Gå til innhold

Sesjon del 2 - Hva skjer?


Natrich

Anbefalte innlegg

Takk for svarene, jeg er elendig i å huske matte, men når jeg lærer det er det relativt greit. Språk og IQ burde gå greit iallefall :)

 

Du fikser det, uten problem :D Du må vell ha 3 eller bedre for å komme inn i førstegangstjenesten. Og 5 for å søke utdanning. Husk å les spørsmålene godt som nevnt og prøv å få litt logikk i figurene, se godt på eksemplene og se for deg hva neste mønster blir. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Takk for svarene, jeg er elendig i å huske matte, men når jeg lærer det er det relativt greit. Språk og IQ burde gå greit iallefall :)

 

Du fikser det, uten problem :D Du må vell ha 3 eller bedre for å komme inn i førstegangstjenesten. Og 5 for å søke utdanning. Husk å les spørsmålene godt som nevnt og prøv å få litt logikk i figurene, se godt på eksemplene og se for deg hva neste mønster blir. Masse lykke til!

Gikk ganske bra, men de siste matte- og logikkspørsmålene var vond å bare lese, hehe. Ble iallefall karakterene 5, 6 og 7 :)
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Er det forskjellige krav til jentene og guttene på de fysiske testene på sesjon del 2?

 

Skal ikke si sikkert ettersom jeg hadde sesjon før det ble innført fysiske tester på sesjon. Men på forsvarets egne sider oppgir de bare en karakter skala for løpetesten. Så virker ikke som de skiller mellom gutter og jenter. Men vil tippe at jenter og gutter har forskjellig øvelser når det kommer til styrke. Men igjen skal ikke si sikkert.

 

Men det vil være litt rart. Ettersom forsvaret nesten alltid har skilt de fysiske kravene for gutter og jenter (unntatt opptak til spesialstyrker etc)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det forskjellige krav til jentene og guttene på de fysiske testene på sesjon del 2?

 

Ser det er en stund siden du spurte, men svarer så andre kan se det senere. Jeg var i SBBN 0813-0714. Jenter og gutter har de samme testene på sesjon del 2. Samme kondisjonstest og samme tester i styrke. Fikk inntrykk av at resultatet ikke har mye å si, spesielt ikke for jenter da det ser bra ut for forsvaret at prosentandelen jenter øker. Kanskje litt på kanten å si det, men slik oppfattet jeg det. Så lenge du har motivasjon og det psykiske på plass, kommer du stort sett dit du vil så lenge det er plasser igjen. 

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Var inne på Sesjon2 på Hamar 2016. Besto alle tester, ga alt og fikk 21 points av 36. Fikk vite at jeg ikke nådde opp, for å komme inn

i militæret. Jeg er veldig motivert og er veldig skuffet nå. Noen som vet hva som kreves? Mistanke om at man må ha over 30 points, eller er det totalt stopp for inntak om dagen, noe er rart her.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var inne på Sesjon2 på Hamar 2016. Besto alle tester, ga alt og fikk 21 points av 36. Fikk vite at jeg ikke nådde opp, for å komme inn

i militæret. Jeg er veldig motivert og er veldig skuffet nå. Noen som vet hva som kreves? Mistanke om at man må ha over 30 points, eller er det totalt stopp for inntak om dagen, noe er rart her.

Hvis du absolutt inn i militæret fins det andre måter. Du kan søke befal- eller krigsskole, du kan utdanne deg til sykepleier og jobbe i santitetsbataljonen. Du kan tilogmed ta hovedfag i språk, sosiologi eller statsvitenskap, noe som kan kvalifisere til jobb i Etteretningsbataljonen. Sistnevnte krever ikke avtjent førstegangstjeneste i alle stillinger, man får grunnleggende soldatutdanning etter tilsettelse.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei, skal inn på sesjon del 2 den 6. februar. Lurer litt på hvordan de styrketestene fungerer i praksis? Vet at det er brystpress og beinpress på en maskin, men hvordan ligger man an om man har trent regelmessig styrke over en stund? Har høyde og vekt noe å si på disse testene? Noen med erfaringer fra disse hadde vært kult, setter pris på svar!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, skal inn på sesjon del 2 den 6. februar. Lurer litt på hvordan de styrketestene fungerer i praksis? Vet at det er brystpress og beinpress på en maskin, men hvordan ligger man an om man har trent regelmessig styrke over en stund? Har høyde og vekt noe å si på disse testene? Noen med erfaringer fra disse hadde vært kult, setter pris på svar!

Har et par spørsmål jeg også, men vi får bare ta det som det kommer. Skal inn i dag jeg også! :)

Lenke til kommentar

 

Hei, skal inn på sesjon del 2 den 6. februar. Lurer litt på hvordan de styrketestene fungerer i praksis? Vet at det er brystpress og beinpress på en maskin, men hvordan ligger man an om man har trent regelmessig styrke over en stund? Har høyde og vekt noe å si på disse testene? Noen med erfaringer fra disse hadde vært kult, setter pris på svar!

Har et par spørsmål jeg også, men vi får bare ta det som det kommer. Skal inn i dag jeg også! :)

 

Var du i Oslo eller? Kanskje jeg så deg, hvordan gikk det? :)

Lenke til kommentar

 

Gikk veldig bra! Skulle være der klokken 10.

Det ble brannvernssoldat :D

 

Hvordan gikk det med deg?

Kom inn i Sjøforsvaret! Fysisk gikk bra, men teorien har jeg på en eller annen måte blingsa på.. Fikk 4, noe som betyr at kanskje flygerutdanninga står i fare..

 

 

 

Når det nærmer seg slutten av førstegangstjenesten, hør med dem om du kan ta opp teoriprøven. Det gjorde broren min, nå er han marinejeger i marinejegerkommandoen.

 

Bare peis på i førstegangstjenesten og vis hva du er god for!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei, noen som vet hvor lenge sesjon del 2 varer? Jeg fikk innkallelse i Bergen. Men følte tiden var veldig kort hva det stod på brevet; mellom 10:00 - 11:45. Nesten to timer? Føler det var mye som skal gjøres. Er det vanlig tid?

Det hørtes veldig kort ut ja. Sesjon er ofte 60% venting og 40% hvor du gjør noe. Mange som skal igjennom løypa og mange poster. Det tar nok fort en del timer.

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei,

 

Jeg lurer på om det er mulig å IKKE bli med i førstegangstjenesten selv om jeg er kalt inn for sesjon del 2.

 

Når jeg svarte på del 1 var synet mitt bra og ville inn. Nå har dette endret seg. Synet er blitt dårligere, og jeg vil absolutt ikke inn i førstegangstjeneste.

 

Hva er mulighetene her? Kan man si på sesjon 2 dagen at man ikke vil inn lenger? Hjelper det?

 

Takk for svar.

 

(Jeg spør for en venninne.)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis man ikke vil inn men likevel må tjenestegjøre. Kan man si man vil ta det etter studiet dersom man faktisk skal til en annen by for å studere? I håp om å kanskje at det blir glemt?

Jeg fikk utsettelse for studier og tror det er normen, men jeg måtte inn etterpå.

 

Om de "glemmer" deg tror jeg avhenger av hvor langt studie du påbegynner, tror du har større sjans for å slippe unna om du er 25+. 

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...