Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden


Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg orket ikke vente, så bestilte en 16gb fra Ebay. Ser at den nå er ferdigfortollet (moms) og videresent. Bør dermed være meg i hende i morgen eller lørdag. Fant ut at jeg godt kan klare meg uten sim, kan jo sikkert kjøre via mobilen i "værste" fall en trenger å komme online uten WiFi.

 

mvh

Rune M. Eriksen

Hva ble totalprisen?

Og hvordan fungerer eventuell DOA eller garantisak? Ved DOA må man mest sannsynlig sende tilbake, men er det mulig å benytte Samsung Norge for garanti?

 

Inkludert frakt så ble det NOK 3.300,- Har foreløpig ikke fått noe moms, men vet ikke om posten etterfakturerer. Uansett, godt fornøyd med brettet. God byggekvalitet, responsiv etc.

 

mvh Rme

Lenke til kommentar

Jeg har jo selv 16gB og vet at det blir for lite med tiden - til mitt bruk. Satser allikevel at det blir greie løsninger på dette fremover. Jeg er sikker på at det vil poppe opp overganger/usb adaptere etc som vil gjøre at en kan plugge på en minnebrikker eller usb plug. Foreløpig så får jeg bare holde meg unna 720/1080 filmer på denne...

Rme

Lenke til kommentar

Ref. 16gB vs 32gB / lagring:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1149442

 

Ikke lenge før kinesere har en usb dongle der vi kan plugge inn det vi ønsker av minnepenn.

 

rme

Hvis man går inn på Samsung.com og sjekker ut den amerikanske siden har de også en USB-dongle-ting til Galaxy 10,1. Den skal, iht. beskrivelsen, gi mulighet for tilkobling av USB-minnepinner.

 

Ikke en perfekt løsning, men man må tydeligvis lide litt for skjønnheten :)

Så da er det bare å kjøpe en bitteliten minnepinne på 16-32GB og fylle den med filmer og tv-serier.

Lenke til kommentar

 

Finnes det noen programmer/apps som gjør at man kan streame filmer direkte fra egen PC med Windows7? Det hadde gjort ting litt lettere. Datatrafikk er ingen problem, har allerede datasimkort med fri databruk.

 

 

Du kan laste ned VLC streamer(?) fra Android Market. Jeg har ikke prøvd det, men det skal kunne gi det muligheten til å streame via PC og til mobilen. Sjekk det ut :-)

 

Noen som vet hvordan denne skjermen er sammenlignet med Samsung Galaxy S2 sin Super Amoled ++ skjerm? Har fortiden en TFT LCD skjerm på min LG optmius 2X og når den sammenlignes med S2 sin skjerm, så ser man stor fortskjell på sort-nivå f.eks. Dette er jo ganske viktig (for meg hvert fall) når man skal se på film.

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar

 

Finnes det noen programmer/apps som gjør at man kan streame filmer direkte fra egen PC med Windows7? Det hadde gjort ting litt lettere. Datatrafikk er ingen problem, har allerede datasimkort med fri databruk.

 

 

Du kan laste ned VLC streamer(?) fra Android Market. Jeg har ikke prøvd det, men det skal kunne gi det muligheten til å streame via PC og til mobilen. Sjekk det ut :-)

Kan den sende video "ut av huset"? Altså, hvis pc'n min står på hjemme, kan jeg sitte på toget å se streamet film via 3G/HSPA-nettverk? Har mine tvil, da bredbåndet som er tilgjengelig i 3G-nettverket makser ut på rundt 4Mbit (gjør ihvertfall det på min bærbare med simkort)

Lenke til kommentar

 

Finnes det noen programmer/apps som gjør at man kan streame filmer direkte fra egen PC med Windows7? Det hadde gjort ting litt lettere. Datatrafikk er ingen problem, har allerede datasimkort med fri databruk.

 

 

Du kan laste ned VLC streamer(?) fra Android Market. Jeg har ikke prøvd det, men det skal kunne gi det muligheten til å streame via PC og til mobilen. Sjekk det ut :-)

Kan den sende video "ut av huset"? Altså, hvis pc'n min står på hjemme, kan jeg sitte på toget å se streamet film via 3G/HSPA-nettverk? Har mine tvil, da bredbåndet som er tilgjengelig i 3G-nettverket makser ut på rundt 4Mbit (gjør ihvertfall det på min bærbare med simkort)

 

ah, leste ikke innlegget ditt godt nok. Tror nok det blir litt vanskelig. VLC klarer nok ikke å streame via 3G. Men man har jo alltids DroidStreamer hvor du kan se serier og filmer uten å laste de ned. Men man har så klart et begrenset utvalg der.

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar

Hvorfor ligger ikke 32GB 3G-versjonen ute for salg? 16GB blir litt for lite er jeg redd, og når jeg først skal kjøpe så kjøper jeg heller noe som holder litt.

