Gå til innhold

[Løst] Tips til kjøp av multifunskjonsskriver


Anbefalte innlegg

Hei. Finnes sikkert andre tråder med samme spm, men lager ny, da det kan ha kommet bedre ting på markedet.

 

Jeg trenger råd til hvilken multifunskjonsskriver til utskrift av foto, vanlig tekst og scanning. Blir nok sjeldent brukt til å skrive ut foto. Hyppig bruk av scanning.

 

Prislapp på rundt 1500 er det jeg håper på.

Har jeg glemt noe? Spør isåfall :)

 

Beklager rotete tekst. Skriver på mobil og er trøtt.

 

 

 

Takk!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon pixma er de blekkskriveren jeg har hatt best erfaring med, både på stabilitet, blekkkostnader  "XXL-patroner" og scanne/utskriftkvalitet for en multifunksjonskriver.

 

Men det er 3 år siden jeg kjøpte den siste så om de nyeste lever opp til samme kvalitet vet jeg ikke.

Jeg har en Canon Pixma 885. Den har utmerket kvalitet i alle funksjoner, men spiser blekk. Den bruker ca to sett patroner i året med lett bruk.

 

Ole

Lenke til kommentar

 

Canon pixma er de blekkskriveren jeg har hatt best erfaring med, både på stabilitet, blekkkostnader  "XXL-patroner" og scanne/utskriftkvalitet for en multifunksjonskriver.

 

Men det er 3 år siden jeg kjøpte den siste så om de nyeste lever opp til samme kvalitet vet jeg ikke.

Jeg har en Canon Pixma 885. Den har utmerket kvalitet i alle funksjoner, men spiser blekk. Den bruker ca to sett patroner i året med lett bruk.

 

Ole

 

Spiser blekk er vel og ta i litt :)

 

Har faktisk samme skriver på hjemmekontoret mitt og har skrevet ut ca, 8.000.- ark "hovedsakelig s/h" har nettopp byttet s/h patron for tredje gang, kjøpte den for ca. 3 år siden. Fargepatroner to ganger på tre år.

 

Har fungert smertefritt uten papirtull hele tiden "også papir-materen", eneste er wifi-overføringen fungerer dårlig ved utskrifter på dokumenter som inneholder flere ark, men det kan være avstanden som er problemet hos meg.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Canon pixma er de blekkskriveren jeg har hatt best erfaring med, både på stabilitet, blekkkostnader "XXL-patroner" og scanne/utskriftkvalitet for en multifunksjonskriver.

 

Men det er 3 år siden jeg kjøpte den siste så om de nyeste lever opp til samme kvalitet vet jeg ikke.

Jeg har en Canon Pixma 885. Den har utmerket kvalitet i alle funksjoner, men spiser blekk. Den bruker ca to sett patroner i året med lett bruk.

 

Ole

Spiser blekk er vel og ta i litt :)

 

Har faktisk samme skriver på hjemmekontoret mitt og har skrevet ut ca, 8.000.- ark "hovedsakelig s/h" har nettopp byttet s/h patron for tredje gang, kjøpte den for ca. 3 år siden. Fargepatroner to ganger på tre år.

 

Har fungert smertefritt uten papirtull hele tiden "også papir-materen", eneste er wifi-overføringen fungerer dårlig ved utskrifter på dokumenter som inneholder flere ark, men det kan være avstanden som er problemet hos meg.

Åssen er det med at dysene tetter seg på den da?? Lønner seg vel å skrive ut et foto i ny og ne for å slippe at dem størkner helt??

Lenke til kommentar
Åssen er det med at dysene tetter seg på den da?? Lønner seg vel å skrive ut et foto i ny og ne for å slippe at dem størkner helt??

 

Dysene er integrert i patronene og maskinen tar en rensesyklus ved start/stopp så det store problemet er det ikke, hos meg blir den ene skriveren ståene ca. 2 måneder mellom hver gang den er i bruk og fargepatronene kan det ta noen flere måneder, har ikke hatt problemer angående blekk.

 

Men litt oftere bruk og originale patroner vil nok ikke skade.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

 

Åssen er det med at dysene tetter seg på den da?? Lønner seg vel å skrive ut et foto i ny og ne for å slippe at dem størkner helt??

 

Dysene er integrert i patronene og maskinen tar en rensesyklus ved start/stopp så det store problemet er det ikke, hos meg blir den ene skriveren ståene ca. 2 måneder mellom hver gang den er i bruk og fargepatronene kan det ta noen flere måneder, har ikke hatt problemer angående blekk.

 

Men litt oftere bruk og originale patroner vil nok ikke skade.

 

det høres veldig bra ut! blir nok kjøp av denne!

 

Vil takke alle for hjelpa!

 

Edit: eneste problemet jeg ser så langt er, har dem den på lager lenger? finner den ikke på prisjakt eller prisguiden??

 

 

Endret av probin
Lenke til kommentar

 

Edit: eneste problemet jeg ser så langt er, har dem den på lager lenger? finner den ikke på prisjakt eller prisguiden??

Canon Pixma 885 ble lansert i 2011, så akkurat den er sikker ute av produksjon nå.

 

Edit: her har du dagens modeller, kan tenke meg at MX925 er erstatteren.

 

Edit: trenger du ikke arkmater så kjøp heller en uten denne funksjonen siden det da er mindre som kan gå i stykker :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

 

 

Edit: eneste problemet jeg ser så langt er, har dem den på lager lenger? finner den ikke på prisjakt eller prisguiden??

Canon Pixma 885 ble lansert i 2011, så akkurat den er sikker ute av produksjon nå.

 

Edit: her har du dagens modeller, kan tenke meg at MX925 er erstatteren.

 

Edit: trenger du ikke arkmater så kjøp heller en uten denne funksjonen siden det da er mindre som kan gå i stykker :)

 

ahaaaa... må vurdere litt mer nå! :p

dama får avgjøre :p

 

Edit: etter noe fram og tilbake, kom vi fram til denne "Canon Pixma MG7550"

men leser på cons. hva betyr egentlig "Regular print head cleaning"

altså.. jeg skjønner hva print head cleaning er, men regular?

at den regelmessig rengjør skriverhodene? er ikke det positivt? har kanskje noe med at det vil ta lenger til å printe ut et ark??

Endret av probin
Lenke til kommentar

Det *kan* også ha med det forbruket jeg registrerer av blekk. To sett fargepatroner i året er høyst reelt og utskriftsvolumet mitt er lavt. Og ja - den renser skrivehodet titt og ofte

 

Men ignorer gjerne min  erfaring med min Pixma.  :dontgetit:

 

Den skriver pent, men sideprisen er antakelig på rundt fem kroner. Jeg er på jakt etter noe som skriver rimeligere.

 

Ole

Lenke til kommentar

Endte opp med 7550! tror vi blir fornøyde. selvom vi kanskje på vente et par min på utskrift. det skal vi nok takle :)

kanskje noe dyr i utskrift, men det er ikke SÅÅÅ dyrt. ruinerer oss ikke (forhåpentligvis :p)

 

setter denne på løst, da jeg har fått hjelp til det jeg lurer på! takk til alle og hvermansen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...