Gå til innhold

Kanariøyene og Ebola?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvordan smitter det?

Hvordan smitter ebola?

 

Under et utbrudd smitter ebola-viruset fra person til person gjennom direkte kontakt med blod og andre kroppsvæsker. Det betyr at det særlig er familiemedlemmer, helsepersonell som steller og behandler de syke, samt og personer som steller de døde som blir smittet. Det er ikke noe som tyder på at viruset smitter ved vanlig sosial kontakt, heller ikke i tiden fra smitte til sykdom (inkubasjonstiden).

 

Lenke til kommentar

Noe som er en reell fare er at det i snitt kommer en båt med flyktninger annenhver uke fra Afrika til kanari-øyene. Såvidt jeg vet har få av flyktningene på disse vært fra landene med mest ebola, men det kan jo endre seg da folk nå har enda flere grunner til å komme seg unna. Med inkubasjonstid på opptil 3 uker er dette da en reell risiko.

Lenke til kommentar

Er nå på Madeira med seilbåt, skal videre til Kanariøyene om et par dager. Det står svære plakater i alle havnene her fordi en eller annen luring har bestemt at slik skal det være, men kan ikke si jeg har hørt reell bekymring.

 

Helt utenkelig er det jo ikke at noe skjer, strømmen av flyktninger er reell nok.

Lenke til kommentar

Jeg kan garantere at du pådrar deg ebola dersom du drar til Kanariøyene nå. Ikke så farlig egentlig fordi flyet ditt vil crashe på hjemveien. Heller ikke noe å bry seg om ettersom du ganske sikkert vil stryke med i bilulykken på vei til flyplassen.

Så til de gode nyhetene: Jeg kan også garantere at du vinner trippel toppgevinst lotto i morgen - selv om du ikke spiller lotto!

 

Slapp nå av mann, reis og kos deg mens du kan:-)

Endret av eflatjan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Farligeste stedet, når det gjelder de fleste sykdommer, er antagelig flyplasser og fly......

31-bussen til Fornebu i rushtiden hvor man står trykket sammen med folk som kommer rett fra Kina, India og Bangladesh vil jeg påstå er farligere.

 

 

Utvilsomt, men dette er også en del av reisen og ikke selve målet og der har de ikke samme resirkulering av luften som på et fly.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

He he , dere minner meg om Monty Python hvor de prøver å overgå hverandre mht hvem som hadde det verst hjemme/hvem som bodde verst :

 

John Cleese : Vi var heldige om faren stakk oss med en ølflaske når vi kom hjem etter skolen , vi !

 

Eric Idle : Om bare faren vår hadde vært så snill som din , vår pappa tvang oss til å krype på knust glass på gulvet !

 

;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...