Gå til innhold

[Løst] Hjelp med forsikringssak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må nesten sjekke vilkårene til forsikringen. Dog er det tvilsomt at forsikringen til faren din dekker en telefon som er din eiendel. Men igjen kan det ha betydning om du er over eller under 18 osv. Derfor, sjekk vilkårene i forsikringsavtalen.

 

Jeg vet at min forsikring dekker samboers telefon, men det er fordi jeg har bedt om det. Hvis faren din har f.eks. reiseforsikring som dekker hele familien så er din telefon også dekt, med mindre vilkårene spesifikt sier at den ikke er det.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Det punktet du siterer er mest relevant om noen har pant eller lignende i en gjenstand som er forsikret. Forsikringen gjelder altså ikke for dem.

 

Som regel står det omtrent noe slik som dette i starten av avtalen:

 

 


 

Forsikringen gjelder for:
− Forsikringstaker.
− Ektefelle / samboer / partner.
Andre medlemmer av den faste husstand.

 

Bokollektiv og leietakere regnes ikke som medlemmer av
den faste husstand. Forsikringen gjelder ikke for innehavere
av tinglyste, registrerte rettigheter i de forsikrede gjenstander.
Forsikringsavtalelovens § 7-1, 3. ledd er fraveket.

Står det noe lignende som det jeg har uthevet har du dekning.

Lenke til kommentar

Telefonen står på faren sitt navn, så det er jo faren som har fått frastjelt sin eiendel. Eneste er jo at det er sønnen som har lånt telefonen når tyveriet har skjedd.

 

Det er vel ikke helt riktig, forsikringen står på faren, hvilket åpner for noen spørsmål:

 

er det en under 18/21 år så er det gjerne reise/innbo som TS tenker bruker. Da dekker den husstandens medlemmer, selv om poliseholder er en annen...TS kan likefult være sikret for det iht avtalen.

 

er det mobilforsikring så følger det sim-kortet, hos de fleste, slik at hvis faren står som eier av abonnoment, så kan likefult bruker melde sak og få dekket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...