Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min brannskadde G34-server (4P 6276) fusker mer og mer så jeg regner med at den ikke vil "leve" lenger enn kanskje max ut året. Jeg vet ikke hva som egentlig er problemet siden den faktisk folder opp mot 64x100% uten problem, samt at den bruker normalt med strøm, ca. 700W når den kjører med 2.6GHz frekvens. Temperaturene er også normale, men likevel yter den mindre og mindre for hver dag som går. Jeg antar at det er hovedkortet som holder på å ta kvelden etter at det tok fyr for ca. 2 år siden. Jeg kunne dermed trengt et nytt hovedkort, men det blir for dumt å kjøpe nytt nå når BA er i ferd med å fases ut.

 

Problemet er at to av VRMene for den ene socketen er svidd, men jeg er usikker på om det har noen hensikt å bytte dem, war, får man tak i slike fra Nextron?

 

Hvis dette er et alternativ til å kjøpe nytt hovedkort så er det jo en mulighet. Disse er så store og med bare to pinner hver, at selv jeg kanskje klarer å lodde på to nye.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husket at du (eller var det noen andre) nevnte dette en gang tidligere, så det sjekket jeg, og "top" viser at 6387% går til foldingen!

 

Jeg lar nå være å overklokke den og da leverer den foreks en P8102 med TPS = 12:40 hvor det normale ville vært 10:00 eller bedre. Da bruker den omkring 600W.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Høh. Passerte visst 10mill for noen uker siden :p

 

Serverne durer og går, tilbake til normal drift etter nedetiden.

 

Gratulerer så mye, bra innsats (og takk til War som har bistått deg slik at du kom igang).

 

Husk å legge inn milepælene i denne tråden etterhvert som du når disse:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1573039

 

Diplom får du ved å tykke på din totale score i denne listen:

 

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=teampage&teamnum=37651

Lenke til kommentar

Jeg husket at du (eller var det noen andre) nevnte dette en gang tidligere, så det sjekket jeg, og "top" viser at 6387% går til foldingen!

 

Jeg lar nå være å overklokke den og da leverer den foreks en P8102 med TPS = 12:40 hvor det normale ville vært 10:00 eller bedre. Da bruker den omkring 600W.

Hva mener du med 6387%. Hos meg viser system monitor at 99% av 3770K@4200 går til fah6?

Lenke til kommentar

Jeg husket at du (eller var det noen andre) nevnte dette en gang tidligere, så det sjekket jeg, og "top" viser at 6387% går til foldingen!

 

Jeg lar nå være å overklokke den og da leverer den foreks en P8102 med TPS = 12:40 hvor det normale ville vært 10:00 eller bedre. Da bruker den omkring 600W.

Kan du ha resatt BIOS på et tidspunkt? Kanskje det er noen strømsparingsfunksjoner eller lignende som er aktivert.

Lenke til kommentar

 

Jeg husket at du (eller var det noen andre) nevnte dette en gang tidligere, så det sjekket jeg, og "top" viser at 6387% går til foldingen!

 

Jeg lar nå være å overklokke den og da leverer den foreks en P8102 med TPS = 12:40 hvor det normale ville vært 10:00 eller bedre. Da bruker den omkring 600W.

Hva mener du med 6387%. Hos meg viser system monitor at 99% av 3770K@4200 går til fah6?

 

I Ubuntu har hver kjerne 100%. Med 64 aktive kjerner viser top 6400%. Hadde det stått 100% ville det betydd at kun en kjerne var helt aktiv.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

 

Høh. Passerte visst 10mill for noen uker siden :p

 

Serverne durer og går, tilbake til normal drift etter nedetiden.

 

Gratulerer så mye, bra innsats (og takk til War som har bistått deg slik at du kom igang).

 

Husk å legge inn milepælene i denne tråden etterhvert som du når disse:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1573039

 

Diplom får du ved å tykke på din totale score i denne listen:

 

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=teampage&teamnum=37651

 

Yes! Meg og War har hatt et fantastisk samarbeid i det siste, og vi satser på flere poeng neste år :)

 

Noen som vet om hvor jeg kan skaffe en billig viftekjøler som passer til MSI GeForce 560Ti Twin Frozr II? Den jeg har knakk et av viftebladene på under testing (hvordan??), så den vibrerer for mye..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...