Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i matematikk 2013 (10. trinn)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teller:

 

2 * 2 * a * a - 2 * a

 

2 og a felles på begge sider av minuset, så det kan settes utenfor parantes. Resten settes inni. Siden alt er vekke bak minuset blir det 1, og ikke 0 slik en gjerne skulle tro.

 

Brøk:

2a(2a-1)

2a

 

Du får 2a-1. Hadde det blitt null når du stryker vekk hadde hele uttrykket blitt null.

Lenke til kommentar

Jaja folkens, hvordan går det med øvinga?

Kjedelig å øve på en nydelig lørdag, men men =) Blir for det meste repetisjon da jeg husker mye av hva vi har lært tidligere.

Håper nivået på eksamen blir noe av det samme som 2012 og 11.

EDIT:

Lurer på noe. Går eksamenskarakteren inn i standpunktkarakteren i tillegg til å stå som egen karakter på kortet?

Endret av Nicida
Lenke til kommentar

Jaja folkens, hvordan går det med øvinga?

Kjedelig å øve på en nydelig lørdag, men men =) Blir for det meste repetisjon da jeg husker mye av hva vi har lært tidligere.

Håper nivået på eksamen blir noe av det samme som 2012 og 11.

Ser ikke noen grunn for at det skal være noe særlig mye vanskeligere. Som tidligere nevnt her i tråden blir det noen flere (tipper en eller to) tenkeoppgaver enn tidligere, men jeg synes ikke tenkeoppgavene fra 2011/12 var spesielt vanskelige... Håper og tror at eksamen går fint!

 

jepp :)

Da hadde det jo vært merkelig å gi deg noe annet i standpunkt. Gratulerer! :)
Lenke til kommentar

Det er imponerende :) Fikk du 6-er på tentamen vi hadde nå? Eller det må du jo ha fått. Uansett, gratulerer :w00t:

 

ja, det var derfor jeg ville komme opp i matte. jeg var sikker på at hvis vi kommer opp i matte, jeg skal få 6er. jeg fikk 6er på begge tentamenene vi hadde i år. på første tentamen hadde jeg ingen feil, mens på den andre hadde jeg mistet på grunn av en veldig enkel oppgave.

tusen takk! :)

Lenke til kommentar

Ser ikke noen grunn for at det skal være noe særlig mye vanskeligere. Som tidligere nevnt her i tråden blir det noen flere (tipper en eller to) tenkeoppgaver enn tidligere, men jeg synes ikke tenkeoppgavene fra 2011/12 var spesielt vanskelige... Håper og tror at eksamen går fint!

 

Da hadde det jo vært merkelig å gi deg noe annet i standpunkt. Gratulerer! :)

 

Hvordan er disse tenkeoppgavene egentlig?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...