Gå til innhold

Usikker - europastudier?


vitamin

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter at jeg fikk svar fra samordnaopptak har jeg vært usikker på om denne type utdanning er riktig for meg. Jeg har kommet inn på europastudier, som var andrevalget mitt (statsvitenskap på 1.plass). Personlig er jeg interessert i politikk, da særlig internasjonal politikk. Jeg er svært usikker om dette er den "riktige" veien å gå, ettersom jeg har lest mye om hvor vanskelig det kan være å få en relevant jobb senere. Personlig har jeg svært lyst til å jobbe i en utenriksstasjon, men ser at det er kreves svært mye å komme inn på UDs aspirantkurs og at det samtidig er vrient med et familieliv.

 

Finnes det gode jobbmulighet på jobbmarkedet i Norge hvis jeg velger å gå europastudier og deretter bygge på med en master i statsvitenskap? Eller finnes det andre alternativer for oss politikk interesserte?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Huff, vi trenger på ingen måte flere politikere som snylter på pengene våre! Ta nå heller en nyttig utdannelse som skaper verdier istedet for å ødelegge dem ved dårlig forvaltning.

Lenke til kommentar

Europastudier ved UiO er besluttet lagt ned (http://www.uio.no/om/organisasjon/styret/moter/2014/06-24-25/). Du vil i såfall bli siste kull som får inntak der, jeg regner med de kommer til å beholde programmet ut de tre neste årene uten inntak av nye studenter. Siden programmet uansett legges ned risikerer du at emnene som inngår i graden ikke prioriteres og muligens mindre valgfrihet mtp valgemner.

 

Jeg ville heller satset på statsvitenskap hvis det er noe du har interesse for, du kan uansett velge "europaemner" som valgfag der.

 

Det finnes jobbmuligheter, men da må du gjøre det bra på studiene og helst ha verv eller relevante jobber ved siden av. Mange sliter med å få seg relevant jobb etter statsvitenskap og lignende.

Lenke til kommentar

Europastudier ved UiO er besluttet lagt ned (http://www.uio.no/om/organisasjon/styret/moter/2014/06-24-25/). Du vil i såfall bli siste kull som får inntak der, jeg regner med de kommer til å beholde programmet ut de tre neste årene uten inntak av nye studenter. Siden programmet uansett legges ned risikerer du at emnene som inngår i graden ikke prioriteres og muligens mindre valgfrihet mtp valgemner.

 

Jeg ville heller satset på statsvitenskap hvis det er noe du har interesse for, du kan uansett velge "europaemner" som valgfag der.

 

Det finnes jobbmuligheter, men da må du gjøre det bra på studiene og helst ha verv eller relevante jobber ved siden av. Mange sliter med å få seg relevant jobb etter statsvitenskap og lignende.

Jeg ville virkelig gå statsvitenskap, men jeg kom dessverre ikke inn på studiet.

Lenke til kommentar

Var du langt unna å komme inn? Hvis ikke kan du takke ja til europastudier og stokk litt om på eneplanen slik at du kun tar emner som kan inngå i bachelor i statsvitenskap, og søk på nytt til neste år.

Jeg antar at jeg ikke kommer inn etter som det står at dette studiet som oftest ikke etterfylles...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...