Gå til innhold

Storbytur


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! :) Jeg tenkte å dra til storby med kjæresten 12-15Mars. London er den vi ønsker mest, men andre storbyer går også greit! Det må være bra shoppingmuligheter der.

 

Vi ønsker så billig som mulig flytur, og jeg vil gjerne at totalprisen på hotellet ikke skal bikke 3000, men hotellet må være litt fint ikke helt shabby. Det må være lett og raskt og komme seg til sentrale steder.

 

Vi er ungdom hvis det har noe å si! Setter ekstremt pris på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden budsjettet er viktig her kan London og København være greie alternativer.

Husk at forkost som regel ikke er inkludert i hotellprisene i disse byene.

 

På spørsmål om hotell i London får en minst et nytt forslag fra hver som svarer og sentralt er et meget relativt begrep i en så stor byr. God kommunikasjon (undergrunn) er egentlig viktigere enn hvor tett hotellet ligger på en eller annen gate. Et hotel som går igjen er imidlertid St Giles. Hotellet er helt greit, men har som de fleste hotellene i London små rom og størrelsen gjør det litt upersonlig. Små rom erIkke det store problemet ettersom en ikke bruker rommet til stort annet enn å sove.

Beliggenheten er også grei et kvartal fra Tottenham Court Road undergrunnsstasjon, ved enden av Oxford Street (nybegynnergaten) og tett på Soho, Covent Garden, en del teater, Seven Dials, British Museum og en del mer.

Det lønner seg ofte å sjekke priser direkte på hotellenes hjemmesider i tillegg til samlesider som hotels.com etc. Det er ikke alltid disse er billigst og til samme pris velger jeg alltid hotellets sider for å sikre ferrest mulig ledd og minst mulig fare for rot.

Generelt råd for London:
Tenk ikke engang tanken om å se alt. Det er for mye og dette er en by du kommer tilbake til.

Lenke til kommentar

Berlin er også en ganske sjarmerende by, som også slumper til å være en del billigere enn London. Jeg sov på The Circus sist, som var fint (romslig rent og pent rom - dog uten minibar/kjøleskap), men det er visstnok mange bra hotell i byen. De skal ha ~2780 for tre dager på "double-room economy", 3054 for vanlig dobbeltrom, eller evt 3500 for en junior-suite. (Priser inkludert frokost.)

 

 

Jeg er, det sagt, veldig svak for London. Midt i mars er vel vårblomstringen i Kew Gardens i gang, også...

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Takk for fantastisk svar! :) St Giles er med i vurderingen! Frokost er heller ikke så viktig. Vi vil hlest ikke mer enn 30min unna med undegrund, men utelukker ingenting

 

Setter pris på alle svar

30 minutter med undergrunn tar deg et stykke. Velger du tog tar det deg langt.

Bruk https://www.tfl.gov.uk/

Her finnes også en oversikt over Tube-stasjoner og Tube-strekninger som er stengt for helgevedlikehold.

https://www.tfl.gov.uk/forms/12392.aspx

 

Oyster Card lønner seg vanligvis, men det enkleste er rett og slett å fortelle i billettluken på flyplassen hvilke behov du har, så gir de deg den beste kombinasjonen i 99,99% av tilfellene,

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...