Gå til innhold

Familieferie som oppfyller alle kriterier


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi er en familie på fem med barn fra 2-6 år som skal på 3-4 ukers tur i månedsskifte mars-april. Tidspunktet er grunnet jobb osv. forholdsvis låst. Det å finne et reisemål er som vanlig ikke et problem, men jeg prøver å knekke en nøtt hvor alle ønskene våre er oppfylt. Håper noen av dere reiseglade der ute kan hjelpe med dette.

Kort bakgrunnsinfo om oss er at vi er litt over middels bereiste både med og uten barn. Fly lengde er ikke noen stor hindring, men de aller lengste turene prøver vi å unngå (eks. Australia).

 

De ønskene vi har for turen er som følger:

 

Absolutte krav:

 

- Varmt/tropisk

- Billig å oppholde seg (Mat og delvis hotell)

- OK+ standard på hoteller osv.

- Trygt for en barnefamilie å oppholde seg og reise litt rundt

- Flypris rundt 20`for hele familien (minstemann er under 2 på reisetidspunkt)

- Ikke Canariøy

 

Ønsker:

 

- Gode surfe muligheter, da også mulighet for at barn kan prøve seg (ikke livsfarlige bølger/understrømmer)

- Et land hvor man kan reise litt rundt å ha minimum to ganske ulike opphold i ferien

- Minst mulig sykdomsrisiko, både standard reisesyke men også dengue og lignende.

 

Pga. at vi er 5 personer er prisnivå ganske viktig. Derfor kan helt ”normalt” prise føles dyre siden du ganger de med 5 J vi hadde en elendig opplevelse med dette på Gran Canaria hvor vi til stadighet brukte 3-400 kroner på lunsj der vi bodde.

 

Land som vi har vært innom (fortsatt aktuelle) og hvorfor jeg mener de ikke fyller alle krav:

 

Thailand/Malaysia: ikke surfing + at vi har vært der før

Sør-Afrika: Litt slitsomt å forholde seg til kriminalitet hvis man reiser rundt med familie (jeg har vært der mange ganger)

Brasil: Prisnivå + Litt kriminalitet

Mexico: Prisnivå

Karibia: Prisnivå

Hawaii: Litt langt, litt dyr reise og prisnivå

 

Alle mine påstander må gjerne bestrides :D

 

Håper på hjelp/innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bali? Er litt langt, men er billig og kan surfe, og det er varmt og trygt.

 

Jeg tror det er umulig å kombinere alt, spesielt inkludert surfing - fordi det er så sesongavhengig om det er surf eller ikke. Når man i tillegg skal til et varmt sted i april, som da åpenbart blir rundt ekvator, og man har i underkant av 5000 kr per pers til fly, så er det vanskelig å finne noe som er "rimelig" også. Tror du må fire på et krav, feks droppe surfing. Kanskje dere kan gjøre noe annen sportsaktivitet, som ikke er så avhengig av sesong?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...