Gå til innhold

HDMI fra DVD-spiller til LCD-TV - bra bildekvalitet under 400-500kr?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal kjøpe meg en ny DVD-spiller, og i tester har den kommet fantastisk godt ut både i lyd og bilde. Men etter å ha hatt dårlig erfaringer med billige Clas-Ohlson HDMI kabler, har jeg bestemt meg å prøve å gå ett eller flere hakk oppover. Men! Det må fortsatt ikke koste skjorta! Var på Elkjøp, og der kostet det svimlende 750,- for 1,5m!! :dontgetit: Har ganske dyr TV og høyttalere fra før av, men jeg finner ikke verdien i en kabel til 750 kr.

 

Så, det må bli en mellomting mellom kvalitet og pris. Jeg har funnet denne på MPX.no. Trenger ikke lengre enn 1meter. Virker dette som et godt kjøp når jeg skal se på oppskalerte DVD-filmer i 1080p på en 40" skjerm?

Endret av HowCome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva dårlege erfaringar har du med billige kablar? Det skal ikkje være noko forskjell i det heile tatt. Kjem du opp i 10-20 meter kan det være forskjell ute og gå, ofte i form av at du ikkje får bilete, men på så korte avstandar skal sjølv den billigaste kabelen fungere heilt greit. Det kan ikkje være andre ting som er problemet? Prøvd å justere på innstillingene?

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert, men jeg fikk masse støy fra kilder som var støyfrie og alt. Har prøvd å bytte til en SCART-kabel, og da ble alt bedre. Men jeg ønsker å bruke HDMI, og tenkte derfor at kanskje en billig kabel var grunnen til at støyen.

 

Gir det noe mening, eller er det faktisk ikke kabelen som er skylden?

Lenke til kommentar

Vel, det går digitale signaler gjennom kabelen, du skal ha ganske kraftige støykilder for at den skal bli påvirka. I så fall vil både spelar og TV få like store problemer, er ikkje akkurat støydempa dei heller. Kva som kan være årsaken veit eg ikkje, du kan sjølvsagt ha fått ein dårleg kabel, men "støy" på ein digital overføring skjer som oftast i form av store firkanter og manglande signal. Det er rett og slett ikkje mogeleg å påvirke digitale signaler på andre vis enn at dei ikkje når sin destinasjon. Det er 1-er og 0-er som blir sendt og 1-er og 0-er som kjem fram. For at det skal være eit problem må enkelte av desse bli hindra på sin vei, noko som er veldig sjeldan, så kanskje i form av fysisk skade på kabel, plugg eller anna utstyr som medfører dårleg eller ingen kontakt på eitt eller fleire punkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...