringer tilbake og får beskjed at ingen pakke skal sendes, den er ikke på lager og de venter på levering og får ikke nok.*

De skal lage en sak og etterlyse.

 

14. januar: en annen ringer tilbake - nei, pakken skal heldigvis nå komme 23. januar, ikke 04.02 som forventet.

Men denne gangen tørr de ikke love noe og jeg tilbys å heve kjøpet eller innfinne meg å vente, for det er "mange" andre i min situasjon...de hadde tydeligvis en feil i nettbutikken som gjorde at lagerstatus ikke viste seg korrekt.

 

 

Dette er den siste telefonsamtalen jeg hadde med dem, og fair enough shit kan skje alle, MEN:

Samme dag som salget var hadde 44 butikker denne på lager

 

2 timer senere var tallet ned i 20.

 

Den 12. januar når jeg sjekket lagerstatus via nettsiden hadde 3 maskinen på lager.

Senere på dagen hadde 16/19 butikker den på lager.

 

så har sporadisk collect at store funksjonen/lager status i butikk blitt fjernet tilsynelatende _kun_ på den siden, for på de andre med mac så funket det.

 

I dag sjekker jeg igjen og da er det ikke mindre enn 22 butikker med maskinen på lager.

Jeg har prøvd å konfrontere elkjøp med det, men de sier at "nei, da kan ha hatt det i ordre i lang tid...noe jeg syns er pussig siden jeg syns navnet til noen av dem går igjen fra listen fra 2. januar da de også hadde på lager...

 

 

Så spørsmålene er:

1)Siden apple hevet prisene 30% samme dag de hadde salg - hindrer det meg i å foreta dekningskjøp på selgers regning? (prisene gikk fra 16990 til 19950 samme dag de hadde salg)

 

2) Hvor sannsynlig er situasjonen de beskriver at butikkene har bestilt lenge i forveien, selv mens de hadde på lager og nå får levert, mens nettbutikken ikke får noe i det hele tatt? De sier jeg har veldig høy prio, men noe i meg tviler sterkt slik de svarer..

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og ironien skulle ha det slik at jeg av nyskjerrighet bestemte meg for å ringe nok en gang, selv om en på KS avviste meg da jeg prøvde med det som nå funket sist.

 

Jeg fikk plutselig nå beskjed at de kunne fint legge inn bestilling til 12990 i en butikk, og kansellere i nettbutikken, det var da slettes meg ikke noe problem....

 

(Det samme spurte jeg nemlig om tidligere i uken, og fikk beskjed: Du kan enten kansellere eller vente, det er valgene vi gir alle i din situasjon nå!)

 

Lar for interessen sin skyld tråden stå, for emnet er nok dagsaktuelt for mange siden man bestiller og får slike situasjoner, også kommer valutaheving osv.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Elkjøpansatt her. Vi har hatt leveranseproblemer med den mac-en og noen andre Apple-produkter. Siden du allerede har betalt for den så kommer det til å ordne seg, men det er noen ganger vanskelig å si hvor lang tid det tar. Elkjøp har et hovedlager i Sverige som hele Skandinavia deler, og det blir noen ganger problemer med distribusjonen derifra. Hvor bor du? Jeg jobber i Elkjøp Slependen, og hvis du bor i nærheten og vi har den på lager så skal jeg ordne samme pris som salget for deg :)

Endret av moby_duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Elkjøpansatt her. Vi har hatt leveranseproblemer med den mac-en og noen andre Apple-produkter. Siden du allerede har betalt for den så kommer det til å ordne seg, men det er noen ganger vanskelig å si hvor lang tid det tar. Elkjøp har et hovedlager i Sverige som hele Skandinavia deler, og det blir noen ganger problemer med distribusjonen derifra. Hvor bor du? Jeg jobber i Elkjøp Slependen, og hvis du bor i nærheten og vi har den på lager så skal jeg ordne samme pris som salget for deg :)

Tommel opp for service ! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elkjøpansatt her. Vi har hatt leveranseproblemer med den mac-en og noen andre Apple-produkter. Siden du allerede har betalt for den så kommer det til å ordne seg, men det er noen ganger vanskelig å si hvor lang tid det tar. Elkjøp har et hovedlager i Sverige som hele Skandinavia deler, og det blir noen ganger problemer med distribusjonen derifra. Hvor bor du? Jeg jobber i Elkjøp Slependen, og hvis du bor i nærheten og vi har den på lager så skal jeg ordne samme pris som salget for deg :)

Dere hadde dessverre ikke på lager :(

Nærmeste er buskerud storsenter - og det blir nok løsningen. det virket ikke som hun trodde noen butikk ville godtatt å bare la meg betale 3000 i mellomlegg for å få den andre og slippe reisen....men ey, jeg skal jo ikke klage nå...jeg får faktisk maskinen :p (bedre enn antakelsen jeg hadde da jeg ringte etter de siste samtalene...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...