Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trykk i øret


Anbefalte innlegg

Har hatt trykk i det ene øret i lang tid. Det varer som regel i 2-3 timer, men ikke daglig, men veldig ofte. Det er utrolig ekkelt og det føles ut som hørselen blir litt nedsatt mens det står på. Når det ikke er trykk, så er det stort sett vondt. Fikk det første gang for et par år siden, men det varte ikke så lenge eller kom så ofte.

 

Ellers føler jeg meg litt slapp og rar i kroppen. Er det noen andre som har hatt det sånn?

 

 

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 3f4e5...d30
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykk i øret kan oppleves når ikke trykket i mellomøret blir utlignet, eller at det dannes væske i mellomøret som ikke drenes ordentlig, evnetuelt ørevoks. Hvis det gjør vondt i tillegg, kan det være at det legges press på trommehinna. Anbefaler en tur til legen som kan fysisk se inn i øret ditt, og se om det er væske, eller eventuelt finne annen grunn til symptomene. Hver gang du svelger eller hjesper så skal trykket utlignes og væske dreneres, normalt sett. Dette kan komme og gå, av flere årsaker; sjekk hos legen :)

Endret av AnnonymG
Lenke til kommentar

Hei og takk for svar!

Det blir nok en tur til legen i og med at det har vart så lenge og ikke går over. Men er redd for at jeg skal få varige hørselsskader hvis det legges press på trommehinna. Men det har heldigvis ikke kommet ut noe væske av øret.

 

Tok en titt på videoen som ble lagt ut, så jeg kommer garantert til å ta valium før jeg går til legen hehe

 

 



Anonymous poster hash: 3f4e5...d30
Lenke til kommentar

Har vært hos legen i dag. Hadde litt væske og det buler litt ut. Fikk medisin rinexin og skal bruke spray i tillegg. Hvis det ikke blir bedre må jeg til øre nese hals spesialist, eventuelt stikke hull på et eller annet og kanskje undersøkes nærmere. Ble helt stum. Dette likte jeg ikke. Noen som vet om det  gjør vondt?



Anonymous poster hash: 3f4e5...d30
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...