Gå til innhold

Kan Nvidia GeForce GTX 650 funke med Nvidia GeForce GTX 650 Ti BOOST?


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Jeg har tenkt til å kjøpe et till skjermkort. Jeg har nå Nvidia GeForce GTX 650 og finner ikke det på markedet men kan jeg da kjøpe Nvidia GeForce GTX 650 Ti BOOST? 

 

Noen snakket om å putte det i SLI? Hva betyr det og kan jeg bruke de skjermkortene sammen.

 

Takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo.

 

Jeg har tenkt til å kjøpe et till skjermkort. Jeg har nå Nvidia GeForce GTX 650 og finner ikke det på markedet men kan jeg da kjøpe Nvidia GeForce GTX 650 Ti BOOST? 

 

Noen snakket om å putte det i SLI? Hva betyr det og kan jeg bruke de skjermkortene sammen.

 

Takk :-)

 

SLI betyr at man setter 2 like skjermkort i samme datamaskin, og lar dem samarbeide om oppgavene i spill som støtter SLI. På den måten får man bedre ytelse enn med bare ett kort (Men svært sjeldent i nærheten av 100% bedre). Dette kan være en fornuftig oppgradering om man finner skjermkort nummer 2 billig på bruktmarkedet. Men kjøper man det nytt, så vil dette sjeldent lønne seg.

 

Som TheKims sier, er ikke dette en problemstilling for deg uansett, ettersom GTX650 ikke en gang støtter SLI.

 

Men, om du ikke selger ditt GTX650, så kan du fremdeles bruke det i samme maskin som et dedikert PhysX kort om du har stor nok strømforsyning. Om du for eksempel kjøpte ett GTX1060 skjermkort i dag, og spiller et spill som støtter at fysikken i spillet regnes ut med PhysX. Så vil deler av GTX1060s regnekraft gå til utregning av fysikk i stedet for grafikk. Denne "sløsingen" kan du altså unngå med å sette GTX650'en din som dedikert fysikk kort i stedet for til grafikk. Som sagt så gjelder dette bare spill som støtter Nvidias PhysX. Og nøyaktig hvor mye man tjener på det i dag skal jeg ikke si for mye om. Det kan tenkes at de nyere kraftige skjermkortene ikke trenger "hjelp" i det hele tatt. Men om du kikker på bruktmarkedet i dag, så finner du nok flere gode kjøp til en rimelig penge av GTX960 og GTX970. Og disse kan det tenkes vil ha godt utbytte av et dedikert PhysX kort.

 

Dersom du ønsker anbefalinger til skjermkort, så er det lurt om du sier hva slags hardware du har i maskinen i dag. Hvor stor strømforsyning og hvilken CPU du har kan ha stor innvirkning på alternativene. Også hvilken type spill du skal spille, og i hvilken oppløsning. Dersom du skal kjøpe ny monitor vil dette også kunne endre anbefalingene, siden man i dag har en ny monitor teknikk som forbedrer opplevelsen i spill. Men som er spesifikk til hvilket merke skjermkort man velger. Også ta med prisklasse, og om brukte skjermkort kan være aktuelt.

 

:)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...