Gå til innhold

Mangel på ny PC


Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig bærbar PC hvor det står på nett og på klistremerke på maskinen har den har 8 GB.

 

Når jeg så sjekker spesifikasjonene fysisk, ser jeg at maskinen kun har 4GB RAM.

 

Kvalifiserer dette til heving av kjøp (allerede installert diverse og gjort oppdateringer)? Evt prisreduksjon?

 

Ser og nå samtidig at det reklameres med VGA, mens den jeg fikk ikke har.

 

Tror og prosessoren er noe svakere, må sjekke dette ytterligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forhandler har to avhjelpsforsøk til å rette manglene ved maskinen før du kan kreve heving av kjøp. Det vil si at du sender/leverer inn maskinen, og de installerer 4GB til med RAM og eventuelt at de installerer VGA og evt. CPU'en du er lovet.

 

Angreretten er nok fortsatt ikke i behold om du har begynt å benytte maskinen som din egen.

Lenke til kommentar

What traskas said. F.eks. har omtrent alle Samsungmodeller meg bekjent påloddet minne (og, om jeg ikke tar feil, én slot for evt. utvidelse, slik at maskinen kanskje er levert med 4 GB fastloddet og 4 GB "avtakbart").

 

Mange av de store kjedene tilbyr også 30 dagers returrett.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Fysisk sjekk av minne og du finner kun 4gb. Du kan ikke tenke deg å sjekke inne i windows da? Flere maskiner på markedet kommer med 4gb pålodda hovedkortet, så den ikke kan byttes ut.

Åpnet baklokket og fant bare en minnebrikke. Har og kjørt SIW som sier 4 GB, men plass til 16 GB. Nettetksten sier maskinen har 8GB, med plass til 12.

Lenke til kommentar

 

Hender "ofte" at det står feiltekst på nettbutikker eller reklameskilt, men veldig rart om det står at den har 8GB på selve PCen, men ikke når du sjekker.

 

Hvilken PC er det snakk om, link? :)

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXMCCED056/acer-aspire-v5-series-15-6-barbar-pc

 

Du har 30 dagers åpent kjøp, så bare ta den med deg (med resten av tilbehøret\emballasjen) så kan du få pengene tilbake eller levere den inn mot noe annet.. :)

Lenke til kommentar

Maskinen har 8GB til vanlig i allefall - da hadde den ikke hatt det på klistremerket, så virker som det er noe galt med maskinen din :). Mao bør det fint være mulig å få fikset dette.

ja...i tillegg til manglende VGA - dog ikke verdens undergang. Men har en dialog nå med Elkjøp kundeservice så vi får se....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...