Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matteeksamen 2009 10. klasse - Forbered deg her.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at det er mange som sier at de/ noen de kjenner har oppgavene... kan ikke de være så snill å legge ut oppgavene? :D:p Hjelp oss andre også da... :)

Legge ut oppgavene? Det er ingen som vet hva eksamensoppgavene blir...

Det er nok mulig om man har noen man kjenner noen veldig godt som er Rektor/Inspektør. De får oppgavene lenge før eksamen. Så det kan hende han har noen i familien sittende på kontoret. Men for all del, fortell meg det på pm om du ikke vil offentligjøre det. Jeg holder munnen min lukket.

Lenke til kommentar
Ser at det er mange som sier at de/ noen de kjenner har oppgavene... kan ikke de være så snill å legge ut oppgavene? :D:p Hjelp oss andre også da... :)

Legge ut oppgavene? Det er ingen som vet hva eksamensoppgavene blir...

 

Hvis du leser et par innlegg over..... Ser du at noen/flere sier at de har dem....

Lenke til kommentar
Ser at det er mange som sier at de/ noen de kjenner har oppgavene... kan ikke de være så snill å legge ut oppgavene? :D:p Hjelp oss andre også da... :)

Legge ut oppgavene? Det er ingen som vet hva eksamensoppgavene blir...

 

Hvis du leser et par innlegg over..... Ser du at noen/flere sier at de har dem....

Folka snakker om tidligere eksamensoppgaver. Altså, eksamener som ble bruker for noen år siden. Det er ingen som vet hva som kommer på årets eksamen enda.

Lenke til kommentar
Langt ifrå :p

 

Det er forskjell på å pugge fasitten slik at du kan gjengi den, og å kunne løse oppgåvene og produsere dei rette svara sjølv ;)

 

Har du 6er i matte så koffør søren skal du da begynne å jukse? Da blir du bare dårligere etter kvart..

 

"OK, jeg bryr meg" :!:

 

Du burde.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en oppg. om sannsynlighetsregning. Grunnen til at jeg skriver 2 oppgaver er at jeg ikke skjønner hvorfor man ikke skal dele antall ønsket utfall på antall mulige utfall i oppg 2.

 

PS: skråstrek betyr brøkstrek, stjerne betyr gange

 

1.oppgave:

I en pose igger det 3 gule og 5 blå kuler. Hva er sannsynligheten for først å trekke ut en gul kule av posen og så trekke ut en blå?

 

Løsning:

3/8 * 5/7 = 0,268 = 26,8 % sjangse

 

2.oppgave ( som jeg ikke skjønner hvordan man skal regne ut)Du har en pose med 5 gule, 3 røde og 8 grønne kuler.

A) Hvor stor er sannsynligheten for å trekke ut en rød kule?

B) Hvor stor er sannsynligheten for først trekke ut en rød kule og så en gul?

C) Hvpr stor er sannsynligheten for å trekke ut to grønne kuler etter hverandre?

 

A) Antall mulige utfall er 3/16 sjangse

B) her skal svaret bli 1/16 for da regner jeg som i oppgave 1, men jeg får et annet svar. ?????????C) ?????????????????

 

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette stykket, forklar gjerne nøye for ellers skjønner jeg det ikke:)

Hvis noen er villige til å hjelpe meg med fler stykker, dette er sikkert lett for mange der ute, så kan jeg godt legge deg til på msn for jeg trenger hjelpt med fler nå i kveld, eksamen i morgen :O

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...