Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan kan enkelte bli 110 år gamle uten de får dårlig syn\dårlig hørsel?


LMH1

Anbefalte innlegg

Hei, leser:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/utrolige-historier/norges-eldste-mann-fyller-aar-maalet-er-aa-runde-110/a/23459952/

 

Så jeg lurer generielt på hvordan man kan bli 110 år og følge seg om 60-70 åring uten dårlig hørsel\syn eller dårlig form?

 

Enkelte sier fra 70-80 år tåler man lite hvis man blir utsatt for ulykke skal mindre til å brekke bein\armer etc.

 

Men også der finnes det noen få de ikke gjelder for?

 

Er det kun arv som gjør dette, eller kan mye sukker\salt og usunne matvarer som gris\hvetemel produkter gjøre man lever kortere og større sansynlighet for dårlig helse når man blir eldre?

 

Enkelte anbefaler å spise grønnsaker\fisk hver dag men er ikke sikkert det ville gjort alle ville bli 110\120 år uten at de må på gamlehjem da de ikke klarer seg selv.

 

Tror ofte vanlig 70-80 åringer begynner å bli dårlig form når de er så gamle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, leser:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/utrolige-historier/norges-eldste-mann-fyller-aar-maalet-er-aa-runde-110/a/23459952/

 

Så jeg lurer generielt på hvordan man kan bli 110 år og følge seg om 60-70 åring uten dårlig hørsel\syn eller dårlig form?

 

Enkelte sier fra 70-80 år tåler man lite hvis man blir utsatt for ulykke skal mindre til å brekke bein\armer etc.

 

Men også der finnes det noen få de ikke gjelder for?

 

Er det kun arv som gjør dette, eller kan mye sukker\salt og usunne matvarer som gris\hvetemel produkter gjøre man lever kortere og større sansynlighet for dårlig helse når man blir eldre?

 

Enkelte anbefaler å spise grønnsaker\fisk hver dag men er ikke sikkert det ville gjort alle ville bli 110\120 år uten at de må på gamlehjem da de ikke klarer seg selv.

 

Tror ofte vanlig 70-80 åringer begynner å bli dårlig form når de er så gamle.

 

Hei trådstarter!

 

Så langt jeg vet er det ingen "sure-fire way" å bli så gammel på. Mange faktorer spiller inn, men det skal være sagt at med tiden kan vi se at bokstavelig talt blir alt mye dårligere med tiden, så lenge man ikke introduserer mer ny informasjon til det det gjelder. Eksempel:

En bil blir dårligere med tiden om du bare lar den stå å ruste, men om man aktivt gjør noe med den som å fikse den og bytte deler (mer/ny informasjon) kan bilen vare mye lenger.

 

Det er vel heller begrenset hva man kan bevise som fakta at funker på alder, siden alle er så forskjellige, men å spise sunt og mosjonere er vel greie tips vil jeg anta :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...