Gå til innhold

Spørsmål til salg av kobber (priser)


Pitt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg kanskje skulle ta å brenne de kobber kablene med isolasjon jeg har slik at jeg får en høyere pris på dem. håper ingen miljø j*vler henger på forumet her :whistle: Hva tror dere om det?

Ja kanskje det!

 

Vurderer det selv, har en 4x95 mangetrådet kabel liggende her, den er cirka 70 meter lang!

Lenke til kommentar
Tenkte jeg kanskje skulle ta å brenne de kobber kablene med isolasjon jeg har slik at jeg får en høyere pris på dem. håper ingen miljø j*vler henger på forumet her :whistle: Hva tror dere om det?

Ja kanskje det!

 

Vurderer det selv, har en 4x95 mangetrådet kabel liggende her, den er cirka 70 meter lang!

 

Oi, 70 meter ja... den må da være en del verdt? tror ikke den er veldig billig å kjøpe ny hvertfall!!

Lenke til kommentar
Hva med bare å mantle av kabelen.

Ja det tar litt tid. Men man får litt god trening også er man miljøvenlig;)

 

Ja det tar LITT tid ja..hehe. noen dagers arbeid der ja. tror jeg velger å brenne den, hvis forurensning bidrar til global oppvarming så kunne jeg stått å brent kabel hele dagen :p Nei da, men litt kabel brening fra eller til kan vel ikke gjøre mye.

Lenke til kommentar
Hva med bare å mantle av kabelen.

Ja det tar litt tid. Men man får litt god trening også er man miljøvenlig;)

 

Ja det tar LITT tid ja..hehe. noen dagers arbeid der ja. tror jeg velger å brenne den, hvis forurensning bidrar til global oppvarming så kunne jeg stått å brent kabel hele dagen :p Nei da, men litt kabel brening fra eller til kan vel ikke gjøre mye.

 

Er det PVC isolasjon?

Lenke til kommentar
Hva med bare å mantle av kabelen.

Ja det tar litt tid. Men man får litt god trening også er man miljøvenlig;)

 

Ja det tar LITT tid ja..hehe. noen dagers arbeid der ja. tror jeg velger å brenne den, hvis forurensning bidrar til global oppvarming så kunne jeg stått å brent kabel hele dagen :p Nei da, men litt kabel brening fra eller til kan vel ikke gjøre mye.

 

Er det PVC isolasjon?

 

Det er vel alt mulig rart

Lenke til kommentar

Hva er Aluminiumsprisen?

 

Har 45cm lang kabel med en core på 4-5cm i diameter?

Rappa avkappet.. Jeg synes at det ligner sterkt på en TV-kabel, siden det ligner på dielektikum som er rundt aluminiumen, men neppe! Hardcore ovedforsyningen av Kabelnettet? Neppe...

 

PS: Det er en 10 kroning foresten...

UPDATE: Det står: General Cable 4 TSLE 145 k****** på kabelen, hva som er etter k vet jeg ikke, gidder ikke og grave opp asfalt for og finne det ut. Hehe. I shall google...

post-123709-1208372326_thumb.jpg

post-123709-1208372332_thumb.jpg

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

For meg ser det ut som en koaksial kabel som ble brukt mye før mellom telefon sentraler. Der hvor man ikke brukte par-kabel pga lange strekk. Også før Fiberens tid.

 

Det er ikke en høyspent kabel pga de har man da 3 ledere i. Av den gamle typen. Disse var også ojle fylt for bedre isolasjon. Nyere typer av høyspent kabler er 3 separate kabler tvinet rundt hverandre og er pex isolerte. Dette er da for ned graving. Mens kabler som henger i stolpe har en stål tjerne for å øke den mekaniske styrken på kabelen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...