Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Jeg tok omskjæring for nøyaktig 2 uker siden og nå har de fleste stingene forsvunnet. Men enkelte steder er det litt trangt ennå, altså at i ereksjons-størrelse er det på framsiden noe forhud der stingene er som ruller seg inn under penis. Ved strengen er det og litt åpent ennå. Jeg vet ikke om dette er normalt eller hva, men er ihvertfall litt engstelig for om jeg må kontakte legen igjen og må gjennom en ny operasjon. Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det flere som har opplevd at de har sydd litt mye hud på undersiden av penis hodet der liksom? Jeg synes den er veldig tykk på starten fordi det er utrolig mye hud på undersiden av penis hodet liksom. Syns rett og slett det ser ganske merkelig ut. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er også straks to måneder siden min operasjon. Jeg synes fortsatt det nesten er vondt (veldig ubehagelig) å ta på starten av penis hodet.. Klarer heller ikke ronke uten masse glid. Synes alt er veldig rart enda bare jeg.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei

Takk for alle de delte erfaringene som er skrevet her! Tenkte jeg også kunne dele min erfaring her.

Jeg er mann 38 år, så godt over gjennomsnittet av alder her ser det ut til.

Jeg opplevde at forhud i løpet av noen måneder ble trangere, og ett tilfelle hvor det ble sår i forhuden under samleie. Jeg gikk først til fastlege, leverte urinprøve etc. uten at de så at noe var galt.

Ønsket rask avklaring hva dette var, så i stedet for å vente på henvisning fra fastlege, oppsøkte jeg Volvat i Oslo.

Jeg bestilte legetime hos urolog på Volvat på søndag for en uke siden. På nettsiden kunne jeg velge en time tirsdag morgen. Urologen så umiddelbart at jeg hadde Lichen sclerosus, en hudbetennelse. Han forklarte hvilke alternative behandlinger som var aktuelle, og at omskjæring var eneste behandling som var garantert å løse problemet. Jeg bestilte da time til omskjæring fredag samme uke.

Når jeg skriver dette har det altså gått en uke siden jeg bestilte første time hos urolog, og må si meg svært fornøyd med behandling og operasjon foreløpig.

 

Første konsultasjon kostet 1400

Operasjonen kostet 8000.

 

For meg var dette perfekt behandling i alle ledd. Det koster litt i forhold til offentlig helsevesen, men for meg var det veldig bra å få en rask avklaring og bli ferdig med saken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei, lest litt i tråden her nå men trenger fremdels noen tips.

Mener at jeg har trang forhud. klarer ikke dra eller tør ikke prøve for hardt å dra forhuden bak penishode. Hverken når penisen er slapp eller i ereksjon. onani er fremdels ikke noe problem.

 

Prøve å ikke skrive dette om til en erotisk novellen, men prøve å gi dere en liten beskrivelse. Skulle ha sex med daten i helga. Hun var våt og prøvde først uten kondom. fikk forhuden bak penishode, men var ubehagelig og stramt og ereksjonen forsvant og ville ikke helt opp igjen. Daten var heldigvis veldig forståelsefull.  

 

Når vi prøvde senere, så bruke vi kondom og da var det ikke noe problem. Kommer kanskje til å bli mer sex fremover, så vil jo at ting skal være på stell. 

 

Så regner da med at jeg trenger denne operasjonen. Så mine spørsmål er egentlig

1 hvor lang tid tar det?

2 hvor lenge før man kan onanere og ha samleie?

3 hvor mye koster det? egentlig uvesentlig, men greit å ha en pekepinne

4 bare kontakte fastlege og forklare problemet?

5 Jeg går ca 10km på jobb om dagen, kommer det til å føre til problemer? ubehag, sting og rensing

 

 

Lenke til kommentar

hei, lest litt i tråden her nå men trenger fremdels noen tips.

Mener at jeg har trang forhud. klarer ikke dra eller tør ikke prøve for hardt å dra forhuden bak penishode. Hverken når penisen er slapp eller i ereksjon. onani er fremdels ikke noe problem.

