Gå til innhold

Hunde avføring på avveier!


Anbefalte innlegg

Jeg opplever flere ganger at hundeeiere ikke plukker opp hunde avføringen etter seg og hvis de plukker det opp så legger de posen med avføring i andres søppeldunker. Jeg syntes at det er utrolig motbydelig når jeg skal ned for å hente søppeldunken at jeg ser at det ligger poser med hunde avføring i dunken. Noen ganger så lekker avføringen ut av posen og det begynner å lukte og det blir enormt grisete nedi dunken. Jeg syntes også at det er motbydelig når jeg går langs veien når jeg ser at det ligger avføring i grøften og til og med noen ganger på veien.

 

Jeg syntes at hundeeiere burde skjerpe seg og plukke opp avføringen til hunden etter seg!

Det er ekstremt motbydelig og ikke minst frekt når du legger avføring i andres søppeldunker!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge de hundeiere kaster hos har en søppeldunkenløsning hvor man har en sekk i dunken viser nok hensyn. Som Kakeshoma over her forstår jeg ikke helt hva din løsning er.

 

Ellers synes jeg enkelte har en tendens til å over-reagere på dette med å plukke opp etter hunden. Det er klart at om det skjer der der folk går eller oppholder seg, i hagen eller rett ved huset så er det rimelig at det fjernes, men ellers synes jeg det ofte er greit at det ligger. Noen har tydeligvis helt angst når de ser hundeavføring om det så er midt ute i skogen. Og så skal det i tillegg ikke være lov å kaste det i dunker? Er ikke alltid rimelig at en skal bære rundt på det i timevis...(noen vil sikkert mene det er helt rimelig)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hundebæsj, kattebæsj, elgebæsj, jeg ser ikke helt forskjellen. Ok, jeg plukker opp etter bikkja om den driter i oppkjørselen din eller på steder der møkka åpenbart vil være til sjenanse for feks barn, men ellers lar jeg det ligge.

 

Og har jeg først plukka opp, plager det meg ikke å slippe en godt igjenknytt pose i nærmeste søppeldunk. En kjapp dobbeltknute, og jeg kan nesten garantere at den søppeldunken ikke blir "innsmurt" med noens dritt.

Alternativet blir gjerne å bære rundt på drittposen i et par timer, og for mange blir det da mer fristende å bare la møkka ligge - også i oppkjørselen din.

 

Ja, her er mange hundeeiere som slurver, og de fortjener absolutt smekk. Men det får være grenser..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tar heller ikke hundemøkka med meg, men sørger for å legge den inne i en hekk eller noe kratt hvor folk ikke går.

Og grunnen til det er at jeg ikke vil bære en pose med hundemøkk i lange veier, for hunden liker lange turer.

Dessutten er jeg motstander å sende biologisk avfall til søplefyllinga, hadde alle hatt en kompostbinge i nærheten av steder hvor hunder pleier å luftes så hadde dette vært det beste for miljøet og spesielt pinnsvinet som har det fryktelig vanskelig nå som mange kaster avfall i egen dunk for organisk avfall. Møkka hører til i naturen til glede for planter og småkryp.

Endret av Beena
Lenke til kommentar

Jeg tar heller ikke hundemøkka med meg, men sørger for å legge den inne i en hekk eller noe kratt hvor folk ikke går.

Og grunnen til det er at jeg ikke vil bære en pose med hundemøkk i lange veier, for hunden liker lange turer.

Dessutten er jeg motstander å sende biologisk avfall til søplefyllinga, hadde alle hatt en kompostbinge i nærheten av steder hvor hunder pleier å luftes så hadde dette vært det beste for miljøet og spesielt pinnsvinet som har det fryktelig vanskelig nå som mange kaster avfall i egen dunk for organisk avfall. Møkka hører til i naturen til glede for planter og småkryp.

Hva med den posen du kaster fra deg i en hekk den går da vel ikke i oppløsning

Lenke til kommentar

Jeg tar heller ikke hundemøkka med meg, men sørger for å legge den inne i en hekk eller noe kratt hvor folk ikke går.

Og grunnen til det er at jeg ikke vil bære en pose med hundemøkk i lange veier, for hunden liker lange turer.

Dessutten er jeg motstander å sende biologisk avfall til søplefyllinga, hadde alle hatt en kompostbinge i nærheten av steder hvor hunder pleier å luftes så hadde dette vært det beste for miljøet og spesielt pinnsvinet som har det fryktelig vanskelig nå som mange kaster avfall i egen dunk for organisk avfall. Møkka hører til i naturen til glede for planter og småkryp.

