Gå til innhold

Leiebil i Florida USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke kjørt på den siden av landet, men selv om du er ute etter en lav pris så burde du forsikre bilen med alt de har å tilby. For eks 0 egenandel ved skade osv.

For en dag kan det neppe koste mye uansett hvor? Tok ut stor suv i san fran 2 ganger og og leide en uke+ hver gang og betalte ikke 1000kr dagen engang. Bra jeg hadde forsikret meg ut av alt trøbbel da en luring slapp opp luka bak som gikk rett opp i et phustak og lagde gigabulk.

Lenke til kommentar

Det var alamo jeg brukte, det var helt konge.

Kunne levere bilen uten dekk, på taket og i brann uten å få en kald skulder.

Fri kjørelengde var det også.

 

Husk å fortell hvor mange som skal kjøre bilen, signerer bare du med førerkort kan bare du kjøre den.

Endret av War
Lenke til kommentar

Gjorde det, og ble skeptisk med en gang. Det står stort sett at uansett hva som skjer med bilen, er du ansvarlig for å erstatte alt! Hva og hvilken forsikring som dekker hva, synes jeg er vanskelig å forstå..

Ja det er umulig å forstå med mindre man snakker med de direkte. At du skal erstatte alt høres veldig lureri ut med tanke på forsikringene. Det var vel en forsikring som dekket skader og lignende vel.
Lenke til kommentar

Hei.

 

Har fått pris på en Ford Mustang, med alle forsikringer jeg kunne velge, samt 1 ekstra sjåfør og fri km til ca 650,- NOK.

Er mest spent på hvordan Sixt som utleier er i forhold til andre.

Leser man omtaler på nett, så er det både positive og svært negative tilbakemeldinger på dette selskapet.

Sixt is a small operation but I have had good experiences with them hittil. I wouldnt hesitate to use them again.

Lenke til kommentar

Brukt alamo selv, og vært noen ganger i Florida. Noen pro-tips:

1.) Det står nok "Ford Mustang or similar". Du er med andre ord ikke garantert en Mustang. Størst sjanse for å få en fet bil er normalt på de større utleieavdelingene - typisk på flyplassene. Dersom de påstår de ikke har en Mustang inne når du kommer, så kan det hjelpe å friste med litt tips, så kanskje de får ordnet likevel.

2.) Når du leier bilen, spør for sikkerhets skyld om du har alle nødvendige forsikringer.

3.) Du skal leie for 1 dag - pass da på at de har åpen tilbakeleveringen 24 timer i døgnet. Ellers ender du fort opp med at du må leie for 2 dager, eller kødde med over-natta-parkering og stå grytidlig opp for å levere bilen tilbake.

4.) Husk å ha med passet og førerkort. Noen mener det er lurt med internasjonalt førerkort i tillegg, men jeg har aldri blitt bedd om det.

Lenke til kommentar

Skulle jeg hatt leiebil i EN dag, hadde jeg ikke brukt særlig tid på dette, men bestilt på Avis eller Hertz, og tatt alle forsikringer. Jeg har hatt biler (i USA) fra både Avis, Hertz, Alamo, Dollar, Enterprise og sikkert andre jeg ikke husker i farten. Som regel (varierer kanskje fra stat til stat) har du ansvar og kasko, men med egenandel på forsikringen. Ofte har du ikke road side assistance uten å betale ekstra. Du har ofte ikke personskadeforsikring, men reiseforsikringen din burde holde, ev, kan du tegne den ekstra. Pass på dersom du kjører forbi bomveier, ikke alle steder kan du betale med cash, og da tar selskapet gebyr for å viderefakturere deg. Jeg har aldri fått leiebil med bombrikke der (E-Z pass).

Lenke til kommentar

Jeg ville som en del andre har sagt sørget for alt av forsikringer..

 

Da jeg leide bil i Las Vegas i fjor var jeg så uheldig at jeg ble utsatt for en Hit'n Run.

Altså at noen kjørte på bilen (mens den stod parkert i vårt tilfelle) og påførte den skader for noen tusen dollar.

Heldigvis hadde vi tegnet forsikring som gjorde at jeg slapp egenandel, så saken løste seg svært smidig for meg.

 

Jeg måtte bare fylle ut et lite skjema der jeg skrev hva som hadde skjedd og hvor bilen hadde stått da det skjedde, altså en slags skademelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...