Gå til innhold

Noen reisemål som dere kan anbefale?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med sydlig? Kan anbefale Boulder's beach ved Simon's Town som vel er det eneste stedet man kan svømme med pingviner på en offentlig strand. 

IMG_2764.JPG

 

Ellers er La Reunion en sydlig øy som jeg likte godt. Veldig variert landskap fra sandørken, savanne og alpe-lignende kulturlandskap med kyr til regnskog på en liten øy.

Lenke til kommentar

Hva mener du med sydlig? Kan anbefale Boulder's beach ved Simon's Town som vel er det eneste stedet man kan svømme med pingviner på en offentlig strand. 

IMG_2764.JPG

 

Ellers er La Reunion en sydlig øy som jeg likte godt. Veldig variert landskap fra sandørken, savanne og alpe-lignende kulturlandskap med kyr til regnskog på en liten øy.

Wow... Det ligger i Afrika? Der vil jeg dra ;). Jeg har låst meg litt fast i et feriested men jeg må nok variere. Nye opplevelser... 

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Venezia er den byen som har imponert meg mest! En gigantisk labyrint av trange gater, tusenvis av små broer der alle er forskjellige, smug, enorme mengder små originale butikker, og fantastiske bygninger som hele tiden dukker opp bak neste sving  :)

Mange tror feilaktig at Venezia er bare vann mellom bygninger. Men der er mange flere gater og smug enn kanaler.

 

Vi var 'blown away' av Paris! Så opplevde vi Roma som var enda et par hakk bedre! Men Venezia slår dem begge med god margin!

 

EDIT: Et stort pluss er at byen er helt bilfri! Eneste motoriserte trafikken som er tillatt er saktegående kanalbåter som leverer alt av varer til hele byen, og taxibåter/'buss'båter. (årsaken er enkelt og greit at veiene er ikke brede nok til at det hadde vært mulig heller  ;)

Endret av ozone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Venezia er den byen som har imponert meg mest! En gigantisk labyrint av trange gater, tusenvis av små broer der alle er forskjellige, smug, enorme mengder små originale butikker, og fantastiske bygninger som hele tiden dukker opp bak neste sving  :)

Mange tror feilaktig at Venezia er bare vann mellom bygninger. Men der er mange flere gater og smug enn kanaler.

 

Vi var 'blown away' av Paris! Så opplevde vi Roma som var enda et par hakk bedre! Men Venezia slår dem begge med god margin!

 

EDIT: Et stort pluss er at byen er helt bilfri! Eneste motoriserte trafikken som er tillatt er saktegående kanalbåter som leverer alt av varer til hele byen, og taxibåter/'buss'båter. (årsaken er enkelt og greit at veiene er ikke brede nok til at det hadde vært mulig heller  ;)

 

Venezia er byen i mitt hjerte. Har vært der. Tror ikke noe kan overkomme det. Synd at det er snakk om at byen kan gå under, men forhåpentligvis er det lenge til. 

Har aldri merket noe til lopping av turister som en over nevner. Ikke blitt frastjålet noe i den byen. Malaga, Allicante, Rhodos, Nice, og Rimini frister. Men den byen jeg har høyest tro på er Rhodos, og Rimini i Italia. 

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

...Absolutt alle der lever av å loppe turister og det er de virkelig gode til. Kanalene fungerer også som åpent kloakksystem og det stinker...

 

Vi var der i midten av april, og det var 18-20 grader og utrolig behagelig. Lite folk, og ingen av de tingene du nevner la jeg merke til. Tvert i mot var prisnivået helt greit, noe lavere enn i Norge iallefall.

I de fleste byer blir man plaget livet av av gateselgere som selger fake dritt. Slikt var det null og niks av! Noen stands med solbriller og capser var det, men selgerne holder kjeft til du stopper og ser igjennom. Det er tydeligvis veldig vanskelig å få tillatelse til slikt.

 

Det virker som myndighetene er veldig bevisst på å bevare roen og freden, og den gammeldagse sjarmen: Hvor mange andre byer i verden kan vise til NULL moderne reklameskilt?

De eneste som har fått lov å henge opp et knøttlite grønt kors er apotekene, så turistene skal finne dem.

Endret av ozone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

...Absolutt alle der lever av å loppe turister og det er de virkelig gode til. Kanalene fungerer også som åpent kloakksystem og det stinker...

 

Vi var der i midten av april, og det var 18-20 grader og utrolig behagelig. Lite folk, og ingen av de tingene du nevner la jeg merke til. Tvert i mot var prisnivået helt greit, noe lavere enn i Norge iallefall.

I de fleste byer blir man plaget livet av av gateselgere som selger fake dritt. Slikt var det null og niks av! Noen stands med solbriller og capser var det, men selgerne holder kjeft til du stopper og ser igjennom. Det er tydeligvis veldig vanskelig å få tillatelse til slikt.

 

Det virker som myndighetene er veldig bevisst på å bevare roen og freden, og den gammeldagse sjarmen: Hvor mange andre byer i verden kan vise til NULL moderne reklameskilt?

De eneste som har fått lov å henge opp et knøttlite grønt kors er apotekene, så turistene skal finne dem.

 

 

Jeg har ikke lagt merke til noe ubehagelig lukt i den byen. Og prisnivået er en del lavere i Norge når man får en stor pizza til 75 kroner! I Norge betaler man langt mer for en stor pizza på resturant!. Den byen er fantastisk. 

Man kan faktisk se at byen er i faresonen for å havne under havets overflate. De er totalt omringet av stort hav. Faktisk en fantastisk fascinerende by med arkitekt, kunst, historie og mye å se. Den er romantisk fin. 

Endret av LineMalen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange fine steder langs hele kysten av Kroatia. Kombinasjonen Split/Hvar er en av mine favoritter. Pass imidlertid på at her går det i rullestensstrender og berg. On det er en liten sandstrand et sted så er den nesten garantert kunstig.

 

Den beste tiden å reise dit er i siste halvdel av september. Det er fortsatt sikkert varmt vær, men det er mindre turister, lavere priser og mere lokalbefolkning. Det er fortsatt badetemperaturer ut i oktober, men da begynner mye å stenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Istria-området i Kroatia - fantastisk klima, nydelige strender, sjarmerende småbyer langs kysten, masse å se og få med seg, god mat, billig og sannsynligvis Europas triveligste mennesker.

Det har jeg hørt om. Kroatia skal være veldig nydelig. Istriaområdet. Jeg må søke det opp. Interessant :) 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...