Gå til innhold

Hvor mange land har du vært i ?


Anbefalte innlegg

Synes ikke at mellomlandinger skal telle. Da har man bare vært inne på flyplassen, noe som er internasjonal jord.

Vel, vi sneik oss ut en nødutgang og spilte litt fotball på asfalten utenfor, teller det da? ;D

Klart det :) Var 6 timer i land i Tyrkia. Sier fremdeles jeg har vært i Asia

Du er klar over at store deler av tyrkiet ligger i Europa da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes ikke at mellomlandinger skal telle. Da har man bare vært inne på flyplassen, noe som er internasjonal jord.

Vel, vi sneik oss ut en nødutgang og spilte litt fotball på asfalten utenfor, teller det da? ;D

Klart det :) Var 6 timer i land i Tyrkia. Sier fremdeles jeg har vært i Asia

Du er klar over at store deler av tyrkiet ligger i Europa da?

Nei, store deler ligger vel i Asia, men en liten knert ligger i Europa?

Lenke til kommentar
Isla Margarita og Puerto (de?) la Cruz. Hadde vel 5 timer elns i Santa Helena mens vi ventet på bussen derfra (grensebyen mot Brasil) til Puerto la Cruz..... Hadde planer om å ta turen innom Angel Falls/Salto Angel, men det ville ta nesten en uke alene i tillegg til at det var veldig lite vann der når vi kom så det ble droppet.
Har du kjørt fra Puerto la Cruz til Santa Elena de Uairen har du jo fått sett endel. Venezuela er et eventyr av et land. Var innom en missionsstasjon i området, en reise tilbake i tid, og regnskog og fosser et par steder langs veien.

 

Husker ikke om det var Santa Elena eller et sted nærmere grensen hvor det var 2 bensinstasjoner:

-en hvor bensin ble solgt til kostpris på 50 øre literen og som brasilianerne brukte

-en med den vanlige subsidierte til 20 øre literen. Brasilianerne var sure som ikke fikk bruke denne.

 

Dette var 10 år siden.

Lenke til kommentar
Isla Margarita og Puerto (de?) la Cruz. Hadde vel 5 timer elns i Santa Helena mens vi ventet på bussen derfra (grensebyen mot Brasil) til Puerto la Cruz..... Hadde planer om å ta turen innom Angel Falls/Salto Angel, men det ville ta nesten en uke alene i tillegg til at det var veldig lite vann der når vi kom så det ble droppet.
Har du kjørt fra Puerto la Cruz til Santa Elena de Uairen har du jo fått sett endel. Venezuela er et eventyr av et land. Var innom en missionsstasjon i området, en reise tilbake i tid, og regnskog og fosser et par steder langs veien.

 

Husker ikke om det var Santa Elena eller et sted nærmere grensen hvor det var 2 bensinstasjoner:

-en hvor bensin ble solgt til kostpris på 50 øre literen og som brasilianerne brukte

-en med den vanlige subsidierte til 20 øre literen. Brasilianerne var sure som ikke fikk bruke denne.

 

Dette var 10 år siden.

 

Kjørte andre veien, kom fra Manaus via et par sted (Boa Vista og La Linea(?)) over til Santa Elena. Måtte ta taxi fra La Linea til Santa Elena fordi busselskapet hadde sluttet å krysse grensen. Taxien gikk fra en brasilianske bensinstasjon. Husker ikke helt hvordan det var med bensinstasjoner mellom grensen og Santa Elena.... husker bare at taxi-mannen likte å ligge på den "riktige siden" av 140km/t når han først kjørte :p og at folk på den venezuelske siden av grensen var mer enn villig til å ta Rias (pga ustabil Bolivares som nå er byttet ut). Santa Elena var første bebyggelse på den venezuelske siden av grensen så vidt jeg kan huske.

Lenke til kommentar

Norge

Sverige - Alle nordmenn har jo vært i Sverige.

Danmark - Ferie.

Finnland - Ferie.

Island - Ferie.

Tyskland - Guttetur til Kiel.

England - Er britisk selv.

Frankrike - Ferie i Paris.

Spania - Ferie.

Italia - Ferie.

Sicilia - Ferie.

Portugal - Ferie.

Madeira - Ferie.

Hellas - Ferie.

Polen - Klassetur.

Irland - Ferie, vraket en splitter ny Land Rover leiebil på denne turen!

Skottland - Husker ikke mye av skottland, var der når jeg var liten.

Wales - Ferie.

Tyrkia - Ferie med familien.

 

19 blir vel det. Skal til Marokko til sommern :D

Lenke til kommentar
Norge

Sverige - Alle nordmenn har jo vært i Sverige.

Danmark - Ferie.

Finnland - Ferie.

Island - Ferie.

Tyskland - Guttetur til Kiel.

England - Er britisk selv.

Frankrike - Ferie i Paris.

Spania - Ferie.

Italia - Ferie.

Sicilia - Ferie.

Portugal - Ferie.

Madeira - Ferie.

Hellas - Ferie.

Polen - Klassetur.

Irland - Ferie, vraket en splitter ny Land Rover leiebil på denne turen!

Skottland - Husker ikke mye av skottland, var der når jeg var liten.

Wales - Ferie.

Tyrkia - Ferie med familien.

 

19 blir vel det. Skal til Marokko til sommern :D

Bare for å pirke litt :p

Maderia er vel en del av Portugal, og Sicilia er vel en del av Italia.

 

Wales, Skotland og England er vel en del av Storbritania på samme måte som de 50 amerikanske statene er en del av USA?

Lenke til kommentar

Norge - Bur her.

Sverige - Mange ferieturar.

Spania - Ein gong på ferietur, ein gong på eksursjonstur gjennom skulen.

Kypros - Ferietur.

Polen - Skuletur + besøk på konsentrasjonsleirane.

Tyskland - Skuletur + besøk på konsentrasjonsleir.

 

Ikkje så mykje å skryte av, men eg har planer om å vitje fleire land seinare. :)

Eg ser forresten at det er ein del som har vore på skuletur i Polen og Tyskland.

Lenke til kommentar

Norge - her bor jeg :).

Danmark - vært på ferie utallige ganger

Tyskland (Ostebadamp, nærmt Kiel) - en gang på feire

Spania (Mallorca, nærmere bestemt Alcudia) to ganger på ferie her, en med besteforeldre, enn med foreldre

Kypros (Aya Napa) - en gang på ferie.

 

Fem land :p. Ikke så mye å skryte av, men i september skal jeg til Sverige med klassen. Da blir det seks land.

Lenke til kommentar
Skottland - Husker ikke mye av skottland, var der når jeg var liten.

Wales - Ferie.

Disse er en del av Storbritania og ikke selvstendige land.

Skottland er da selvstendig?

 

Det stemmer, men det er en selstendig nasjon og ikke et land. Det er en av de fire selvstyrende nasjonene som utgjør det Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland, også kalt Storbritannia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...