Hva med den posen du kaster fra deg i en hekk den går da vel ikke i oppløsning

Bruker aldri pose, tar den med fingrene. Hendene kan jo vaskes i vann når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Hva med den posen du kaster fra deg i en hekk den går da vel ikke i oppløsning

Bruker aldri pose, tar den med fingrene. Hendene kan jo vaskes i vann når jeg kommer hjem.

Du er klar over at småunger klatrer rundt over alt, også inni naboens hekk.

Høsten for et år siden kom min da 4 år gamle datter skrikende hjem ganske oppskrapet i ansiktet.

Hun hadde lekt og falt i stikkebuskene (les tornekratt).

Små barn er over alt og om det ligger hundemøkk i hekken er det fortsatt lite delikat.

 

Man kan selvsagt snakke om at hundebæsj er helt naturlig og biologisk nedbrytbart men problemet er at konsentrasjonen av hunder langs de samme veiene er mye større en i naturen og mengdene med drittblir stor langs veiene.

Dyr i naturen følger ikke samme stien hele tiden så dritten blir mere spredd samtidig som antallet er mindre og mere gjevnt fordelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med den posen du kaster fra deg i en hekk den går da vel ikke i oppløsning

Bruker aldri pose, tar den med fingrene. Hendene kan jo vaskes i vann når jeg kommer hjem.

Du er klar over at småunger klatrer rundt over alt, også inni naboens hekk.

Høsten for et år siden kom min da 4 år gamle datter skrikende hjem ganske oppskrapet i ansiktet.

Hun hadde lekt og falt i stikkebuskene (les tornekratt).

Små barn er over alt og om det ligger hundemøkk i hekken er det fortsatt lite delikat.

 

Man kan selvsagt snakke om at hundebæsj er helt naturlig og biologisk nedbrytbart men problemet er at konsentrasjonen av hunder langs de samme veiene er mye større en i naturen og mengdene med drittblir stor langs veiene.

Dyr i naturen følger ikke samme stien hele tiden så dritten blir mere spredd samtidig som antallet er mindre og mere gjevnt fordelt.

Jeg forstår problemet med dette. Men når jeg går tur med hunden så går jeg som regel i skogen, men for å komme fram ditt så må jeg gå veier hvor det er hager langs veien. Det beste hadde vært om noen av de private kunne satt opp en komposthaug så nær veien som mulig slik at hunde eierne kunne legge møkka der (etter et år så blir det fin matjord).

 

Kommunen kunne også satt opp dunker ved enden av lysløyper og stier mm.Men så langt er ingen ting gjort, det har oppstått et hat forhold til folk med hunder i stedet, noen har til og med ødelagt biler til folk som har hund. Slike mennesker burde vært dømt til å bo i en storby hvor det ikke finnes grønne planter eller dyr av noe slag.

Lenke til kommentar

by all means FU then!

 

Hater eiere som ikke plukker opp etter de forbanna bikkjene sine. Føler at mye av mitt hat mot hunder er på grunn av egoistiske eiere som lar dritten ligge over alt.

Vi mennesker får 3000kr i bot for å tisse på offentlig sted, så om man sammenligner med hundedritt så burde dere få bot på 30 000kr, siden det er 10 ganger så ille! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så dere forventer at man A) plukker opp og B) bærer det med seg en time? I så fall så er det ikke mye mer å diskutere, slike krav er det få hundeeiere som vil ha interesse i å følge. jeg vil si at man enten får godta at hundeiere plukker det opp, knytter igjen og legger i det i første dunk eller godta at eiere ikke plukker opp. Når det er sagt så finnes det 100 nøyanser her i forhold til tid/sted/årstid osv.

Endret av Zeorsd
Lenke til kommentar

Plukker alltid opp hvis hunden min gjør ifra seg på vei, ved vei eller der folk ferdes, men når han fyker unna i busker man trenger machete for å komme til så lar jeg det være.

 

Verste med plukke opp er at det nesten ikke finnes steder man kan kaste ifra seg posene, bruker selv poser som brytes ned i naturen men prøver alltid kaste i søppel kasser evt et hus sin søppel kasse :whistle:

 

Man skal ta ansvar for sin hund hvis ikke kan man la vær å skaffe seg en..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...