Lurer jeg også på. Sendte epost til komplett, fikk svar om at den ikke fantes hos leverandøren og de kom til å legge den ut så snart den gjorde det.

 

Edit: Gjorde noen små-oppdateringer på førstepost, si fra om noe er feil :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Hvorfor ligger ikke 32GB 3G-versjonen ute for salg? 16GB blir litt for lite er jeg redd, og når jeg først skal kjøpe så kjøper jeg heller noe som holder litt.

Lurer jeg også på. Sendte epost til komplett, fikk svar om at den ikke fantes hos leverandøren og de kom til å legge den ut så snart den gjorde det.

 

Edit: Gjorde noen små-oppdateringer på førstepost, si fra om noe er feil :)

 

Ikke noen som har spurt Samsung norden (Norge) om 32GB versjonen?

Lenke til kommentar

Selv om jeg hadde kjempe kjempelyst på en slik Galaxy Tab droppet jeg det hele. 16GB er altfor lite, og kombinert med release altfor seint ble det en Asus Transformer på meg. Ikke like søt, men absolutt funksjonibel. 16GB internminne, mulighet for 32GB på microSD, 64GB på SD-kort, samt et tilhørende tastatur og 2 USB-porter. Og på toppen av det hele en mini-HDMI-port!

 

Nei, Samsung mistet meg den dagen de fant ut at USA skulle få den 6-8 uker før landet jeg bor i. Sånn drittsekkholdning trodde jeg var forbeholdt epleskrotter...

 

Men for all del, håper Samsung Galaxy Tab blir en fantastisk sak, og at dere blir fornøyde

Lenke til kommentar

Selv om jeg hadde kjempe kjempelyst på en slik Galaxy Tab droppet jeg det hele. 16GB er altfor lite, og kombinert med release altfor seint ble det en Asus Transformer på meg. Ikke like søt, men absolutt funksjonibel. 16GB internminne, mulighet for 32GB på microSD, 64GB på SD-kort, samt et tilhørende tastatur og 2 USB-porter. Og på toppen av det hele en mini-HDMI-port!

 

Nei, Samsung mistet meg den dagen de fant ut at USA skulle få den 6-8 uker før landet jeg bor i. Sånn drittsekkholdning trodde jeg var forbeholdt epleskrotter...

 

Men for all del, håper Samsung Galaxy Tab blir en fantastisk sak, og at dere blir fornøyde

 

Lurer på om det kanskje blir en Asus Transformer på meg også, smålei av å vente nå. Hvor ligger argumentene for å kjøpe Galaxy Tab fremfor Asus Transformer?

Lenke til kommentar

Selv om jeg hadde kjempe kjempelyst på en slik Galaxy Tab droppet jeg det hele. 16GB er altfor lite, og kombinert med release altfor seint ble det en Asus Transformer på meg. Ikke like søt, men absolutt funksjonibel. 16GB internminne, mulighet for 32GB på microSD, 64GB på SD-kort, samt et tilhørende tastatur og 2 USB-porter. Og på toppen av det hele en mini-HDMI-port!

 

Nei, Samsung mistet meg den dagen de fant ut at USA skulle få den 6-8 uker før landet jeg bor i. Sånn drittsekkholdning trodde jeg var forbeholdt epleskrotter...

 

Men for all del, håper Samsung Galaxy Tab blir en fantastisk sak, og at dere blir fornøyde

 

Lurer på om det kanskje blir en Asus Transformer på meg også, smålei av å vente nå. Hvor ligger argumentene for å kjøpe Galaxy Tab fremfor Asus Transformer?

Søtere, tynnere, lettere. Ikke særlig mer. Hardware er det samme, bortsett fra at den mangler mulighet for minnekort og USB.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 2 stk galaxy tab 10.1 fra statene, til meg og til dama. Men jeg har problemer med min.

 

Etter ca en uke sluttet den å ville koble seg til pcen min. Ingenting skjer når jeg kobler i kabelen, verken på tab side eller pc side. Prøvd flere kabler og pcer. Må være noe med connectoren i tabben fysisk, har også wipet tabben. Han lader, men klarer ikke helt å oppdage at laderen er koblet ut (får beskjeden "battery fully charged, unplug charger" selv når jeg har fjernet laderkabelen).

 

Noen som veit hvordan det er med support når jeg har kjøpt den i statene. Har selvfølgelig ikke norske reklamasjonsretten, men har enda Samsung garantien. tror ikke jeg mister garantien bare fordi jeg har kjøpt den i et annet land. Men jeg finner ikke noe godt sted å hendvende meg for å bruke garantoen, siden jeg trenger amerikansk adresse for å lage en garantisak i usa, og har ikke mulighet til å lage garantisak på norske samsung websiden, siden galaxy tab 10.1 ikke er blant produktene der.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...