Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kul på hodet - hjelp!


rosemarie99

Anbefalte innlegg

Hei!

I går (tirsdag) stod jeg å stelte meg på morgenen. Når jeg skulle gre gjennom håret, kjente jeg plutselig at det gjorde utrolig vondt i bakhodet, på venstre side. Så tok jeg hånda og kjente.... En klump/kul på størrelse med en ti-kroning, hard og veldig øm og vond og ikke bevegelig. Jeg ble helt skrekkslagen. Var opptatt hele dagen, og fikk ringt legen først i dag. En ting er at jeg ikke klarer å vri hodet motsatt vei uten at det strekker på kulen og at jeg ikke kan ligge på venstre side. Men jeg tenker det verste. Har legetime i morgen ettermiddag, men jeg vil gjerne høre hva dere tenker det kan være. Jeg håper den er godartet....... hilsen vettskremt :hm:

Endret av rosemarie99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du sier at klumpen/kulen ligger langt ned i bakhodet. Hvor langt ned er det snakk om? Er det på selve nakkebenet, eller helt ned i nakkeområdet?

Hvis man har fingeren midt på nakken, og fører den oppover på høyde med midt på øret ca! Også er det på venstre side, som sagt. Syntes det er mer på hodeskallen enn nakken..!

Lenke til kommentar

 

 

Du sier at klumpen/kulen ligger langt ned i bakhodet. Hvor langt ned er det snakk om? Er det på selve nakkebenet, eller helt ned i nakkeområdet?

Hvis man har fingeren midt på nakken, og fører den oppover på høyde med midt på øret ca! Også er det på venstre side, som sagt. Syntes det er mer på hodeskallen enn nakken..!

 

Det er vanlig med fettkuler eller lymfekuler i området du beskriver. Uregelmessighet i kraniet kan også være en forklaring. Huden blir også veldig stram når du vrir på hodet, så det forklarer nok hvorfor det blir ømt.

 

Det er nok ikke noe å bekymre seg over :)

 

Lykke til hos legen

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Du sier at klumpen/kulen ligger langt ned i bakhodet. Hvor langt ned er det snakk om? Er det på selve nakkebenet, eller helt ned i nakkeområdet?

Hvis man har fingeren midt på nakken, og fører den oppover på høyde med midt på øret ca! Også er det på venstre side, som sagt. Syntes det er mer på hodeskallen enn nakken..!

Det er vanlig med fettkuler eller lymfekuler i området du beskriver. Uregelmessighet i kraniet kan også være en forklaring. Huden blir også veldig stram når du vrir på hodet, så det forklarer nok hvorfor det blir ømt.

 

Det er nok ikke noe å bekymre seg over :)

 

Lykke til hos legen

 

Ja, det er det jeg har lest på nettet også. Satser på at det er ufarlig:) takk for svar!

Lenke til kommentar

Hei!

 

I går (tirsdag) stod jeg å stelte meg på morgenen. Når jeg skulle gre gjennom håret, kjente jeg plutselig at det gjorde utrolig vondt i bakhodet, på venstre side. Så tok jeg hånda og kjente.... En klump/kul på størrelse med en ti-kroning, hard og veldig øm og vond og ikke bevegelig. Jeg ble helt skrekkslagen. Var opptatt hele dagen, og fikk ringt legen først i dag. En ting er at jeg ikke klarer å vri hodet motsatt vei uten at det strekker på kulen og at jeg ikke kan ligge på venstre side. Men jeg tenker det verste. Har legetime i morgen ettermiddag, men jeg vil gjerne høre hva dere tenker det kan være. Jeg håper den er godartet....... hilsen vettskremt :hm:

jeg har en klump i hodebunnen utenfor kraniet, har vært der lenge og er ikke noe alvorlig i det hele tatt. Ikke bekymre deg i sorgen før du har fått noen beskjeder fra legen som tilsier at du bør uroe deg. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...