Gå til innhold

Den VELDIG uoffiselle tråden om Samsung Galaxy S3


Anbefalte innlegg

Noen som sa at ARM Mali-400MP GPU'en som er i Galaxy S II gir dårlig i ytelse?

 

I følge denne linken så knuser den faktisk alle andre mobiltelefoner i ytelse der. Dog er GPU'en her klokket i fra 266 MHz til 400 MHz. Joda, jeg kan klokke Mali-400MP GPU'en i min Galaxy S II til 400 MHz om jeg vil da, men GPU'en blir ganske varm da. Også har ikke Galaxy S II like kraftig CPU som den i linken heller.

 

Så med en solid overklokk på GPU'en og en kraftig CPU så har vi plutselig et monster av en GPU.

 

Men jeg tror den virkelige Galaxy S III vil få en enda bedre GPU enn Mali-400MP. Selv om det kanskje ikke trengs når man ser på ytelsen den får allerede nå med Mali-400MP GPU'en.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det blir spennende dette, om man har ventet på noe som ikke lever opp til forventningene eller om SGS'en kan få tre over i testmobilenes rekker. Fallhøyden er stor i forhold til suksessmobilen SGS2 og ikke minst i forhold til de forventningene "folk" har til SGS3.

 

Navnet er halveis bekreftet i samsungs launch app, så nærmere offisiell bekreftelse på at lanseringsdato er 3. mai kommer vi ikke.

Lenke til kommentar

http://www.engadget.com/2012/04/25/antutu-purportedly-reveals-galaxy-s-iii-specs/

 

SGS3 dukket opp i AnTuTu med toppresultater.

 

http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite/Exynos/products4quad.html

http://www.engadget.com/2012/04/25/samsung-announces-1-4ghz-exynos-4-quad-as-basis-for-galaxy-s3/

Deretter dukket det opp en pressemelding fra Samsung om Exynos 4 quad med følgende sitat: "Already in production the Exynos 4 Quad is scheduled to be adopted first into Samsung's next Galaxy smartphone that will officially be announced in May".

 

Det styrker benchmarken fra AnTuTu, 1.4 ghz exynos 4 quad. Mer ytelse, lavere forbruk enn dual-core. Selv med flere pixler på skjermen enn sgs2 burde det tyde på at batteritiden ihvertfall ikke blir dårligere.

 

Det begynner vel også å bli ganske klart at det er ett 12 megapixel kamera i mobilen. Så da gjenstår en del ting det blir spennende å få svar på:

- ekstra minnekort? Amazon-lekasjen tyder på det - og telefon trenger det med mange megapixler på kameraet.

- kan batteriet byttes?

- Kvaliteten på kameraet. 12 megapixler betyr jo ingenting om bildene fortsatt er dårlige...

- 4G støtte? Som virker i Norge?

- NFC?

. Hvor god blir egentlig skjermen?

 

Og ikke minst, designet, blir det en SGS2 med bedre innmat - eller tar Samsung sjansen på noe sprekt og nytt.

 

På mange måter ville ikke SGS2-design vert det store minuset som man tror i utgangpunktet, det ville bety at en haug ekstrautstyr hadde passet til telefonen fra dag 1.

Lenke til kommentar

http://www.engadget....xy-s-iii-specs/

 

SGS3 dukket opp i AnTuTu med toppresultater.

 

http://www.samsung.c...ducts4quad.html

http://www.engadget....-for-galaxy-s3/

Deretter dukket det opp en pressemelding fra Samsung om Exynos 4 quad med følgende sitat: "Already in production the Exynos 4 Quad is scheduled to be adopted first into Samsung's next Galaxy smartphone that will officially be announced in May".

 

Det styrker benchmarken fra AnTuTu, 1.4 ghz exynos 4 quad. Mer ytelse, lavere forbruk enn dual-core. Selv med flere pixler på skjermen enn sgs2 burde det tyde på at batteritiden ihvertfall ikke blir dårligere.

 

Det begynner vel også å bli ganske klart at det er ett 12 megapixel kamera i mobilen. Så da gjenstår en del ting det blir spennende å få svar på:

- ekstra minnekort? Amazon-lekasjen tyder på det - og telefon trenger det med mange megapixler på kameraet.

- kan batteriet byttes?

- Kvaliteten på kameraet. 12 megapixler betyr jo ingenting om bildene fortsatt er dårlige...

- 4G støtte? Som virker i Norge?

- NFC?

. Hvor god blir egentlig skjermen?

 

Og ikke minst, designet, blir det en SGS2 med bedre innmat - eller tar Samsung sjansen på noe sprekt og nytt.

 

På mange måter ville ikke SGS2-design vert det store minuset som man tror i utgangpunktet, det ville bety at en haug ekstrautstyr hadde passet til telefonen fra dag 1.

