Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

For et liv jeg har opplevd:(


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Angelica_*

Jeg er en jente på 17 år som ikke bor hos noen av foreldrene mine. Det hele startet med at moren min flyttet til NEderland for mange år siden og jeg ble med.. Fatter og søstera mi ble igjen i Norge og pappa skulle komme senere ned pgr han måtte gjøre ferdig jobben i Norge først. Men etter en stund så kom mamma med skilsmisse papirer og pappa ble helt knust og jeg ble lei meg for pappa skulle jo komme ned når han var ferdig med jobben.

Jeg holdt ut hele 3 måneder i Nederland så flyttet jeg til Norge igjen, jeg savnet alle i Norge og jeg ville ikke bo med mamma mer fordi det bare ble krangel.

Jeg flyttet til Bestefaren min og pappa og begynte på ny skole med bare ukjente folk, men ble jo kjent med noen! Det var aldri mat hjemme hos bestefar fordi han jobbet 24/7 nesten og pappa sin lønn gikk for det meste til gjeld og noe mat da, men det ble nesten borte med engang.

På skolen var jeg for det meste for meg selv eller noen ganger sammen med noen venninner, var også en kjempe herlig og søt gutt i klassen men han tørte jeg ikke snakke med.

10 klasse tok slutt og det ble sommerferie og jeg og pappa flyttet.

Vi flyttet til en enromsleilighet. Han sov på sofaen og jeg sov på soverommet. Han jobbet hele tiden, men lønna gikk som regel til skatt, leie og en eller annen gjeld som jeg ikke aner hva er. Det ble igjen noe penger til mat så vi greide oss fint en liten stund, men etterhvert var det nesten ikke mat hjemme, så jeg kunne ikke spise store posjonene før jeg dro på skolen og når jeg kom hjem fra skolen. Var ofte sulten og fikk penger av venner til å kjøpe meg mat for på skolen.

En kveld når jeg satt på pcen fant jeg faktisk han herlige og søte gutten jeg gikk i klasse med(nevnt ovenfor) og jeg skrev jo til han med engang, vi vekslet MSN og numre og skrev og prata med hverandre i flere timer.. På MSN pratet vi første kveld fra 9 tiden på kvelden til 6 på morgenen.

Vi møttes etterhvert og vi ble sammen<33

Han fant ut hvordan jeg hadde det og åssen jeg levde og begynte å sette over penger til meg, flere hundre kr bare fordi jeg skulle få meg mat og jeg var overtakknemlig for at jeg hadde funnet en sånn kjæreste som brydde seg så mye om meg.

 

Etterhvert kunne ikke pappa beholde leiligheten noe mer fordi han ikke hadde råd og sa jeg var nødt til å flytte tilbake til Nederland til mamma, men jeg nektet!! Pappa ble oppgitt og mamma ringte hele tiden og kjeftet på meg siden jeg ikke ville flytte ned til ho og sånn holdt det på lenge! Jeg kontaktet onkelen min og jeg fikk lov å flytte til han med engang.

Etter å ha bodd en stund hos onkelen min ringte fortsatt mamma og kjefta på meg og sa falske ting og løy. Jeg ble rett å slett dritt lei, det merket onkelen in og tanta mi også. Så jeg snakket med tante og onkel og vi fant ut at jeg skulle kontakte barnevernet og det gjorde jeg. Da jeg sa til mamma at jeg hadde kontaktet barnevernet så holdt ho helt kjeft, hørte ikke fra ho på flere måneder, og for å si det slik.. det var utrolig deilig!!

 

Hører ikke fra ho så ofte nå heller men ho ringer iblant, noen ganger blir det krangel, andre ganger ikke! Men jeg har fortsatt ikke lyst til å ha så mye kontakt med ho på en ganske god stund for jeg klarer bare ikke fordi det alltid blir et mas. Hører aldri ord som Glad i deg og ho ringer annenhver måned føles det ut som... Pappa derimot møter jeg når jeg skal til skolen og hver gang når vi møtes får jeg alltid en klem også kommer den '' Pappa er glad i deg'' som jeg syntes faktisk er koslig å få høre.. Pappa sa ikke det før men nå kommer det hele tiden. Jeg føler meg mer knytta til pappa enn mamma, men mest så føles det ut som om Tante og onkel faktisk er foreldrene mine, selv om jeg vet dem ikke er det..

Men tante og onkel har faktisk hjulpet meg så mye og dem lar meg bo hos dem så da får man faktisk den følelsen!!

