Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tannlege?


Alison

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig side men samma det.

 

Jeg har sånne litt brune linjer på de to fortennene mine, det kommer av fluor. Jeg har fått time hos tannlegen der de skal først file de litt (ikke underifra men oppå på det flate) og deretter prøve å bleke tennene med tannbleking.

 

Spørsmål:

Gjør det vondt å file tennene?

Trenger jeg å ta sprøyte for å file de ned? altså som bedøvelse,

om jeg trenger det er det noe annet som jeg kan bruke som bedøvelse? (hater sprøyter)

 

 

 

Tusen takk for alle svar

Endret av Alison
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope det gjør ikke vondt. De filer ikke inn til nerven eller noe. Det kan være ganske ekkelt og det lukter svidd bein. Men det gjør det jo når de borer også. De pøser på med vann samtidig så du merker ikke så mye annet enn masse vannsprut.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nope det gjør ikke vondt. De filer ikke inn til nerven eller noe. Det kan være ganske ekkelt og det lukter svidd bein. Men det gjør det jo når de borer også. De pøser på med vann samtidig så du merker ikke så mye annet enn masse vannsprut.

så ingen sprøyter eller bedøvelse altså?? :D

Lenke til kommentar

De er stort sett veldig snille, og merker hvis du er veldig nervøs. Min tannlege prater konstant om vær og alt mulig rart selv om jeg ikke kan svare noe særlig. Hun skravler om hverdagslige ting med assistenten også mens hun jobber.

Det gir meg trygghet, at det hun gjør er såpass rutine at hun kan snakke om familieturen på hytta med assistenten mens hun holder på. Og det er jo rutine, fyllinger og tannsliping og slikt gjør de vel 6-7 ganger iløpet av en arbeidsdag, hele året.

 

Når jeg startet å gå igjen etter 15 år, var jeg veldig urolig og nervøs..hun fulgte tilogmed med på pustingen min mens hun jobbet. Hvis jeg holdt pusten lenge stoppet hun og spurte om det gikk greit.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...