 

Sier seg selv at designen ikke kommer til å bli identisk med SGSII. Jeg vil også gå ut ifra ar batteriet er annerledse, skjermen er større, ny sensor til kameraet o.l. Alt dette vil føre til at designen ganske enkelt MÅ være annerledes. Dermed er det lite av ekstrautstyr som kommer til å gå om i hverandre. Noe jeg ikke ser på som et minus, da nye "gadgets" og "cases" alltid er gøy. :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Designen er og bør være omtrent som før. Man har kommet til en fornuftig størrelse som både ligger greit i hånden og er stor nok til multimedia og skriving. Vil hverken ha en mobil med en 30" skjerm eller en med frimerkestor skjerm.

 

Batterimessig så velger noen nå en delt løsning hvor man til enkle oppgaver som å sende sms bruker en svak prosessor som trenger lite strøm og dermed gir god batteritid, mens man kjører på med mer kraft når det trengs men da på bekostning av batterikapasitet. Regner med sammyen også har noe slikt. Det er ikke mulig å lage et høykapasitetsbatteri som samtidig er lite og billig. Folk vil ha små og tynne mobiler, og da begrenser det seg hvor stort batteri det er plass til. Man kunne utviklet en brenselcelle løsning, men da hadde prisen gått opp.

 

Har lekt meg litt med one x, som nevnes, og ble imponert både av lyd og menyflyt. Selv lommelykta var artig :-) Lista er lagt høyt, og sammyen må minst gi samme opplevelse og ikke bare briefe med hardware spec. Man må også ta inn over seg at htc sliter mer med konkurransen, og at de derfor anstrenger seg mer for å levere det beste enn sammyen som kun skal være litt bedre enn s2.

 

Det vil f.eks være påfallende om ikke kameraet er bra, lyden er bra, den har nfc, om ikke menyene flyter lett og om kvaliteten er som forventet. Når one x og 4s er konkurrentene så er det ikke nok å gi ut en grei telefon. Den må utmerke seg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

En ting som f.eks gir et bra førsteintrykk er om de slenger med et par gode hodetelefoner. Her har htc tabbet seg ut ved igjen levere dårlige hodetelefoner til en prestisjetelefon som htc one x som i seg selv har god lyd. Selv om de stapper beats brikekr inni mobilen følger de ikek opp med beats headset...

 

Her kan sammyen starte en ny trend.

Lenke til kommentar

En ting som f.eks gir et bra førsteintrykk er om de slenger med et par gode hodetelefoner. Her har htc tabbet seg ut ved igjen levere dårlige hodetelefoner til en prestisjetelefon som htc one x som i seg selv har god lyd. Selv om de stapper beats brikekr inni mobilen følger de ikek opp med beats headset...

 

Her kan sammyen starte en ny trend.

Det er nok forskjell på folk der! Jeg har på mine +/- 20 siste mobiler pakket opp og brukt headset 1 gang...

Lenke til kommentar

En ting som f.eks gir et bra førsteintrykk er om de slenger med et par gode hodetelefoner. Her har htc tabbet seg ut ved igjen levere dårlige hodetelefoner til en prestisjetelefon som htc one x som i seg selv har god lyd. Selv om de stapper beats brikekr inni mobilen følger de ikek opp med beats headset...

 

Her kan sammyen starte en ny trend.

Det er nok forskjell på folk der! Jeg har på mine +/- 20 siste mobiler pakket opp og brukt headset 1 gang...

Samme her. De blir bare liggende å støve ned...

Lenke til kommentar

Vi får ett svar på det 3. mai. Ikke umulig de gjør som HTC og lanserer to modeller.

 

Designet har jo aldri vert spesielt pent fra Samsung. Selv synest jeg HTC gjennomgående har laget penere telefoner. Det betyr likevel ikke så mye som skjerm, batteri og diverse andre detaljer. Jeg pakker jo uansett inn mobilene mine i en eller annen form for beskyttelse som bare viser skjermen...

 

SGS'en min er moden for utskifting, SGS3-lanseringen bestemmer hvilken av modellene jeg kjøper. Den skal tross alt vare en stund, og om det skjer en batterirevolusjon før 2015, så er det en fordel om batteriet kan byttes.

 

Ryktene sier jo ellers at europa-versjonen ikke har 4G-støtte. Rent kynisk betyr det neppe noe før man bytter mobil igjen om ett par år.

Lenke til kommentar

En ting som f.eks gir et bra førsteintrykk er om de slenger med et par gode hodetelefoner. Her har htc tabbet seg ut ved igjen levere dårlige hodetelefoner til en prestisjetelefon som htc one x som i seg selv har god lyd. Selv om de stapper beats brikekr inni mobilen følger de ikek opp med beats headset...

 

Her kan sammyen starte en ny trend.

Det er nok forskjell på folk der! Jeg har på mine +/- 20 siste mobiler pakket opp og brukt headset 1 gang...

Samme her. De blir bare liggende å støve ned...

 

kjøpte en nokia for noen år siden, der fulgte det med et wesc headsett, med vanlig jack, og det headsettet har jeg brukt så mye, ikke noe til telefonen men til bærbar pc og lignende, brukt den kjempe mye, de dårlige som har fulgt med mobilene nå senere som kun virker til mobil telefon har jeg ikke brukt i det hele tatt, de er jo så dårlige.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...