 

Nå har jeg kontakt med barnevernet, psykolog, bor hos tante og onkel og er fortsatt sammen med kjæresten min<3 og har verdens beste venner<3 Jeg har det utrolig godt nå fordi nå har jeg kun folk som vil hjelpe meg rundt meg og dem som bryr seg om meg..

Mamma har jeg ikke prata med på hvertfall 2 måneder nå tror jeg, men vet dere hva? Jeg har pappa,tante og onkel,kjæresten min og svigerforeldrene mine og jeg klarer meg med bare dem<3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

wow er glad eg ikkje har gått igjennom alt det der sjølv. Har forresten stefar og veit veldig godt at blod faktisk har lite å sei. . Det som betyr noko er kven som er der for ein, for meg har eg hatt ein kjempe grei stefar som har vert her for meg, for deg har du tante, onkel, far og kjærast+svigerforeldre. Fint å tenke på=)

 

Kunne lagd ein film omdet der nesten, utrolig at dekan vart saman :p

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Angelica_*
wow er glad eg ikkje har gått igjennom alt det der sjølv. Har forresten stefar og veit veldig godt at blod faktisk har lite å sei. . Det som betyr noko er kven som er der for ein, for meg har eg hatt ein kjempe grei stefar som har vert her for meg, for deg har du tante, onkel, far og kjærast+svigerforeldre. Fint å tenke på=)

 

Kunne lagd ein film omdet der nesten, utrolig at dekan vart saman :p

 

Hehe ja du skal være glad for det for var ikke så gøy ;O Men du har merka at det er godt å ha noen rundt seg som bryr seg om deg da.. godt du har stefaren din : )

 

En film ja, hehe det kunne vært noe;P

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Angelica_*
Fint å høre at ting har ordnet seg for deg :) Husk på at onkelen og tanten din er veldig greie mot deg, det burde du være veldig takknemmelig for ovenfor dem.

 

Lykke til videre :)

 

Hehe, ja jeg er overtakknemlig ovenfor dem jeg! Verdens beste ''foreldre'' ;)

 

Takk :)

Lenke til kommentar
De hadde ikkje råd til mat, men de hadde råd til pc og internett?

 

Faren betalte vell for strøm og internett, ho var tross alt ikkje så gammel. Ingenting som seier at ho kjøppte PCen mens ho hadde dårleg råd. Kan hende ho hacka naboen sitt nett for den sin del. Ikkje døm. Mange vel å gå svoltne for å kunne ha den fine bilen. Voksne og prioriteringer= crap

Lenke til kommentar
De hadde ikkje råd til mat, men de hadde råd til pc og internett?

 

Faren betalte vell for strøm og internett, ho var tross alt ikkje så gammel. Ingenting som seier at ho kjøppte PCen mens ho hadde dårleg råd. Kan hende ho hacka naboen sitt nett for den sin del. Ikkje døm. Mange vel å gå svoltne for å kunne ha den fine bilen. Voksne og prioriteringer= crap

 

Eg synast det er rart at ho chatter til klokka seks om morgonen nå dei ikkje har råd til mat. Når ho bur hos faren er han pliktig til å fø henne. Hvis dei kjøpte pcen før dei fekk dårleg råd, kunne dei sikkert byttet han for nokre bitar med brød eller penger.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
De hadde ikkje råd til mat, men de hadde råd til pc og internett?

 

Faren betalte vell for strøm og internett, ho var tross alt ikkje så gammel. Ingenting som seier at ho kjøppte PCen mens ho hadde dårleg råd. Kan hende ho hacka naboen sitt nett for den sin del. Ikkje døm. Mange vel å gå svoltne for å kunne ha den fine bilen. Voksne og prioriteringer= crap

 

Eg synast det er rart at ho chatter til klokka seks om morgonen nå dei ikkje har råd til mat. Når ho bur hos faren er han pliktig til å fø henne. Hvis dei kjøpte pcen før dei fekk dårleg råd, kunne dei sikkert byttet han for nokre bitar med brød eller penger.

 

Hacka meg inn hos naboen! Og brukte skolepc

Lenke til kommentar

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Eg synast likevel det er rart å sitje å chatte om natta viss ein har så lite penger at ein sulter. Det er da éin grunn til at de får strømrekninga.

 

Herregud det var berre teit. Hadde ho gjort dte hadde ho hatt det endå jevligare enn ka ho hadde frå før, ho hadde ikkje møtt kjærasten sin heller:P

 

Ikkje alltid folk ser ting frå den kanten..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...