Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Enslige mødre der faren er ukjent


Anbefalte innlegg

Lurer på... Enslige kvinner som reiser til en klinikk av panikk (panikk-klinikk?), bør ikke de være veldig rike i utgangspunktet? For først betaler de inn ganske store summer til sædbanken. Deretter får de et barn uten å nyte godt av noe barnebidrag fra faren, selvsagt fordi den biologiske faren er ukjent.

 

Leste om et donorbarn i USA som hadde enslig mor, og at mora måtte holde dem i live på matkuponger.

 

Tar avstand fra kvinner som planlegger en tilværelse som alenemødre også der farens identitet er kjent, men de kan iallfall se fram til barnebidrag i alle år.

 

Det samme gjelder vel når enslige adopterer et barn. Blir ikke barnet da dømt til en tilværelse i fattigdom, og en tilværelse der den eneste foresatte må jobbe hele tida for å holde hjulene i gang? Har ikke et adoptivbarn krav på større oppmerksomhet enn dette?

 

Uansett hvor planlagt det er å anskaffe et barn uten medforsørger, må det da være en formidabel utfordring. Jeg antar at de fleste som gjør det kun har vanlige jobber.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bekjent av fru Mad Wolf Magnux gikk inn for å bli alenemor. Etter det jeg forsto, prøvde hun seg bare fram i flere år med å ha seg etter tur på byen, anslagsvis rundt 200 til sammen i byen hun bor i/ tilhører (vet ikke om jeg skal nevne bynavn for å skremme den byens mannlige, løse helgefulger :p). Hun hadde etterhvert kjæreste og da hun fant ut at hun var gravid, dumpa hun ham. SVJV har ikke min frue hatt noe kontakt med dette kvinnfolket siden, men det kan umulig være lett for henne og i hvertfall ikke ungen når h*n om noen år kanskje får greie på litt av bakgrunnen her.

 

Synes dette blir temmelig sprøtt selv... Det er hardt nok å være to om å ha barn og slitne foreldre gagner i hvertfall ikke barnet!

Lenke til kommentar

Ettersom barnet ikke får far eller farsslektninger, og heller ikke søsken, ligger alt "til rette" for et veldig nært forhold til mora. Det blir på en måte bare de to... Noe som kanskje er enda mindre heldig dersom barnet er en gutt. Likevel kan jeg forstå at mange enslige kvinner vil gjøre det de kan for å få barn. Problemet er etter min oppfatning alle klinikkene som selger en slik tjeneste. Gjør ikke klinikkene egentlig dette for å tjene penger?

 

Og blir det ikke unaturlig å ha ei mor som kanskje er jomfru og aldri har kysset en mann? Barnet vil få vite at unnfangelsen bare var en transaksjon i kliniske omgivelser, uten noen romantikk overhodet.

Lenke til kommentar

Jeg kan fint forstå at kvinner gjør dette. Forsåvidt menn også, som skaffer surrogatmor i utlandet. De fleste ønsker seg barn. Det ønsket går ikke vekk om man ikke treffer noen man elsker og vil tilbringe livet med. Tiden flyr og etter en viss tid så kan ikke kvinner få egne barn, eller adoptere. At mange får seg en bakoversveis i hvor mye arbeid det er å være aleneforsørger tviler jeg ikke på. De fleste som får barn gjør det.

 

Nå er jeg ikke sikker helt på hvordan regelen er. Men tror der mannen velger å være åpen om sin identitet at det blir ikke gitt barnebidrag da. Det er en av greiene kvinnen fraskriver seg. Samt så betyr ikke matkupong greiene i usa at de er et steg fra å bo på gaten. Det er en del av sosialhjelpepakken fra staten, for å sikre at de bruker det de får på mat og ikke andre greier.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...