Gå til innhold

Naruto på norsk-TV! Nei, og atter NEI!


Anbefalte innlegg

Jada folkens, det håpa de på når tråden ble startet for 3 år siden også. Det skjer ikke. So get over it. Tenk dere hvor flaut det ville vært om Naruto var dubbet av en gjeng 12-åringer uten skuespillererfaring overhodet, som Hannah Montana er dubbet til norsk?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123
Jada folkens, det håpa de på når tråden ble startet for 3 år siden også. Det skjer ikke. So get over it. Tenk dere hvor flaut det ville vært om Naruto var dubbet av en gjeng 12-åringer uten skuespillererfaring overhodet, som Hannah Montana er dubbet til norsk?

Sant, så sant!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For det første. Om dere liker Naruto, bør dere sette STOR pris på om serien blir kjøpt opp av en norsk kanal.

Sånn som det er nå, så får vi nordmenn kun sett på serien gjennom nedlasting. Det betyr at vi ikke betaler

noe for å se serien. (selvfølgelig finnes unntak hvor noen også kjøper over nett) Men hovedsakelig støtter vi

ikke serien økonomisk i det hele tatt.

 

For det andre. Naruto har helt fra starten av vært en veldig kommersiell serie både i Japan og USA.

Det er laget utallig med naruto-effekter, og det er nok mye av grunnen til at serien holder ut så lenge også.

Og får at serien skal holde ut maksimalt, er det faktisk nødvendig med så mye markedsføring som mulig.

Tror dere det hadde blitt produsert over 200 naruto-episoder og hittil ca 80 shippuuden-episoder om serien

kun hadde basert seg på å sendes på nettet?

 

For det tredje. HVORFOR SNAKKE OM DUBBING? Dere som er i mot dette, trives jo tydelig utmerket godt

med naruto på orginalspråk, eller amerikansk eller hva enn dere ser det på, på nettet, og har ingen planer

om å følge med på det på tv'en. Så hvorfor bry dere om hvilket språk som sendes? (Og bare for å få sagt det,

så blir det HELT sikkert mulig å se den på i hvert fall amerikansk om den går på CN, ettersom de har

en hypermoderne funksjon kalt språkvalg.

 

Og jeg for min del ville syns det hadde vært übersøtt om den lille nabogutten på 4 år kledde seg ut som sasuke

på neste kostymefest i stedet for supermann. (^^)

Lenke til kommentar

Mye av det har vel med vane å gjøre. Når du er vant til å høre "HENGE!" er det noe som krasjer når du hører "TRANSFORM!". Og når navnene har grusom uttale på engelsk i tillegg, er det noen som får frysninger på ryggen (Ozoo-mackee Nah-roo-toe! Sasskei You-chee-ha! Sackoorah Hah-roo-noe!)....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Sier noe der. For å være helt ærlig, er det ikke bare at de dubber serien som skremmer meg.

 

De fjerner jo faen meg mesteparten av slåssescenene med blod! Hva pokker er det for noe?

 

Er en grunn til at seriene ble laget sånn, og amerikanerne og andre som skal dubbe eller subbe burde respektere det som er originalt, og helst ikke klippe bort noe som helst.

 

Når det gjelder uttalelser på amerikansk og liknende, kan de ikke bare "amerikanisere" navna, slik at vi slipper å høre herpa uttalelser av navna, og ikke så gode stemmer til karakterene.

Lenke til kommentar

En norsk dubbing av Naruto støtter jeg fult ut! :thumbup:

Resultatet vil bli noe av det mest komiske du noen gang kommer til å se.

Men jeg synes hver enkelt by i naruto universet skal ha hver sin norske dialekt.

Orochimaru skal selvfølgelig være same og Kakashi skal bli dubbet av en trønder.

 

Og målgruppen er "barn" sier noen av dere?:

post-166353-1227991666_thumb.jpg

Folk dør, typisk serie for barn.

post-166353-1227991659_thumb.jpg

Selvpåført skade, typisk barneserie.

Lenke til kommentar

Ja det er barneserie.. Alt som har noe med anime er barneserie, Bleach, death note, FMA etc.. bortsett fra aksnkje hentai, haha.

 

Selvom det er litt blod her og der så betyr ikke det at det er ment for voksene. -______-

 

 

 

edit: Noen vil sikkert reagere på at jeg nevnte kanskje FMA og Death noe.. ? why for det er akkurat mye bllod som det er i Naruto.

 

Historien? bleeh, søskebarnet mitt på 9 skjønte storyen.

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...