 

Prøve å ikke skrive dette om til en erotisk novellen, men prøve å gi dere en liten beskrivelse. Skulle ha sex med daten i helga. Hun var våt og prøvde først uten kondom. fikk forhuden bak penishode, men var ubehagelig og stramt og ereksjonen forsvant og ville ikke helt opp igjen. Daten var heldigvis veldig forståelsefull.  

 

Når vi prøvde senere, så bruke vi kondom og da var det ikke noe problem. Kommer kanskje til å bli mer sex fremover, så vil jo at ting skal være på stell. 

 

Så regner da med at jeg trenger denne operasjonen. Så mine spørsmål er egentlig

1 hvor lang tid tar det?

2 hvor lenge før man kan onanere og ha samleie?

3 hvor mye koster det? egentlig uvesentlig, men greit å ha en pekepinne

4 bare kontakte fastlege og forklare problemet?

5 Jeg går ca 10km på jobb om dagen, kommer det til å føre til problemer? ubehag, sting og rensing

 

1. Tenker du på selve operasjonen? Halvtime tok det med meg, kanskje litt mer. Så ca en time til sammen

2. Kunne onanere etter en kort uke. Men bare veldig forsiktig. Samleie kan du ikke ha før minst 6 uker.

3. Staten dekker det om du trenger det. kostet meg 30 kroner i parkering.

4. Jepp, du må også regne med å at legen vil se penisen din. Det måtte jeg. Så blir du sendt til urolog, han skal også se på den.

5. Ikke store problemer. Jeg gikk med mannebleie de første dagene, men trengte det egentlig ikke. Men siden du skal gå så mye, så ville jeg kjøpt det. Regn med mildt ubehag. De første dagene hoppet jeg over å vaske ytterst på penis. Penis renser seg selv, jeg bare holdt øye med det. Etter 2 dager så vasket jeg forsiktig med vann og det gikk fint, ikke noe vondt. Kan stinge litt, men det er mindre vondt enn du ser for deg. Hold deg unna såpe på tuppen av penis, til såret har lukket seg. Du føler deg skitten, men det er ikke så big deal.

 

Alt i alt så var det mye mindre stress enn jeg så for meg det skulle bli. Men bedøvelsen gjør drit vondt. De sier det ikke gjør det. Men det gjør skikkelig vondt. Jeg trudde på de, og skreik til når de satt den. Mest fordi jeg skvatt over hvor vondt det gjorde.

 

Men det går veldig fort over. Og det gjør overraskende lite vondt etterpå.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg hadde i mange år kort streng, og ett generelt ønske om å være omskåret.

Hatt lett for å lukte urin selv etter en dusj. Osv..

 

Jeg tok kontakt med lokalt privatsykehus for to år siden.

Urologen skremte meg, det finnes bare en type omskjæring! Sa han.

La det hele på hylla.

 

Men, man får det jo ikke ut av hodet.

 

Så jeg googlet en masse, mye sært der ute!

 

Men falt tilsutt for en klinikk i London.

Pris, som hjemme på privatsykehus.

Omskjæring stil og profesjonalitet, som Ønsket!

Hotell, billig og greit.

 

Så!

Kom inn, skrev under på papirer og ventet.

Kort konsultasjon, av en lege som skulle ta 4 menn den lørdagen.

Jeg var nummer 2.

 

Smerter? Tre stikk med sprøyte, to i selve skaftet (huden) å en i strengen/hodet (to separate nervebaner)

 

Smertelig? 1-10?

Dom: som å gå til tannlegen.

IKKE VONDT

 

Hva jeg gjorde etter 55min på benken, der jeg tørsnakka med legen?

Santa 32.000 skritt i Londons gater.

Bedøvelsen gikk ut etter 3-4timer.

Spiste litt paracet. Ingen stor smerte.

Måtte dekke til penis med strikk og pose ved dusjing.

Vell hjemme var uke en tung, stingene verket og virket som en tornekrone.

Ellers gikk det fint, ingen infeksjon, ingen sprukne ar.

