Gå til innhold

Microsoft sin E3 2014, spekuler og diskuter


Anbefalte innlegg

Microsoft



e3-2014.jpg




Dermed er det klart for enda en E3 dette året også. Microsoft lader opp kanonene for fokuset blir til hardcore gamere. Både nye IPer og oppfølgere til kjente spillserier vil bli snakket/vist frem. Hva får vi se? Får vi se Forza Horizon 2? Får vi se en ny Xbox One uten Kinect med 1TB HDD? Får vi se endelig gameplay fra Halo 5? Får vi Lost Odyssey 2? Får vi datoer på Sunset Overdrive og Quantum Break?



6574.Xbox_2D00_logo.jpg



Det jeg vet at jeg kommer til å storkose meg skikkelig denne E3 fordi når man har alt så er E3 en fartsfest uten sidestykke.


Hva vil dere se? Hva vil dere ha?



Tidspunkt:


Mandag 9.juni klokken 18.30 norsk tid


http://www.eurogamer.net/articles/2014-05-06-microsoft-names-e3-2014-press-conference-date-and-time



Diskuter og fest sikkerhetsbeltene for denne E3 blir episk!

Endret av iL ImMorTaL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg allerede. :) Jeg har troen på at det blir en like spillorientert presentasjon som den MS hadde i fjor.

Spill som MS har annonsert:
Fable Legends
D4
Halo
Killer Instinct: Season 2
Quantum Break
Project Spark
Sunset Overdrive

Uannonserte spill som MS har snakket om:
"Sjelfullt" spill.
Japansk spill

Rykter:
Halo 2 Anniversary
Forza Horizon

Av de spillene som har blitt annonsert, så ser jeg for meg at de fleste spillene vil dukke opp på årets pressekonferanse. Project Spark og Killer Instinct har på en måte blitt lansert allerede, så det kan hende at de dukker opp på pre-showet istedenfor.

Når det gjelder de uannonserte spillene føler jeg meg rimelig trygg på at Forza Horizon 2 kommer til å bli annonsert. Ikke bare på grunn av ntkrnl-lekkasjen, men også fordi en rekke ulike ansatte hos Playground Games har oppdatert Linkedin-profilene sine med informasjon om at de jobber med et spill til Xbox One. I tillegg hjalp Playground til med utviklingen av Forza 5.

Med tanke på at MS ikke har sagt et pip om Halo til Xbox One, så tror jeg også at det er sannsynlig at Halo 2 Anniversary kommer til å bli annonsert. På dette tiden i 2012 hadde MS allerede vist frem multiplayer-gameplay fra Halo 4.

Det "sjelfulle" spillet kan være hva som helst egentlig. Phil Spencer har gjentatte gang sagt at han er en stor fan av Brothers: A Tale of Two Sons, så Josef Fares eller Starbreeze er en mulig kandidat. En annen mulighet er danske Playdead, som ikke har lansert et nytt spill siden Limbo i 2010. Et eksklusivt spill fra ThatGameCompany hadde vært en liten "megaton", men jeg anser ikke det som sannsynlig (de ønsker å gå multiplatform).

Det samme kan for så vidt sies om det japanske prosjektet. Med mindre Phil Spencer ordla seg på en lur måte og egentlig snakket om D4 da han svarte på spørsmålet.
Phantom Dust 2 kan være en mulig japansk overraskelse. Phil Spencer brukte en PD-avatar på Twitter for ikke lenge siden, men det trenger ikke å bety noe.

Av øvrige potensielle annonseringer har vi et nytt spill fra Twisted Pixel Games. Lococycle inneholder nemlig artwork som ikke ligner på noen av de tidligere spillene fra utvikleren. Det er også mulig at ID@Xbox kommer med noen nyheter angående kommende indie-spill til XBO. Noen har også snakket om Crackdown 3 (ntkrnl-rykte), State of Decay 2 og Gears of War 4, men disse spillene vil neppe bli vist frem før tidligst i 2015.

