Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal kjøpe meg nettbrett, men jeg greier bare ikke bestemme meg. Ettersom jeg har lest har jeg funnet plusser og minuser med alle, og det er jo naturlig.

 

Sett på ipad3 selvfølgelig, men hørt at det er trøblete og laste over filmer og musikk på denne (noe jeg har erfart til ipod også) , de kjører visst også 4:3 format som høres gammeldags ut.

 

Asus transformer prime ser bra ut, selv om jeg ikke trenger tastaturet, og skal jeg ha det brettet uten tastatur, så får jeg ikke likt nettbrett som det med.. (Vet at jeg kan ta det av, men syns det er litt i dyreste laget)

 

Samsung galaxy tabs har vell vært mine favoritter helt til jeg fant ut at de var generelt dyre til og være "gamle" versjoner (de fleste var fjoråret)

 

Det jeg skal bruke brettet til er surfing, se film og høre litt på musikk. Just the usual.

 

Hvilket bør jeg velge, eller kommer det noen nyheter den neste måneden som jeg heller bør vente på??

 

Jeg skal kjøpe meg nettbrett, men jeg greier bare ikke bestemme meg. Ettersom jeg har lest har jeg funnet plusser og minuser med alle, og det er jo naturlig.

Sett på ipad3 selvfølgelig, men hørt at det er trøblete og laste over filmer og musikk på denne (noe jeg har erfart til ipod også) , de kjører visst også 4:3 format som høres gammeldags ut.

Asus transformer prime ser bra ut, selv om jeg ikke trenger tastaturet, og skal jeg ha det brettet uten tastatur, så får jeg ikke likt nettbrett som det med.. (Vet at jeg kan ta det av, men syns det er litt i dyreste laget)

Samsung galaxy tabs har vell vært mine favoritter helt til jeg fant ut at de var generelt dyre til og være "gamle" versjoner (de fleste var fjoråret)

Det jeg skal bruke brettet til er surfing, se film og høre litt på musikk. Just the usual.

Hvilket bør jeg velge, eller kommer det noen nyheter den neste måneden som jeg heller bør vente på??

Lenke til kommentar

Det kommer masse billige tablets fra Kina utover mot slutten av mai, fordi det har kommet to nye dual core chiper med fire kjerners GPU ("skjermkort") tilsvarende det som sitter i f.eks. Samsung Galaxy S II - gode greier altså.

 

Men om du kun skal bruke den til film, nettsurfing og musikk, ville jeg kjøpt en av de som kommer fra Kina nå av de mer anerkjente produsentene der borte fra. Momo 11 Bird eller en annen tablet med A10 SoC og IPS-skjerm.

 

IPS-skjerm er en stor fordel fori du ellers ikke vet hva du får.

Lenke til kommentar

iPad3 er jo helt feil format til å se film eller serier. I tillegg veier den 970gram mot f.eks. transformers 635. iPaden er mao. like tung som en og en halv Transformer, og merkbart tyngre enn forrige generasjon (fire ganger høyere oppløsning krever mer strøm, som krever større og tyngre batteri) Om du skal ligge å se film på sengen, kan det fort ha en del å si.Men når du har såpass høyt budsjett, er det jo en del annet du har å velge mellom.

 

Selv ville jeg nok valgt Transformer (TF300T) til ~3200kr. Skjermen er ikke like bra, men du har 32GB med innebygget plass i stedet for 16GB, som den billigste iPaden til 3590kr har. Men den ultimate tableten er ikke laget - enda.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Tusen takk for gode svar.

 

Et siste spm. Etter litt research ser det ut så den asusen du nevnte kom i slag i norge for få dager siden, så det vil alså si den er nokså ny?

 

Den er brand new, og er en "nedskalert" versjon av Prime (TF201)

 

Det kommer enda en versjon om få strakser om det ikke haster. (TF700), som jeg tipper blir en smule bedre enn de fleste på markedet, -Og har mulighet for 3g.

