Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

positivt/negativt med å være høy(over 190cm)


hallopådo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Positivt: Jenter liker ofte høye menn, du har fordel med å være høy i en rekke sporter.

Negativt: Du blir seendes spinkel ut, Du har vanskeligere for å se stor ut pga den store rammen å fylle ut, Du har lange hender/ergo vanskeligere å ta mye i benkpress osv

Lenke til kommentar

Negativt med å være en 1,90?!

 

Aha,, personlig må jeg si at det eneste jeg kunne tenkte meg å forandre på meg er høyden (1,76),.. hvordan kan klage på å være for høy? (med mindre du er 2,60 da)

det finnes fordeler og ulemper med nesten alt. jeg er nå 192+ og kommer kanskje til å vokse enda mer. Jeg synes 190 er ok, men opp mot 2 m synes jeg blir mye.

Jeg ville nok klagd hvis jeg var lav også... :wee:

Lenke til kommentar

er det noen som er over 190 men likevel ikke spinkle? :)

hvor mye trening ligger i såfall bak?

 

Nå vet ikke jeg hva du legger i spinkel, men her er ett eksempel på en som er 1.90 ish høy og er alt annet enn spinkel. Selfølgelig må du vie livet ditt for trening og bygging for å bli som han, i tillegg til å kjøre på med steroider, men for å se helt ok ut/helt normal ut trengs ikke det mange år med trening for de fleste som er høye. Du kan bli seendes større enn de fleste om du er 1.90 og, men det tar som regel en del lengre tid pga du har så mye å fylle ut.

 

lou-ferrigno4.jpg

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva du legger i spinkel, men her er ett eksempel på en som er 1.90 ish høy og er alt annet enn spinkel. Selfølgelig må du vie livet ditt for trening og bygging for å bli som han, i tillegg til å kjøre på med steroider, men for å se helt ok ut/helt normal ut trengs ikke det mange år med trening for de fleste som er høye. Du kan bli seendes større enn de fleste om du er 1.90 og, men det tar som regel en del lengre tid pga du har så mye å fylle ut.

 

lou-ferrigno4.jpg

hahaha...trenger ikke bli helt som han.

kristian kjelling skal vist være rundt 196 og har en ganske veltrent kropp :)

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva du legger i spinkel, men her er ett eksempel på en som er 1.90 ish høy og er alt annet enn spinkel. Selfølgelig må du vie livet ditt for trening og bygging for å bli som han, i tillegg til å kjøre på med steroider, men for å se helt ok ut/helt normal ut trengs ikke det mange år med trening for de fleste som er høye. Du kan bli seendes større enn de fleste om du er 1.90 og, men det tar som regel en del lengre tid pga du har så mye å fylle ut.

 

lou-ferrigno4.jpg

 

Huleboer mentaliteten lever i beste velstand :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg er 196, og har noen ekstra kg på meg.

 

Positivt:

 

- Jenter synes det er artig at jeg er så høy, og samtidig ser ut som jeg gjør. (Får ofte høre "ÅÅh, du ser så skummel ut! :o", hehe.)

 

- Blir antatt eldre enn jeg er, var morsomt når jeg var 15-16 at folk trodde jeg var godt over 18.

 

- Nesten ingen som bråker med meg på noe vis, ganske greit da jeg ikke gidder å bråke med folk. (Antar dette er fordi jeg er høy og relativt kraftig bygd i form av størrelse, ser da åssen andre har det på byen desverre. :( )

 

- Andre mennesker synes det er gøy noen ganger også, som på fester hvor jeg får kallenavn pga høyden, ofte ganske artige faktisk. (Var også en gjeng med eldre fulle herrer, som fikk sjokk når jeg steg ut av en ford fiesta en gang, de bare "OJ FY FAEN, GJØR DET DER IGJEN! ÅSSEN FÅR DU PLASS?! DÆVEN!"

 

- Kan se over de fleste på konserter, og andre ting med stor crowd.

 

Negativt:

 

- Skaller veldig mye.

- Må bøye meg mye = vondt i ryggen til tider.

- Noen jenter synes kanskje jeg èr skummel?

- Liten plass i visse biler.

- Ikke akuratt negativt i den forstand, men noen personer må man bøye seg ganske mye for å få gitt en klem. :wee::w00t:

Kommer ikke på så mange fler, atm. Hehe.

Endret av Kimelimm
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, jeg er 196, og har noen ekstra kg på meg.

 

Positivt:

 

- Jenter synes det er artig at jeg er så høy, og samtidig ser ut som jeg gjør. (Får ofte høre "ÅÅh, du ser så skummel ut! :o", hehe.)

 

- Blir antatt eldre enn jeg er, var morsomt når jeg var 15-16 at folk trodde jeg var godt over 18.

 

- Nesten ingen som bråker med meg på noe vis, ganske greit da jeg ikke gidder å bråke med folk. (Antar dette er fordi jeg er høy og relativt kraftig bygd i form av størrelse, ser da åssen andre har det på byen desverre. :( )

 

- Andre mennesker synes det er gøy noen ganger også, som på fester hvor jeg får kallenavn pga høyden, ofte ganske artige faktisk. (Var også en gjeng med eldre fulle herrer, som fikk sjokk når jeg steg ut av en ford fiesta en gang, de bare "OJ FY FAEN, GJØR DET DER IGJEN! ÅSSEN FÅR DU PLASS?! DÆVEN!"

 

- Kan se over de fleste på konserter, og andre ting med stor crowd.

 

Negativt:

 

- Skaller veldig mye.

- Må bøye meg mye = vondt i ryggen til tider.

- Noen jenter synes kanskje jeg èr skummel?

- Liten plass i visse biler.

- Ikke akuratt negativt i den forstand, men noen personer må man bøye seg ganske mye for å få gitt en klem. :wee::w00t:

Kommer ikke på så mange fler, atm. Hehe.

hvor høy var du når du var 16?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...