Gå til innhold

For dyrt å omboke billett


Gjest medlem-207017

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-207017

Saken er at jeg må komme meg hjem tidligere. Befinner meg i Vietnam. Som student har jeg ikke all verden av råd.

 

Da jeg kontaktet Tripmate (de jeg bestilte gjennom), fikk jeg til svar at ombokningskostaden er fra 1800 nok. Dessuten må jeg betale mellomskillnaden i pris mellom det jeg har betalt og det som er tilgjengelig. Fikk beskjed på at dette var på ca 2500 nok akkurat nå. Dvs, totalt fra 4300 nok. Det er jo mer enn det jeg betalte for billetten.. Om jeg avbestiller billetten og kjøper en ny, får jeg ingen penger tilbake. Jeg spurte også om det var mulig at jeg byttet billett med broren min som reiser hjem tidligere (jeg bestilte for oss begge), men dette var heller ikke mulig.

 

Finnes det noe jeg kan forsøke å gjøre for å komme meg hjem litt tidligere uten å måtte betale for en ny billett (ca 5000), eller er det ikke noe annet jeg kan gjøre?

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt dette høres ut til å være helt standard regler. Du må enten beholde den reisen du har bestilt, betale gebyr og tillegg for endring, eller kjøpe ny billett. Dersom åpen retur er viktig for deg, burde du bestillt billetten slik at du fikk dette, men det vil også kostet deg noe ekstra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Prøv å kontakte flyselskapet direkte hvor du har bilett og ikke bookingbyrået. Mulig de er mer medgjørlig, evt. har noe lavere gebyrer? Noen ganger kan man være heldig her hvis de trenger å fylle opp flyvninger.

 

Bortsett fra det er det ganske standard med høye gebyrer på ufleksible biletter (aka. billig biletter).

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...