Lenke til kommentar

Det er feil, det er IKKE en nedskalert versjon av TF201. Det er en "bugfix"versjon av TF201. Grunnen til at den ikke har alu-casing , f.eks. er at det ødela GPS-mottaket på TF201. Andre problemer skal også vøre fikset.

 

Det blir vel riktigere å si at det er en billigere versjon av TF700, og at TF700 er en oppgradring eller etterfølger til Prime? TF700 er forresten allerede lansert, og i følge specsene er wifi-versjonen identisk med TF300T når det gjelder regnekraft. 3g-versjonen derimot, kommer med Qualcomms nye S4-prosessor som er langt kraftigere, men skjermkortet i den er en vits. Trade-off, trade-offs. Skjermen er nice, da.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Det er feil, det er IKKE en nedskalert versjon av TF201. Det er en "bugfix"versjon av TF201. Grunnen til at den ikke har alu-casing , f.eks. er at det ødela GPS-mottaket på TF201. Andre problemer skal også vøre fikset.

 

Det blir vel riktigere å si at det er en billigere versjon av TF700, og at TF700 er en oppgradring eller etterfølger til Prime? TF700 er forresten allerede lansert, og regnekraftmessig er 3g.versjonen identisk med TF300T. Wii-versjonen derimot, kommer med QUalxomms nye S4-prosessor som er langt kraftigere, men skjermkortet i den er en vits. Trade-off, trade.offs. Skjermen er nice, da.

 

Er du sikker på at TF700 er lansert? Ikke sett noe på dette ennå...

 

Trodde også wifi-versjonen hadde quad core, men 3g hadde den nye dual core.

Lenke til kommentar

Gikk litt forti svingen, byttet dem om. :p Mente at TF700T er papirlansert, og at specsene er ute. Og dermed ser det ut til at man enten får den identisk med tf300T i ytelse (wifi) eller med qualcomms nye S4, som sannsynligvis er en god del råere prosessormessig i praksis, men har veldig mye dårligere GPU. (3g)

 

Wifiversjonen er interesant om den ikke blir for dyr. 3g-versjonen burde kanskje være mer interessant for Nicht.

Lenke til kommentar

Gikk litt forti svingen, byttet dem om. :p Mente at TF700T er papirlansert, og at specsene er ute. Og dermed ser det ut til at man enten får den identisk med tf300T i ytelse (wifi) eller med qualcomms nye S4, som sannsynligvis er en god del råere prosessormessig i praksis, men har veldig mye dårligere GPU. (3g)

 

Wifiversjonen er interesant om den ikke blir for dyr. 3g-versjonen burde kanskje være mer interessant for Nicht.

 

Offisiell side: http://eee.asus.com/eeepad/transformer-infinity/features/

 

GPU: http://www.grandmax.net/2011/11/nvidia-tegra-3-gpu-performance-and.html?m=1

Endret av borchgrevink
Lenke til kommentar

Det er feil, det er IKKE en nedskalert versjon av TF201. Det er en "bugfix"versjon av TF201. Grunnen til at den ikke har alu-casing , f.eks. er at det ødela GPS-mottaket på TF201. Andre problemer skal også vøre fikset.

 

Det blir vel riktigere å si at det er en billigere versjon av TF700, og at TF700 er en oppgradring eller etterfølger til Prime? TF700 er forresten allerede lansert, og i følge specsene er wifi-versjonen identisk med TF300T når det gjelder regnekraft. 3g-versjonen derimot, kommer med Qualcomms nye S4-prosessor som er langt kraftigere, men skjermkortet i den er en vits. Trade-off, trade-offs. Skjermen er nice, da.

 

Dårligere skjerm, dårligere prosessor, plastikk og mindre SSD. Jo, det er en billig-versjon av 201, men ja, visstnok bedring i Wifi og GPS (noe jeg ikke har noe problemer med på min 201 med serienummer C4.)

Endret av Fugl1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...