Tredjepartsmessig er det vanskelig å spå hva de kommer til å vise frem. Mange trodde f. eks at COD kom til å dukke opp på pressekonferansen i fjor, men det gjorde det ikke. Her blir det ren tipping:

-The Witcher 3
-Mass Effect 4
-Star Wars prosjektet fra Visceral Games
-Bethesda prosjekt (Fallout 4?)
-Rockstar prosjekt (Red Dead 2? GTAV Definitive Edition?)
-Capcom prosjekt (Resident Eevil 7?)
-Square-Enix (FFXV eller KH3 trailer)
-COD: Advanced Warfare (jeg prøver meg likevel)

Jeg kommer til å bli overrasket dersom MS har sikret seg et nytt eksklusivt tredjepartsspill på størrelse med Titanfall. Jeg tror at de heller ønsker å satse hardere på spill som de gir ut selv.

Bortsett fra alle Xbox One spillene, så tipper jeg at en liten del av konferansen kommer til å bli dedikert til Xbox 360. Ikke helt ulikt slik MS gjorde det i fjor da de annonserte GWG og viste frem World of Tanks, Dark Souls og Max. En ny Xbox One SKU er heller ikke usannsynlig. Spesielt dersom det er noe hold i ryktene til Ntkrnl (hvit 1TB XBO med Sunset Overdrive). Det begynner også å bli på tide at de annonserer Games With Gold for XBO snart, så jeg forventer å høre noe om det på E3.

Det store spørsmålet jeg sitter igjen med er hva de har tenkt å gjøre med Kinect. Det er ikke det at jeg lengter etter flere kinect-spill. Jeg er bare forundret over at de tilsynelatende har glemt å utvikle kinect-eksklusive spill.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Det skal bli interessant å se hva Microsoft har å vise i år. Sony raser avgårde med større spill utvalg og mer hardware salg. Om dem skal kunne snu dette over tid så må dem få på plass en gull rekke med eksklusive spill som en kun kan spille på en Xbox One.

 

Eller så vet jeg rett og slett ikke hvordan det kommer til å gå for Xbox.

 

Personlig håper jeg på Alan Wake 2 og noe sprøe greier som tar ibruk Kinect. Teknologien er på plass men en mangler spillene...

Lenke til kommentar

Har ikke det største håpet til et Star Wars-spill fra Visceral Games etter Dead Space 2 og 3. Akkurat nå er jeg veldig redd for at de skal rushe et spill fram til før filmen i desember 2015.

 

Bryr meg egentlig bare noe særlig til å vite når Sunset Overdrive kommer. Er generelt lei alle shootere etter kort tid (spesielt BF4 nå med alt bugs spesielt). Hatt det så gøy med Plants Vs. Zombies: Garden Warefare så vil ha noe litt mer slik. Sunset Overdrive er litt miks av det og Crackdown virker det som.

Lenke til kommentar

Personlig håper jeg på Alan Wake 2 og noe sprøe greier som tar ibruk Kinect. Teknologien er på plass men en mangler spillene...

Alan Wake 2 er (desverre) uaktuelt så lenge Remedy jobber med Quantum Break. Vi kan i det minste trøste oss med at de jobber med en ny IP. :) I mellomtiden hadde det dog ikke vært så dumt om de lagde en "Definitive Edition" av 1'ern til Xbox One.

 

Har ikke det største håpet til et Star Wars-spill fra Visceral Games etter Dead Space 2 og 3. Akkurat nå er jeg veldig redd for at de skal rushe et spill fram til før filmen i desember 2015.

Jeg ser den. Spesielt kommentaren om utviklingstiden. Det at de har ansatt Amy Hennig gjør meg dog litt håpefull for prosjektet. Blir spennende å se hva de har å vise frem (enten det blir i 2014 eller 2015).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Som de foregående årene, håper jeg på Halo Wars 2.

Foruten spill dere har nevnt, håper jeg også på (bra) (kryss)plattformspill mellom Windows, Windows Phone og Xbox.

Lenke til kommentar

Som de foregående årene, håper jeg på Halo Wars 2.

Foruten spill dere har nevnt, håper jeg også på (bra) (kryss)plattformspill mellom Windows, Windows Phone og Xbox.

 

Godt mulig det kan skje ja, men tviler på at vi får annonseringen på E3 nå i grunn. Microsoft leter uansett etter folk for RTS-spill.

