Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kroppstemperatur er høy hele året?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Gutt på 22 her.

 

Jeg har i årevis vært ganske "varm", vi snakker da at alle påstår jeg er varm om de tar på meg foreksempel.

 

Sitter jeg i t-skjorte så svetter jeg, omså det er på vinteren så kan jeg gå i t-skjorte ute og jeg vil svette av det også. Kan ta på meg skoa og gå til bilen, kjøre til butikken, og da er skoene klamme som bare faen. Det å sitte i foreksempel et klasserom, eller på jobb i t-skjorte er ganske spesielt, svetter og synes det er varmt når alle andre må lukke vinduet fordi det er for kaldt.

 

Som sagt så får jeg høre av folk som enten holder meg i hånda eller som jeg ligger inntill at jeg er så jævlig varm, noe jeg merker selv på at alle andre er kalde.

 

Temperaturen min ligger på normalen.

 

Hva kan det være?

 

Kan jo nevne at jeg er overvektig, kan det ha noe å si?



Anonymous poster hash: 88304...363
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det kan ha noe å si at du er overvektig. Fettlaget vårt (jeg er også overvektig) fungerer nok som god isolasjon,  og det skal ikke mye energi fra innsiden av kroppen å holde den ytre temperaturen ved like. I samme slengen isolerer den også godt fra ytre påkjenninger, slik at det skal mer til før vi blir ordentlig kald...

Lenke til kommentar

Overvekten kan ha noe med det å gjøre ja... samt fettlaget under huden. Fettlaget skulle vel egentlig isolere varmen inne og holde deg kalt på utsiden som en Thermos men mye vekt er nå enn lik mye forbrenning for å holde massen varm så at du avgir mye er også naturlig... det har vel med hvor mye blod kroppen din sirkulerer i ytre sjikt... det er ikke negativt... jenter elsker å ligge inntil en varm fyr... tro meg når ei jente fryser om natta og du legger deg inntil henne og holder henne varm så skjer det noe kjemisk inni henne som setter dype spor følelsesmessig ;)

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg også igjen i den beskrivelsen, men vekten er normal. Kan fint gå med t-skjorte ute om vinteren uten å fryse, selv i minusgrader. Over 20-22 grader om sommeren er ofte en sann plage!

 

Har ikke vært hos lege om dette ennå, så dette er bare mine teorier:
Har du sjekket testosteronnivået, eller hvordan det står til med stoffskiftet? Merker selv en forverring kort tid etter måltid. For en tid tilbake ble hjertet sjekket, og legen nevnte at det høye hemoglobinnivået (vært over 20 som det høyeste!) kunne bidra til at jeg ikke frøs så lett.



Anonymous poster hash: 25308...5a4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...