Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan sovne fortere ?


TanglewoodD

Anbefalte innlegg

Hei, jeg Lørdag igår til Søndag var jeg oppe til rundt 8 tia , la meg da å våkna 4 tiden.

Dette var likt som sist helg, og da jeg skulle på skolen på Torsdag og Fredag ( begynte på Torsdag ) så sovna jeg ikke før kl 5 på morgenen og dro på skolen kl 7.

 

Jeg har mattetentamen i morgen, og vil gjerne ha litt søvn før jeg stryker.

 

Er det noen som har noen tips ? Jeg skal ikke drikke mer brus før jeg legger meg iallefall, og sovepiller har jeg ikke.

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp lydbøker! Da lærer du noe nytt mens du ligger og halvsover. Det resulterer i du ikke ligger og tenker på alt og alle.

7668032[/snapback]

Agreed.

Filosofihistorie på 100 minutter er en sikker vinner hvis man satser på dette. Mannen som leser har en behagelig men søvndyssende stemme, samtidig som materialet i seg selv gjør at man flykter inn i drømmeland.

Lenke til kommentar

haha, jeg har kjøpt meg en 1,5L sprite og helt over på 0,5 flasker for å få delt det over tid for å faktisk klare prøva :p

 

Akkurat tømt meg ( woho ) og åpna vinduet og sotti på nedlastning nå , så jeg søver nok godt ikveld.

 

Eneste minuset er at jeg pussa tenna, og da ble jeg litt fresh i munn og litt mer våken :p :

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Eneste minuset er at jeg pussa tenna, og da ble jeg litt fresh i munn og litt mer våken :p :

7668398[/snapback]

Det der med tannkrem og freshet om kvelden er et seriøst problem! Hvorfor kan man ikke lage morgentannkrem og kveldstannkrem, sistnevnte gjerne med noen milde beroligende stoffer? :p

Lenke til kommentar
Eneste minuset er at jeg pussa tenna, og da ble jeg litt fresh i munn og litt mer våken :p :

7668398[/snapback]

Det der med tannkrem og freshet om kvelden er et seriøst problem! Hvorfor kan man ikke lage morgentannkrem og kveldstannkrem, sistnevnte gjerne med noen milde beroligende stoffer? :p

7668453[/snapback]

 

 

Nettopp, faen ingen tannfolk som skjønner`t lizzom

 

(Dooh , litt for mye på 14års skrivinga der )

 

Men men, da sier jeg god natt, får håpe vi alle sammen får en god natt

 

Luffe : Ja, eller lukk øya og se ned i høyre/venstre hjørnet , det gjør vondt, men man sovner :p!

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
Hei, jeg Lørdag igår til Søndag var jeg oppe til rundt 8 tia , la meg da å våkna 4 tiden.

Dette var likt som sist helg, og da jeg skulle på skolen på Torsdag og Fredag ( begynte på Torsdag ) så sovna jeg ikke før kl 5 på morgenen og dro på skolen kl 7.

 

Jeg har mattetentamen i morgen, og vil gjerne ha litt søvn før jeg stryker.

 

Er det noen som har noen tips ? Jeg skal ikke drikke mer brus før jeg legger meg iallefall, og sovepiller har jeg ikke.

 

Takk

7667779[/snapback]

har akkurat samme problem. det hjelper å legge seg i en ryddig seng, uten mye å drive med runt. ingen bøker eller noe. kanskje en mp3-spiller. Selvom det virker litt for enkelt, så er det å høre på rolig musikk best. Og det å lese en kjedelig bok som du hater er også bra. Du trenger ikke få med deg hva som står der, bare du leser og leser til du ikke orker å holde øynene åpne lenger og hånda oppe.

 

For litt siden sovna jeg 8 jeg og, og jeg våkna en dag halv fire :(

 

EDIT: glemte å si at du burde ha det litt kaldt der du sover, og selvfølgelig helt rett. bare en liten pute, ikke mer.

Å runker hjelper jo. Men ihvertfall må du slutte å bruke PCen i mindst en time før du legger deg. spesielt MSN, internett, eller forumet eller lignende. Og ikke ha noe du ikke har gjort, eller noe du gruer deg til, f.eks en framføring du ikke har øvd på.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...