 

Narkose? Totalt unødvendig!

 

Har nå tatt igang med trening etc. Å jeg er på dag 19 i skrivende stund.

 

Stol ikke på "opplest og vedtatt" norsk tankegods.

Det er DIN kropp, å DIN penis!

Det finnes mange måter å bli omskåret på! Åpne øynene og bruk Google

Lenke til kommentar

 

 

 

Takk for svar :)

Kan man få narkose istedenfor lokalbedøvelse?

 

 

Nei, det får man ikke.

Hvis du ønsker så får man litt å sove på av anestesilegen.

 

Man får ikke det bare fordi man har lyst. Det er så sjeldent man får det. Man får alltid et nei først.

Er du kirurgi eller anestesilege?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Vill takke alle som har bidratt her i denne tråden, med alle sine synspunkter om "saken" 

 

Det er nå cirka halvåret siden jeg "tok av kalesja", "snippa snoppen" eller "åpna teltet"

Det må jeg si meg fornøyd med så langt. 

Jeg erfarer det som mye mer renslig, jeg lukter ikke urin etter en lang dag, det blir ikke igjen kroppslige vesker eller annet, som bidrer til lukt. 

Jeg opplever å ha en bedre og sterkere orgasme, selv om det kan ta litt lengre tid å komme til målet. Men selv om det tar litt mer tid, blir det mer tid til det som faktisk er "gøy" å da er det bare en bonus.

 

Jeg angrer ikke på å få dette gjort. Og vil ambefale de som er innom tanken, å faktisk gjøre det. Dette er en sak man faktisk bør gjøre, å ikke la vente! 

Håper andre kan dele sine erfaringer! 

Lenke til kommentar

 

 

 

Takk for svar :)

Kan man få narkose istedenfor lokalbedøvelse?

 

Nei, det får man ikke.

Hvis du ønsker så får man litt å sove på av anestesilegen.

 

 

Man får ikke det bare fordi man har lyst. Det er så sjeldent man får det. Man får alltid et nei først.

 

Jeg fikk aldri noe nei eller annen motstand mot narkose.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vill takke alle som har bidratt her i denne tråden, med alle sine synspunkter om "saken" 

 

Det er nå cirka halvåret siden jeg "tok av kalesja", "snippa snoppen" eller "åpna teltet"

Det må jeg si meg fornøyd med så langt. 

Jeg erfarer det som mye mer renslig, jeg lukter ikke urin etter en lang dag, det blir ikke igjen kroppslige vesker eller annet, som bidrer til lukt. 

Jeg opplever å ha en bedre og sterkere orgasme, selv om det kan ta litt lengre tid å komme til målet. Men selv om det tar litt mer tid, blir det mer tid til det som faktisk er "gøy" å da er det bare en bonus.

 

Jeg angrer ikke på å få dette gjort. Og vil ambefale de som er innom tanken, å faktisk gjøre det. Dette er en sak man faktisk bør gjøre, å ikke la vente! 

Håper andre kan dele sine erfaringer! 

 

Fin erfaring å høre om. Jeg har også opplevd alt som bare positivt etter mitt inngrep for en god del år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme erfaring som @hessel

 

Bare positive erfaringer å melde. At man holder ut lengre er jo bare postitivt. Mindre lukt, og det å føle seg renere er jo også bare positivt.

Til de som sliter med treng forhud. Det er ikke noe farlig å gå til legen, ja selv kvinnelig lege.

Urologene fant ut at det var best å ra hele forhuden, noe jeg også aller helst ville.

 

Alt det beste til de som har trang forhud,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Tok dorsal spalting for 24 dager siden, og klarer ikke dra forhuden tilbake. Får større åpning og klarer dra forhuden bittelitt lenger enn tidligere. Tror også jeg har stram streng, men det ble ikke gjort noe med det. Urologen sa ingenting om det. Stingene løsnet etter ca 8-9 dager. Noen som har tatt samme inngrepet som kan fortelle om dette er normalt, eller om det går seg til med tiden. 

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...