Gå til innhold

[Løst] Forsikring dekker ikke uhell med mobilen?


Brann89

Anbefalte innlegg

Nettopp vært i kontakt med Gjensidige pga mobilen min blei ødelag etter fall på isen. Men fikk litt sjokk da eg fikk melding tilbake fra dem at forsikringen ikkje dekket uhell. Er dette tilfelle? Eller er dette berre noe dem seier ihåp om at eg ikkje skal prøve videre for å få erstatningen gjennom?

Er det andre forsikringsselskap som dekker sliker skader?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hva slags forsikring?

Reiseforsikring

 

Det stemmer det dem sier, du må ha en egen forsikring på produktet for å få dekket dette. Det er såvidt jeg vet, av veldig mange selskap jeg har sjekket, ingen selskaper som tilbyr forsikring ved uhell på enkeltgjenstander igjennom reiseforsikring.

 

Det de fleste selskaper kan dekke er uhell hvis en annen person har gjort så uhellet har oppstått, det vil si noen kom borti mobilen din slik at du mistet den eller lignende, noe som ikke var tilfellet her skjønner jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp vært i kontakt med Gjensidige pga mobilen min blei ødelag etter fall på isen. Men fikk litt sjokk da eg fikk melding tilbake fra dem at forsikringen ikkje dekket uhell. Er dette tilfelle? Eller er dette berre noe dem seier ihåp om at eg ikkje skal prøve videre for å få erstatningen gjennom?

Er det andre forsikringsselskap som dekker sliker skader?

Forsikringer generelt er 99,9999% svindel. I de fleste tilfeller er det billigere å aldri kjøpe

forsikring på noe som helst, da unngår man tafatte tredjeparter. Spesielt burde man

aldri kjøpe forsikring på elektronikk, til og med produsenten har bedre vilkår og garantier

(gratis) enn de dumme ubrukelige meningsløse "forsikringene" (bortforklaringene) som

forsikringsselskapene elsker å svindle befolkningen med. Hilsen en som har lært at

"forsikringer" egentlig ikke er forsikringer, men ekstra unødvendige utgifter som

ikke hjelper/virker.

Endret av Lefsehatt
Lenke til kommentar

Forsikringer generelt er 99,9999% svindel. I de fleste tilfeller er det billigere å aldri kjøpe

forsikring på noe som helst, da unngår man tafatte tredjeparter. Spesielt burde man

aldri kjøpe forsikring på elektronikk, til og med produsenten har bedre vilkår og garantier

(gratis) enn de dumme ubrukelige meningsløse "forsikringene" (bortforklaringene) som

forsikringsselskapene elsker å svindle befolkningen med. Hilsen en som har lært at

"forsikringer" egentlig ikke er forsikringer, men ekstra unødvendige utgifter som

ikke hjelper/virker.

Om man leser gjennom avtalen man tegner så vet man hva man får og ikke. Det er ikke svindel å holde seg til avtalene begge har godtatt. Må nevne at jeg sørget for å tegne en forsikring som dekker slikt, så når jeg for en stund siden mistet og dermed knuste mobilen min i fylla gikk det ett par dager så hadde jeg pengene for den inne på konto, fordi jeg hadde forsikring som faktisk dekket det.

 

Stikkordet her er å vite hva man godtar når man tegner forsikring, ikke anta at alt mulig rart er dekket og bli furt når man tok feil. Regner med at du hadde ett uhell en gang som avtalen ikke dekket en gang, og selvskadere dermed ikke ville dekke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nettopp vært i kontakt med Gjensidige pga mobilen min blei ødelag etter fall på isen. Men fikk litt sjokk da eg fikk melding tilbake fra dem at forsikringen ikkje dekket uhell. Er dette tilfelle? Eller er dette berre noe dem seier ihåp om at eg ikkje skal prøve videre for å få erstatningen gjennom?

Er det andre forsikringsselskap som dekker sliker skader?

 

Forsikringer generelt er 99,9999% svindel. I de fleste tilfeller er det billigere å aldri kjøpe

forsikring på noe som helst, da unngår man tafatte tredjeparter. Spesielt burde man

aldri kjøpe forsikring på elektronikk, til og med produsenten har bedre vilkår og garantier

(gratis) enn de dumme ubrukelige meningsløse "forsikringene" (bortforklaringene) som

forsikringsselskapene elsker å svindle befolkningen med. Hilsen en som har lært at

"forsikringer" egentlig ikke er forsikringer, men ekstra unødvendige utgifter som

ikke hjelper/virker.

Tullball. Jeg er enig i at forsikring på elektronikk er noe tull, men det er ikke fordi de ikke dekker det de skal, men fordi det er uøkonomisk. at forsikringer generelt er 99% svindel er helt på bærtur.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forsikringer generelt er 99,9999% svindel. I de fleste tilfeller er det billigere å aldri kjøpe

forsikring på noe som helst, da unngår man tafatte tredjeparter. Spesielt burde man

aldri kjøpe forsikring på elektronikk, til og med produsenten har bedre vilkår og garantier

(gratis) enn de dumme ubrukelige meningsløse "forsikringene" (bortforklaringene) som

forsikringsselskapene elsker å svindle befolkningen med. Hilsen en som har lært at

"forsikringer" egentlig ikke er forsikringer, men ekstra unødvendige utgifter som

ikke hjelper/virker.

Eh... hæ? Det kan være en idé å faktisk vite noe om det man snakker om, før man kommer med så bastante påstander.

 

Det finnes forsikringer man ha (ansvarsforsikring for bil), forsikringer man bør ha (innbo, villa, reise, uføre, bil) og forsikringer man kan ha (elektronikk, dyr).

 

De du ha, er ikke valgfrie. Har du bil, og kjører uten ansvarsforsikring, bryter du loven og kan havne i trøbbel. Selv om du ikke får behov for forsikringen du ikke har.

 

De du bør ha, er forsikringer som dekker tilfeller der du kan gå personlig konkurs og miste alt du har om du ikke har forsikring. Som hvis huset brenner ned, eller hvis du havner i store helsemessige utfordringer i utlandet.

 

De du kan ha, er mer for trygghetsfølelsen. Det er i lengden sjelden spesielt økonomisk, da man statistisk sett taper penger på å ha forsikringen, men man tør å bruke gjenstanden mer aktivt, i tilfeller der den kan bli skadet. Innbo og reise dekker sjelden det som disse forsikringene dekker, og hvis de dekker det så er det store egenandeler og verdiavskrivning, noe det sjelden er på gjenstandsforsikringer.

 

Du skriver også at produsentene har bedre garantier enn forsikringene, men mens en forsikring dekker støt, vannskader og kanskje tyveri, vil aldri en garanti dekke dette.

 

Forsikringer er i seg selv aldri svindel, men det er forskjellige grader av hvor viktige de er.

Endret av Molekylet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...