Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

positivt/negativt med å være høy(over 190cm)


hallopådo

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+45613274

Jeg er 170 cm høy, 105kg tung med ca 12% kroppsfett. Bicepsene mine er godt over 50cm, og har personlig aldri sett en person over 180cm som er større enn meg.

 

Sier du det? Da får jeg vel bare bøye meg i støvet!

 

Premie kommer i posten neste uke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overfører 200,- NOK i nettbank om du poster bilde av deg selv her i bar overkropp Kim. Jeg mistenker at du bare er feit, og folk er redd deg pga de er redd du skal prompe i nærheten av de.

 

Tja, jeg er jo overvektig, er jo derfor jeg skrev at jeg har noen kg ekstra på meg? :)

 

Og nei, tror nok ikke det er dèt dem er redde for, men hva vet vel jeg?

 

Kan jeg spørre om hvorfor du forsøker å fornærme meg, Storkman?

 

EDIT: Hallopådo, når jeg var 16 så var jeg vel i slutten av 18Xcm, om ikke i starten av 19X. (Jeg har alltid vært høy for alderen, av en eller annen grunn.) Nå skal det sies at jeg ikke husker det eksakt, men så og si alle som gjetta alderen min gjetta 18 eller over.

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar

Er selv 196, trener mye (ikke styrkerom-trening).

 

Problemet er mest knyttet opp mot at ting er ikke "tilpasset" høye folk. Alt fra klær til dører, tak, sitteplasser osv. er alltid et problem, men SPESIELT i utlandet. I sør-Europa er alt tilpasset 170-høye folk, vær forberedt på å gå kromrygget dersom du er på ferie.

 

Ellers er det egentlig bare fordeler, selv om man tar det ofte for gitt. Alle som ikke er høye tror at det er så voldsomt gøy å være høy, men man tar ofte ting for gitt at man alltid rekker opp og har god oversikt. Damene skal visstnok like det også, selv om jeg tror det er ganske overvurdert - det med høyde er veldig subjektivt i forhold til attraksjon, end of story.

 

Vær uansett stolt over å være høy, det er i bunn og grunn bare snakk om noen ekstra høydecentimetere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er 190 høy, jeg merker ikke mye til høyden egentlig. De fleste rundt meg er 180-187 så føler meg ikke spesielt høy. Irriterer meg over at jeg iblandt skaller på vei ut av toget, at jeg klemmer knærne mine altfor hardt inn i setet forran på bussen osv.

 

Ellers må jeg si det er mest positiv, nå er ikke jeg fryktlig høy heller da, bare rett over gjennomsnittet :)

 

Alle er automatisk redd deg på byen

 

failern har et lite poeng.. Folk er ikke nødvendigvis redd for deg, men de.. vel... hvordan skal jeg forklare det.. Folk vil ikke gå på en som er 10-20cm høyere enn dem. Det bare.. er sånn.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

 

failern har et lite poeng.. Folk er ikke nødvendigvis redd for deg, men de.. vel... hvordan skal jeg forklare det.. Folk vil ikke gå på en som er 10-20cm høyere enn dem. Det bare.. er sånn.

 

Så rart, for de som jeg synes er aller hissigst er de som er lavere enn de fleste/gjennomsnittet, så da blir det jo, de folk som oftest går på andre er ofte lavere.

 

Det bare er sånn, på en måte, hehe.

Lenke til kommentar

Så rart, for de som jeg synes er aller hissigst er de som er lavere enn de fleste/gjennomsnittet, så da blir det jo, de folk som oftest går på andre er ofte lavere.

 

Det bare er sånn, på en måte, hehe.

det kan ofte stemme .det er vel for å vise at de kan forsvare seg selv og få respekt! men likevel vil jeg si at høye ofte er mer "trygge", spesielt hvis de også har litt muskler :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9qGJlz

Vekstspurten varer i 2-4 år, men man vil fortsatt vokse mer og det sakte fremover til man er 17-19 år, for de fleste gutter.

 

Jeg var 147 da jeg var 12 år. Da jeg var 13 år var jeg 157 cm. 14 års alderen var jeg 167. Nå er jeg 173,5 cm i alderen 15 år, og blir 16 om 4 måneder. Merka at jeg vokser saktere nå.

 

Pappa min fortalte meg at når han begynte i ungdommskolen så vokste han 30 cm i løpet av et år.

 

Jeg har lyst å nærme meg over 180. Derfor lurer jeg på om jeg vokser jeg mer? Sannsynlig for at jeg blir 180-190 cm? Mamma min er 164, pappa min er som sagt 192...

Lenke til kommentar

failern har et lite poeng.. Folk er ikke nødvendigvis redd for deg, men de.. vel... hvordan skal jeg forklare det.. Folk vil ikke gå på en som er 10-20cm høyere enn dem. Det bare.. er sånn.

 

Det er faktisk ikke helt riktig til tider dèt heller, jeg har flere ganger (når jeg har vært edru) vært utsatt for at folk som er veldig mye lavere enn meg har prøvd å yppe på seg bråk med meg faktisk, kom jeg på.

 

Det kan jo kanskje være sånn at noen som er lave ser på det som en "utfordring" og skal tøffe seg for kompisene sine, og får "respekt" om de tar de som er større enn seg?

 

Hvem vet.

 

Men når jeg har drukket selv, har det aldri skjedd noe da.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

jeg er 193 selv men en av de ytterst få som er høy og "Normal" i kroppsbygningen, de fleste på min høyde er høy og spinkel, damer elsker meg, får komplimenter og flørting fra damer nesten daglig og mye av det på grunn av høyden. Dem elsker å klatre på meg og føle seg liten og bli tatt vare på av meg, jeg er ganske velbygd også da skal sies.



Anonymous poster hash: 9048d...03a
Lenke til kommentar

Positivt:

- Som mange har sagt så liker jenter høye menn.

- Ser alt på konserter og blir veldig populær blant jentene som vil sitte på nakken på folk (egne erfaringer).

- Folk ser opp til deg.

 

Negativt:

- Skaller i dørkarmer.

- Blir trangt på fly, tog og biler.

 

 

Kommer ikke på flere i farten.

Lenke til kommentar

Positivt:

- Som mange har sagt så liker jenter høye menn.

- Ser alt på konserter og blir veldig populær blant jentene som vil sitte på nakken på folk (egne erfaringer).

- Folk ser opp til deg.

 

Negativt:

- Skaller i dørkarmer.

- Blir trangt på fly, tog og biler.

 

 

Kommer ikke på flere i farten.

bor du i en seter fra 1800-tallet? en standard dørkarm er godt over 2 meter, skal være VEEELDIG høy for å ha problemer med det vil jeg tro....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

 

Positivt:

- Som mange har sagt så liker jenter høye menn.

- Ser alt på konserter og blir veldig populær blant jentene som vil sitte på nakken på folk (egne erfaringer).

- Folk ser opp til deg.

 

Negativt:

- Skaller i dørkarmer.

- Blir trangt på fly, tog og biler.

 

 

Kommer ikke på flere i farten.

bor du i en seter fra 1800-tallet? en standard dørkarm er godt over 2 meter, skal være VEEELDIG høy for å ha problemer med det vil jeg tro....

Tror du skal revurdere dette. Jeg må ofte bøye meg i dørkarmer og er ikke 2 meter engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...