 

http://www.computerandvideogames.com/462523/microsoft-hiring-for-new-game-in-well-loved-strategy-franchise/?cid=OTC-RSS&attr=CVG-General-RSS

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

RYKTER

 

 

 

On the DL. This info comes from the highest source and contains near full details of Microsoft E3 2014 conference. I have had corroborations from a number of sources to its legitimacy:

  • Ryse 2 is in development and will be announced at the show in a real-time in-game trailer. Gone is the Roman period, enter the medieval setting. The game will offer more freedom of exploration and a refined combat system. The main character is a sell-sword of sorts with a greater destiny. This game looks beyond belief. No release date (possibly late 2016)

 

  • Forza Horizon 2 will be announced for release in October 2014 vai Playground Games. It will once again be open world and set in Louisiana, Missisips, New Mexico, Texas and Arkansas. Full day/night cycle, real time weather. Estimated 80 hour single player.

 

  • 343 Industries will unveil Halo 2: Anniversary. This is a full (multiplayer included) visual makeover of Halo 2, it will also include the same options as Halo Anniversary (Including both visual modes) skulls etc. It will include the E3 2003 mission as a bonus unlockable and the maps from the PC version.

 

  • No Turn 10 this year except in supportive capacity of Playground.

 

  • Halo 5 will get its release date.

 

  • Rare is prepping a re-boot of Battletoads and Perfect Dark. BT will initially be a download only title (see Killer Instinct) and is set to run at 60fps. Perfect Dark is looking to be rebooted into a Third Person Adventure game - Similar to Uncharted.

 

  • Epic will be there to unveil their new game base on the Samaritan demo from 2012. This will be XBOX ONE EXCLUSIVE as Microsoft is the publisher. Possibly the best looking game of this generation.

 

  • Good Science Studios will unveil their Kinect Only game "EchoBlack" - The game is controlled via the use of Kinect and the player plots through an adventure game drawn as by echolocation. The vibrancy of the world depicted alters depending on the pitch, loudness and location of the players voice. No release date.

 

  • Twisted Pixel will reveal their next digital game which is set in a sci-fantasy planet of Dekelsus. Possibly a 2.5D platformer.

 

  • Black Tusk will have a CGI trailer for Gears of War : Lazurus which will show the direction the series is heading.

 

  • Lift London will be showing 2 projects. They are small and digital based. No other details unfortunately.

 

  • Lionhead will have a brief gameplay of Fable Legends and bow out with a teaser of their next project which is set in a post-cataclysmic Earth decimated by egg shaped objects (possibly aliens)

 

  • Frontier Development is working on a family friendly Kinect title for release in 2014

 

  • Phantom Dust : Sacrifice is being worked on by Grounding Inc and will be a prequel to the original. The game will be episodic in nature.

 

  • Quantum Break will be out November 2014 - There is a multiplayer mode - Part 1 of a trilogy. The game has had a significant graphical upgrade since last year.

 

  • Sunset Overdrive is aiming for release on the last weeks of August/Early September. Graphically it looks like the CG trailer and the Parkour element of the game is a mix of Sonic, Jet Set Radio and Ratchet and Clank.

 

  • The secret Japanese game is coming from Platinum Games and is a Viewtiful Joe like action- beat em up. Codename is "RugPuddle". This is part one of a multiple game deal with Microsoft to publish other titles in the future.

 

  • Leap Experience Pioneers will announce their game which looks like a TPS/RPG hybrid set in a Sci-fi universe. Looks very Mass Effect inspired. COMING 2015

 

  • Platform Next Games is a new studio. They will be presenting an unnamed tech demo based on an upcoming project (similar to Black Tusks demo last year) which appears to be set in either an ancient or fantasy setting.


  • Games With Gold will be announced for Xbox One starting immediately. The aim is that it will be 1 retail game a month, 1 digital game per month of a choice of 2. This will evolve as time goes on.

 

  • Microsoft will announce the date when retail units can be activated as development kits, it will be before October 2014.

 

  • Crackdown: Skyline - Coming 2015 - No other info, not even the developer. Microsoft Studios.


  • Multi-platforms are as follows:

The Division (Xbox One is now lead platform)
Call of Duty: Advanced Warfare
Fallout 4
EA game (not specified here)

Exclusive/Timed DLC on all.

 

Kilde: http://thecutanddry.blogspot.co.uk/2014/05/leaked-microsoft-e3-2014.html

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...