Gå til innhold

Politiet vs liten slange


FpsStu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Norwegian police ladies and gentlemans!

 

:nei:

 

Ta fra de den jævla peppersprayen!

Og hva er alternativet..? :dontgetit: Slaaa vedkommene helseloes med langkoelle, ei Cal.38 i laaret eller holde nakkegrep til vedkommene blir blaa som en smurf..?

 

Jeg er enig i at "softweapons" blir brukt for lett og kanskje litt ukritisk i enkelte tilfeller. Det er bakdelen med "ufarlige" vaapen. Men jeg tror at i mange tilfeller kan rebelske personer bli satt ut aav spill av pepperspray lenge nok til at politiet faar satt haandjern paa personen og kontrollerer situasjonen.

 

Saa lenge vi lever i en rettsstat der vi som innbyggere krever aa bli beskyttet og leve er tryggt liv, saa trenger vi et rettsvesen som reagerer over for forbrytere eller andre farlige elementer. Og de som jobber i politiet for aa haandheve lover og regler, de trenger selvsagt midler til aa forsvare seg selv. Og her tror jeg at "softweapons" kontra tradisjonelle vaapen kan vaere med paa aa uskadeliggjoere de som er en fare for seg selv og andre, uten aa maatte utsette dem for livsfare. Selv om en person gaar amokk i fylla og skader andre og seg selv, saa har jo vedkommene et rettsvern. Og 10-30min med svie er nok bedre enn en stor kul i hode lagd av en batong.

 

Men hvis vaapen som er enda mer humane skulle dukke opp, saa haaper jeg at disse kunne bli brukt i stede.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg for min del hater slanger, og andre giftige kryp. Liker ikke gift.

 

Det nærmeste en slange jeg holder i er en meitemark, større en det så kan en bare glemme det.

For min del kan alle slager bare legge seg ned å dø.

 

Har aldri sett en Hoggorm, men hadde jeg sett en så trur jeg at jeg hadde drept den, samma søren om de er freda eller ei.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Den artikkelen var bare teit. Den personen fra "dyrevernsalliansen" spesielt. Allmennkunnskap hvordan en buorm ser ut? Jeg er 22 år gammel og har aldri sett en eneste buorm. Tror ikke det finnes på våre trakter engang. Og det skjer jo av og til at ulovlig innførte reptiler stikker av, og de kan jo være farlig. At politiet knertet slangen fordi familien i huset var engstelig, ser jeg ikke noe galt med. De er tross alt lønnet for å holde befolkningen trygg, ikke for å barnepasse slanger.

 

Buormen ser svart ut fordi den er svart. Den er visstnok ikke giftig.

 

Mvh buormen

Lenke til kommentar

Denne artikkelen var nettopp på forsiden av dagbladet.no så du får ta det opp med dem.

 

Og det var samme artikkel som denne tråden tar utgangspunkt i? Som ble skrevet i 2005? Er det så dårlig stilt i norsk media at saker blir brukt om igjen?

 

Uansett, hvis så db.no trykket samme, eller en lignende artikkel, kan ikke døde tråder ligge døde? Er ikke det generell praksis?

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...