Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
nesten copy past fra min tråd - pulse team :)

høres ut som et program som fungerer på akuratt det samme prinsippet som d2ol.

Jeg ble inspirert av din tråd, men jeg har lenge tenkt på å dra igang dette. Synes dog at det er mer matnyttig å kalkulere proteinkveiling enn å telle antall tastetrykk :-)

 

Hva D2OL angår, så jeg vil jeg tørre å påstå at Folding@home er et mer "veldedig" formål enn dette. For det første er resultatene offentlig tilgjengelige, og går ikke rett i lomma på velstående, amerikansk farmasøytindustri. For det andre er Folding@home anerkjent av en rekke aviser og tidsskrifter verden over, blant annet New York Times og Der spiegel + flere fagtidsskrifter innen biokjemi og medisin.

Endret av puretamil
Lenke til kommentar
Hva D2OL angår, så jeg vil jeg tørre å påstå at Folding@home er et mer "veldedig" formål enn dette. For det første er resultatene offentlig tilgjengelige, og går ikke rett i lomma på velstående, amerikansk farmasøytindustri. For det andre er Folding@home anerkjent av en rekke aviser og tidsskrifter verden over, blant annet New York Times og Der spiegel + flere fagtidsskrifter innen biokjemi og medisin.

Les litt mer om D20L her så får du mer korrekt informasjon:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=119922&st=2100

http://www.d2ol.com/

 

Folding@home ser ut til å være et bra prosjekt! Kjør på!

 

Vil anbefale dere å se på denne siden:

http://www.team-norway.org/d2ol/

Team Norway er distributed computing lag (har sitt utspring fra hardware.no og ocshoot.no) som for tiden ekspanderer fra D2OL (der vi ligger på tredje plass totalt) til flere prosjekt som Distributed Folding og Seventeen or Bust.

Endret av don_Vito
Lenke til kommentar
Les litt mer om D20L her så får du mer korrekt informasjon.

Joda, D2OL er vel et godt formål det også, men jeg vil få påpeke noen småting:

 

Flere av de sentrale personene ved Rothberg Institute, som står bak D2OL, har sterke bånd til et farmasøytisk firma. Man fryktet lenge at data fremskaffet av folk som meg og deg ville havne i hendene på grådig, amerikansk legemiddelindustri, og ikke bli tilgjengelig for offentligheten.

 

Nå har det likevel blitt slik at materialet er tilgjengelig for offentligheten, og bra er det.

Lenke til kommentar
ER dette noe av det samme konsepter som seti@home? Jeg synes å minnes at det var litt ugg med det til å begynne med? Vel, tror jeg henger meg på så snart jeg har flyttet min vei og fått internett i mitt eget hjem. Kan ta en måned og litt til. Hvor lenge kommer dette prosjektet til å pågå?

Folding@home har ingenting å gjøre med Seti@home direkte, men konseptet er jo litt det samme; man utnytter alle PC-ene i de tusen hjem til tallknusing. Billig og effektiv måte å få en supercomputer på.

 

Foreløpig er det ikke satt noen sluttdato for prosjektet, men med ca. 200.000 ulike proteiner i menneskekroppen skulle det nok kunne pågå noen år :-)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...